מקררים כללי

מקרר יין ביתי קטן – פתרון מושלם לחובב היינות הטרי

מקרר יין

ככל שמתרחבת קהילת חובבי היין כך גם נוצר צורך הולך וגדל לציוד משלים שעוזר לשמור עליו ולהחזיק אותו נכון. מקררי יין בפרט ומקררים ייעודיים למטרות שונות בכלל הם המומחיות של חברת לנדרס. אנחנו מציעים לקהל שמעדיף איכות וגימור מושלם כבר שנים רבות מקררים בייצור מופקד על סטנדרטים גבוהים ולפי כל התקנים הבינלאומיים ללא פערי תיווך.

מי שמחפש מקרר טוב למשרד, לחנות, לתצוגה וליין יודע שלנדרס תציע לו את המקררים הנפלאים שלה במחירים הוגנים וללא פערי תיווך. כדי להבין כיצד אנחנו יכולים לענות על הצרכים שלכם נשמח להסביר איך אנחנו מתאימים לכם את מקרר היין הביתי שלכם. תוכלו להקיש מכך על מקררי יין לכל צורך נוסף ובכל מקום. כל מקרר שתבחרו אצלנו יגיע אליכם במהירות בתוך ימים ספורים מזמן האספקה, וכל טכנאי יגיע בזמן וזה הכי חשוב לכל בעל מקרר מסחרי שלא רוצה להיתקע ללא שירות בזמן.

חשיבות מקרר היין

יש לא מעט אנשים שטרם החליטו אם לבחור במקרר יין קטן נוסף למקרר הביתי שלהם, משום שלמרות שהם חובבי המשה האנין הם טרם למדו את ההבדל שבין יין שמור היטב לבין יין שמאוחסן בכל אמצעי ביתי שיש להם. ההבדלים גדולים ומנים לחלוטין את כל הטעם והאיכות של היין הנשמר, כך שכדאי ללמוד על כך וליישם בכל מקום שבו אתם רוצים ליהנות מתרבות היין במלוא הפוטנציאל שלה. זה הזמן לומר שגם אם נראה לכם שזה לא קריטי, אולי ההסברים יובילו אתכם למסקנה שכדאי לפחות לנסות את השינוי הזה כדי לחוש את השיפור הגדול. אם אתם באמת רוצים להתפתח וללמוד על יין ולבנות לעצמכם אוסף רציני של יינות שכדאי להציע לאורחים האנינים ומביני הדבר שתזמינו, הם יעריכו הרבה יותר את העובדה שהיינות נשמרו נכון ולכן גם טעמם לא נפגם. להלן כמה סיבות חשובות לשמירת היין במקרר יינות מיוחד וכיצד לבחור אותו.

על רגישות ותבונת השמירה על היין

יינות הם משקה רגיש מאוד, ומעטים הם היינות שאינם מושפעים מתנאים כמו אור וטמפרטורות משתנות. הטעמים שלהם הם טעמים מתפתחים ומשתנים וזהו כל הסוד של הגידול והייצור שלהם ולכך הם נועדו למעשה, להתיישן עם השנים ולהבשיל בטעמם משום שהם עשויים בצורה אורגנית ומשתנה כל הזמן. זו הסיבה גם שיין משנה מטעמו כל הזמן וכל שנה וכל מה שעושים אתו משליך עליו ישירות. בכל שנה הבציר ותנאי הגידול קובעים את טעמו ואת תכונותיו וגם הן משפיעות על טעמו. כל מי ששתה יין לאטו הבחין בשינויים בטעם ובארומה תוך כדי הזמן שהבקבוק היה פתוח על השולחן וזה היופי של היין שעליו צריך לשמור. כאשר הוא אינו נשמר בתנאים הטובים והאופטימליים ביותר הוא משתנה לרעה, אין דרך אחרת לומר זאת, ולכן כל השקעה שלכם בבקבוקי היין תרד לטמיון אם לא יקבל את התנאים הטובים שהוא זקוק להם. במקרה הפחות גרוע הוא פשוט לא יתיישן ויצמח טוב למלוא הפוטנציאל של הטעמים שלו. במקרה הגרוע באמת הוא פשוט יתקלקל ולכן אפילו לא תוכלו לשתות ממנו. זה סוד שמירת היין בצורה הכי טובה שאפשר.

איך שומרים יין?

ידוע שיין שומרים בטמפרטורת חדר, אבל לא בטמפרטורה של החדרים במזרח התיכון. מלבד העובדה שמדובר בארצות חמות מדי ליינות המפונקים של ימינו, רוב תרבות היין המתקדמת באמת נוצרה בארצות הקרות ולכן היא מחייבת התאמה לאותם תנאים. היום נהוג לומר שמדובר בטמפרטורה של 16 מעלות, ולפעמים עדיף אפילו מעט פחות כדי לשמור עליהם. הקור מונע מהיין להתקלקל ומספק לו את הקירור שאינו מקפיא אותו למעשה. קור של מקרר רגיל הוא נמוך מדי ואינו מאפשר לו להמשיך להתפתח. החומרים שעובדים בתוך היין על הטעם שלו חייבים להמשיך לעשות את מה שנועדו לעשות כדי ליישן את הטעם ולהגיע לשיא שלו. חשבו על התפחת בצק עם שמרים חיים ונושמים שעובדים כל הזמן וזו תהיה ההשוואה הנכונה והטובה ביותר להבנת העבודה של שמרי היין וחומרים אחרים שיש בו. הם חייבים לעבוד ולשגשג במידה הנכונה ולא להתפתח יותר מדי, מה שאמור לקרות בטמפרטורה חמה מדי, או לא לפעול בכלל, מה שעלו לקרות כשקר להם מדי.

מה עוד חשוב לדעת על שמירת יין נכונה?

לכל יין ולכל סוג יש את הטמפרטורה והתאנים האופטימליים שלהם אבל שני דברים חשובים משותפים להם – הימנעות מחשיפה לאור ויציבות של המקרר שבו שומרים את היין. הסיבה לכך היא שוב שמרי היין ושאר החומרים החיים. אור הורג, חושך משמר ונותן סביבה נוחה וטובה לעבוד. הטעמים של היין מתפתחים בצורה כזאת וההשקעה שלכם ביין תצדיק את עצמה כאשר תטעמו ממנו ותדעו שהוא אכן התפתח במלוא האפשרויות שנתתם לו. גם יציבות חשובה ליין משום שככל שמטלטלים אותו יותר מרעידים ומפזרים את המשקעים שלו בכל רחבי הבקבוק. זה גורם ליין “טראומות” קטנות שמשפיעות על היישון שלו ומעכבות את העבודה הפנימית שהוא עושה כל הזמן. לא מקפיצים ולא מנערים יין ולכן גם מקרר היין חייב להיות יציב. במקררים המדחסים והמנועים מרעידים כל הזמן את היין בתנועות קטנות ומקרר טוב הוא מקרר שאינו עושה זאת, אלא יש לו בולמי זעזועים או מנוע שבנוי כך שלא ירעיד את המקרר.

כיצד מקררי יין שומרים על היין, אם כך?

במקררי יין אפשר לשמור על טמפרטורה נכונה והדלתות שלו יהיו כהות יותר בדרך כלל, אלא אם כן מדובר במקררי תצוגה. מקרר יין משוכלל גם יאפשר שינויים בבקרת הטמפרטורה והלחות במקרר בכל אזור שלו והמנועים יהיו שקטים במיוחד. לכל בקבוק מקום משלו שישמור על יציבותו וכך תוכלו ליהנות מטעמיו המשובחים בבוא העת.