מקררים כללי

מה ההבדל בין מקרר יין לסתם מקרר קטן

מקרר יין

מקרר המיועד ליין הוא לא סתם מקרר רגיל אך קטן. מדובר במוצר שזקוק לתנאים מיוחדים על מנת שהוא יוכל לפעול היטב ולהעניק מענה מושלם. אנו מזמינים אתכם לרכוש מקרר יין אצלנו בלנדרס.

לא כל אחד מכיר מקרוב את מקררי היין כי לא כל אחד זקוק למקרר כזה בביתו, כי בשביל לשמור את בקבוק היין של הקידוש עדיין לא חייבים מקרר מיוחד. אך עבור אנשים שאוהבים יין ומשקיעים בבקבוקי יין ומחזיקים ברשותם כמות מרשימה של בקבוקים, מהווה מקרר היין מוצר חיוני ונצרך.

אז יש מקררי יין קטנים המתאימים לאנשים שמחזיקים ברשותם אוסף קטן של בקבוקי יין ספורים ויש את המקררים הגדולים המיועדים לאספנים הכבדים. אלו נותנים מענה גם ליקבים גדולים או למסעדות אשר בהם מציעים גם יין.

חשוב להבין את ההבדל בין המקרריםהשוניםכי היין צריך תנאים מאוד מסוימים על מנת להחזיק מעמד היטב ולאורך זמן.

נלמד מעט על המקררים השונים ועל הדרישות ממקרר המיועד ליין.

המנוע של מקרר היין

מקרר רגיל פועל על פי רוב בעזרת מדחס. הוא המנוע של המקרר. מקרר יין יכול להיות גם לפעול גם ללא מנוע. מקררים אלו מכונים מקררים טרמו אלקטריים. היתרון של מקרר כזה על פני מקרר עם מדחס הוא בעיקר בגלל הפעילות השקטה ללא הרעידות של המקרר. היינות הם מוצר רגיש במיוחד והרעידות התכופות של מקרר רגיל עשויות לפגום בהם ולהרוס אותם.

המבנה של מקרר היין

מקרר יין בנוי בדרך כלל ממדפים מיוחדים המתאימים לאחסון של בקבוקי יין בלבד. המקרר מעניק הגנה מלאה על בקבוקי היין תוך אחסון נאות המתאים להם באופן מדויק.

הדלת של מקרר היין

מקרר היין הוא על פי רוב עם דלת זכוכית שקופה. הדלת הופכת את המקרר למעין וויטרינה המציגה לראווה ולגאווה את בקבוקי היין.

חשוב לשים לב לאפשרויות ולדלתות הקיימות במקררים אלו. יש דלתות בעלות מספר שכבות המסננות קרינה ויש את הדלתות המגינות מפני האור שבחלל. יש לבחור את המקרר עם הדלת המתאימה שתיתן את המענה המדויק בהתאם לצורך.

הגודל של מקרר היין

מקררי יין קיימים בכמה וכמה גדלים. תמיד כדאי לרכוש מקרר שהוא מעט גדול יותר ביחס לצרכים כי הנטייה האנושית היא להגדיל אוספים ולהרחיב אותו בעוד ועוד פריטים.

כפי שכבר ציינו בתחילה, ישנם מקררים גדולים מאוד המסוגלים להכיל מאות בקבוקים ואלו עשויים לתת מענה ליקבים גדולים, למסעדות וגם לאספני יין כבדים. יש גם את המקררים הקטנים אשר אלו מתאימים לאספנים קלים. המקררים הללו מתאימים לעשר עד עשרים בקבוקים בלבד. בכל מקרה חשוב להתאים את המקרר בהתאם לצרכים ולהיקף האוסף.

התכונות של מקרר היין

ישנן תכונות שונות אשר עשויות לאפיין את מקרר היין וחשוב להיות מודעים אליהם כאשר באים לבחור את המקרר.

כך לדוגמא יש אפשרות לבחור מקרר שיש בו מדפים נשלפים. הדבר עשוי להקל על השימוש במקרר ועל ההתאמה שלו לצרכים ולשימוש בו, בהתאם לאוסף ולסוג הבקבוקים.

ישנה גם אפשרות של מקררים עם בקרי טמפרטורה. בקר הטמפרטורה מאפשר לשלוט על הטמפרטורה בחלקי המקרר. לאנשים שמבינים ביינות, יש את הידע ואת ההבנה שבהתאמת הטמפרטורה לכל סוג של יין. אם מעניקים לכל מקרר את התנאים המתאימים לו, האוסף יישמר הרבה יותר טוב.

מקרר בלי לחות

בכל מקרר ישנה לחות מסוימת המשפיעה על המוצרים המאוחסנים בתוכה. חשוב כי מקרר היין לא יהיה עם לחות גבוהה מידי. מקרר עם לחות גבוהה ישפיע על התוויות של בקבוקי היין וכאשר מדובר באוסף יינות, התווית מהווה בהחלט חלק משמעותי באוסף.

מקרר מעוצב

מקרר יינות עשוי להפוך לפריט מרשים במיוחד אם הוא יהיה מעוצב בצורה נעימה לעין. ישנה אפשרות כיום לבחור את העיצוב של מקררי היין וליצור את העיצוב הכי מתאים בהתאם לבית.

כך אפשר לבחור במקרר שיהיה מונח מתחת לשיש או משולב בתוך ארון וכך הוא יהיה משולב היטב בין רהיטי החדר. מקרר יינות ישדרג את החלל וייצור מראה מיוחד ויוקרתי יותר.

מקרר עם אחריות

חשוב לשים לב לכך כי המקרר נמכר עם אחריות מלאה על המוצר.

מקרר הוא מוצר רגיש והוא חשוף לתקלות מסוגים שונים. מקרר תקול עשוי לגרור תיקון יקר מאוד אשר עשוי להגיע לעלויות כמעט כמו של מקרר חדש. אם התקלה היא תוך שנה מעת הקנייה וזוהי תקלה שהיא במסגרת אחריות, הרי שהתיקון יהיה חינם במסגרת האחריות.

חשוב לוודא את העניין בעת רכישת המקרר ולבדוק כי אכן ישנה אחריות מלאה על המוצר למשך תקופת זמן מקסימלית.

נקודה נוספת שחשוב לציין היא שכאשר מדובר במקרר יין, לא כדאי לרכוש מקרר יד שניה. אף פעם לא תוכלו לדעת מה עבר על המקרר ומהן התקלות שעשויות להיווצר עם הזמן בגלל הגיל של המקרר.

אף אחד אינו רוצה להגיע למצב אשר בו תקופה קצרה לאחר רכישת המקרר הוא ימצא את עצמו עם מקרר תקול הדורש תיקון יקר, כמעט כמו העלות של המקרר.

מקרר יד שנייה הוא מוצר שאין לו אבא ואין מי שיגן על הלקוח בעת שירכוש מוצר כזה.

כעת כשאתם עומדים על ההבדלים בין המקרר הרגיל לבין מקרר היין, שימו לב לכל הנתונים הללו ובחרו בחכמה את מקרר היין שלכם.