מקררים לחצר

מקררים מומלצים למטבח במרפסת

מקרר בנוי לבית וחצר

רכשתם בית עם חצר ואתם מתכננים להקים בו מטבח חוץ? יש לכם מרפסת רחבת ידיים עם מטבח אך עדיין אין לכם מקרר מתאים? בחברת לנדרס תוכלו למצוא מגוון מקררים שמתאימים למטבחי חוץ ולבחור את המקרר המתאים ביותר עבור מטבח החוץ שלכם.

בשנים האחרונות אנו נחשפים למגמה חדשה בתחום הדירות הפרטיות והיא בניית בתים עם מרפסות גדולות ורחבות ידיים. מגמה זו מאפשרת להקים מטבחי חוץ אשר גורמים להרחבת פעילויות הפנאי השגרתיות שהיו מורכבות עד היום מהשתכשכות בבריכה והשתזפות בשמש. מטבח במרפסת מאפשר לבשל את הארוחה קרוב למוקד העניינים ואף לשתף את האורחים בעבודה.

חשוב לזכור כי כאשר מבשלים בתנאי חוץ – במרפסת או בחצר – יש צורך להשתמש במתקנים מתאימים אשר בנויים בהתאמה לאקלים הישראלי ואף עמידים בפני נזקי מזג אוויר. אם כך, הרי עיצוב מטבחי חוץ הוא שונה מעיצוב מטבחים רגילים הן מבחינת תכנון הבנייה, הן מבחינת החומרים ממנו הוא בנוי וגם מבחינת אביזרי החשמל שקיימים בו. האחרונים אמורים להיות מותאמים לתנאי שטח, להיות עמידים במזג האוויר ובעלי מנועים ומערכות קירור עוצמתיות מאוד.

איך בוחרים מקרר למטבח במרפסת?

לפני שניכנס לעומק העניין נפרט על התכונות של מקררי חוץ, כדאי לדעת כי מדובר בתחום שהתפתח מאוד בשנים האחרונות וניתן בהחלט למצוא בקלות מקרר שיענה על כל הצרכים שלכם. כמו כן, במידה ויש לכם עבורו מקום מוגן מפני מזג האוויר כמו מחסן קטן או חדרון בקרבת המטבח, בו הוא יכול לפעול מבלי להינזק, הרי שתוכלו לבחור גם במקרר שאינו עוצמתי במיוחד עבור מטבח החוץ שלכם.

ההבדלים בין מקרר למטבח חוץ לבין מקרר רגיל

המקררים הרגילים הינם מפונקים למדי והם עובדים בתנאים נוחים מאוד לעומת המקררים שמוצבים במטבחי חוץ. הם מוגנים מחום ומלחות, הם עומדים בתוך הגומחה שלהם בנוחות מבלי לחשוש מפגיעות. לעומתם, המקררים שמיועדים למטבחי חוץ, צריכים להיות חזקים בהרבה ואף יעילים אנרגטית כדי שיצליחו לעבוד כמו שצריך גם בתנאי החוץ.

עם כל זאת, מטבחי החוץ הם לרוב מקורים בחלקם כדי שיהיה נוח לעבוד בהם בכל עונה, שהעובדים בו יהיו מוגנים משמש או מגשם, כדי שמוצרי החשמל שקיימים בו יהיו שמורים וכמובן לשמור על המזון מפני חשיפה למזג אוויר קיצוני. הם גם מעוצבים בצורה כזו שניתן להעביר אליהם את מוצרי המזון ואת כלי הבישול כדי שיהיו מוכנים עד לתחילת העבודה.

איך להתאים את המקרר למטבח שבמרפסת

כאן נתקלים אנשים רבים בדילמה – כיצד יודעים איזה מקרר מתאים למטבח חוץ? איך בוחרים מקרר חוץ? על מה צריך לשים דגש כשקונים אותו? והכי חשוב – איך מתאימים אותו לצרכים הספציפיים שלכם? אז אם אתם עומדים במקום הזה ואתם מתלבטים איזה מקרר לרכוש עבור המטבח שלכם, הנה לפניכם מספר נקודות חשובות שעליכם לקחת בחשבון כאשר אתם רוכשים מקרר למטבח חוץ:

– להתאים את גודל המקרר למטבח –

אז לפני שאתם יוצאים לרכוש את המקרר, חשוב שתבינו לאיזה צורך הוא מיועד ומה אתם צריכים. האם מדובר על מקרר שצריך לשרת מספר גדול של אנשים? האם אתם עורכים אירועים בבית או מארחים לעיתים קרובות? אתם אוהבים להזמין חברים באופן קבוע ולפתוח שולחן? שאלות אלו יסייעו לכם לבחור במקרר בגודל מתאים, כזה שישרת אתכם בצורה הטובה ביותר וימנע מכם את הצורך להשתמש עבור אחסון האוכל במקרר שנמצא בתוך הבית.

– לבחור את המקרר על פי המקום המיועד לו –

כאשר בונים מטבח במרפסת יש לקחת בחשבון את הצרכים הנדרשים עוד בשלב התכנון שלו. וזאת, מכיוון שבמידה ואתם זקוקים למקרר גדול, עליכם להכין עבורו מקום מתאים ואם אתם צריכים רק מקרר קומפקטי, תוכלו לייעד לו נישה קטנה וצדדית. כדאי שתזכרו כי מקרר קטן לא מצביע על הבדל בתפקוד או ביעילות של אחסון המזון, אלא הוא פשוט נוח יותר ואף זול יותר לעומת מקררים גדולים ומגושמים שלעיתים אין צורך בהם כלל.

– הדגם המועדף עבור מקרר חוץ –

לא כל מקרר מתאים למטבח חיצוני ולכן יש לבחור אותו בהתאם להמלצות המשווק. עם זאת, ישנם פרמטרים שעליכם לבחור בהתאם להעדפות שלכם. כך למשל סוג הדלת של המקרר. ישנם אנשים שיעדיפו לבחור במקרר בעל דלת רגילה – אטומה. לעומת אחרים שיבחרו בדלת שקופה למקרר. זוהי בחירה שנשענת בעיקר על אופי התכולה שנמצאת במקרר, כך שמקרר לאחסון שתייה, צריך להיות בעל דלת שקופה על מנת שיוכלו לראות את תכולתו גם מבלי לפתוח אותו.

– לבחור במקרר המותאם לתנאי חוץ –

מקרר שמיועד למטבח במרפסת, הינו מקרר עם עוצמת קירור גדולה על מנת שיוכל לשמור על טמפרטורת המזון גם בתנאי מזג אוויר חמים מאוד ומבלי להעמיס על המנוע ועל המדחסים. אך עם זאת, מומלץ להציב את המקרר במקום שאינו חשוף לשמש ולחום קיצוני בכדי להקל עליו את עבודת הקירור ככל הניתן.

– מקרר בעל חלוקה פנימית נוחה –

מקרר שמיועד למטבח במרפסת צריך להיות בעל חלוקת תאים נוחה וכזו שתתאים לכל מטרה. בין אם מדובר על מקרר שמיועד לשתייה בלבד, על מקרר למזון או על מקרר שצריך להכיל גם מזון, גם שתייה וגם תא הקפאה עבור מוצרים קפואים.

– להתאים את המקרר לפעילות לילה –

מקרר חוץ צריך להתאים לפעילות בשעות הלילה במקומות שהם לא מוארים במיוחד. ולכן, ישנה חשיבות גדולה לכך שתהיה בו תאורה פנימית. התאורה הזו, אמורה להיות עוצמתית מספיק על מנת שניתן יהיה למצוא את במקרר את מה שמחפשים בכל שעות היממה.