מדריכים וטיפים, מקררים כללי

מקררים מומלצים לסטודנטים

מקררים למשרד ובית

מקררים מומלצים לסטודנטים

תחילת השנה האקדמית והחזרה ללימודים היא אחד מהזמנים הפופולריים ביותר לרכוש מקרר מיני, מאחר וסטודנטים רבים מתמקמים בדירותיהם השכורות או רוצים לרכוש מקררים לחדריהם שבמעונות. הפעם, אמנם נעסוק באופן ממוקד בבחירת מקררים מומלצים לסטודנטים לחדרים שבמעונות, אבל הטיפים וההמלצות שניתן בהמשך תקפים גם לזוגות צעירים החיים אצל ההורים, לשוכרי דירות סדרתיים, לבעלי משרדים ומשרדים ביתיים שמחפשים מקרר שאיננו בגודל מלא, ובעצם, לכל מי שאיננו זקוק למקרר גדול, אלא למקרר קטן מהרגיל ויעיל.

יש לציין, כי חלק מהמקררים הקומפקטיים אינם נחשבים בדירוג אנרגטי גבוה ונחשבים לפחות יעילים ממקררים בגודל סטנדרטי (זאת, היות וחלקם לא שומרים טמפרטורה עקבית מספיק ע”מ לשמר את המזון לתקופות ארוכות). אולם, יחד עם זאת, לשמירה ולקירור של משקאות, חטיפים ומוצרי מזון הנצרכים במהירות, הם מספיק בהחלט. היות ואנחנו לא מדברים על מקרר משפחתי, שצריך להכיל ולקרר כמויות גדולות של מזון, אלא על מקרר לסטודנטים, שלרוב, מכיל מעבר למשקאות הקלים גם קצת פירות וירקות וכמה דוגי-בגס בקופסאות פלסטיק מהארוחה המשפחתית בשבת, הדרישות ממקרר כזה תהיינה שונות לחלוטין מאשר הדרישות שנציב בעת רכישת מקרר משפחתי סטנדרטי בגודל מלא או למעלה מזה.

שיקולים עיקריים ברכישת מקררים מומלצים לסטודנטים

מקררים מומלצים לסטודנטים זמינים במגוון צורות ובגדלים שונים, כך שבפניכם תעמודנה אפשרויות רבות למדי לבחירה. המפתח לבחירת המקרר המתאים ספציפית עבורכם, הוא מציאת הגודל הנכון והתכונות שיהפכו את המקרר למושלם עבור החדר במעונות תוך התאמה לתקציב העומד לרשותכם. נשמע מסובך? למעשה, לא כל כך, כשיודעים מה באמת צריך לבדוק ובאיזה שיקולים צריך להתחשב.

קיבולת: נפח מקררים מצוין בליטרים או בקוב. זה נותן לכם מושג כלשהו על גודלו של המקרר ומספר הפריטים שאתם יכולים למקם בתוכו, אם כי גם המדפים ושטח המקפיא לוקחים חלק בקיבולת זו. יצרני מיני מקררים מסוימים גם מספקים רשימת תכולה מקסימלית של מקררי המיני שהם מציעים, כמו מספר פחיות המשקה הסטנדרטיות שהיחידה יכולה לאחסן וכד’. מנקודת מבט של יעילות אנרגטית, לרוב, מיני מקררים גדולים יותר מספקים תוצאות טובות יותר.

תא הקפאה: רוב מקררי הסטודנטים בחדרי המעונות מכילים תא מקפיא קטן. למרות זאת, הגישה למקפיא במקרר כזה איננה נעשית דרך דלת נפרדת, כפי שהיא נעשית במקררים בגודל מלא, מה שגורם למקפיא במיני מקרר להיות יעיל פחות מהמקפיא שתמצאו במקרר הסטנדרטי. בנוסף, לעיתים, תא ההקפאה כזה הוא קטן עד כדי כך, שבמידה ותרצו לאחסן בו פיצה משפחתית גדולה קפואה, תצטרכו לחלק אותה לפחות לשני חלקים.

גודל המקרר: חדרי מעונות מעמידים לרשותכם שטח מחיה מוגבל למדי, כל שלגודלו הפיזי של המקרר ישנה חשיבות מרובה. בדקו את מפרט המקרר ואת מידותיו, כדי להבטיח שהוא יתאים לחלל העומד לרשותכם. מאחר וכיום, מקררים מומלצים לסטודנטים מוצעים בגדלים ובצורות שונות (כמו מקרר קוביה או מקרר גבוה וצר) לא תתקשו למצוא מקרר מתאים לשטח שלרשותכם, אבל חשוב לוודא זאת, מלכתחילה.

תכונות מיוחדות: תשכחו מהן. המקרר שלכם לא עומד לשלוח רשימת מכולת לסופרמרקט הקרוב, להתחבר ב-Wi-Fi למזגן או להכין לכם קפה בבוקר! אם אתם מחפשים משהו משוכלל, לא תמצאו אותו במקררים המיועדים לסטודנטים, אלא רק במקררים החדשים בגודל מלא. מצד שני, יש מספר תכונות שכן קיימות במקררי סטודנטים, ועל הימצאותן במקרר שלכם כדאי להקפיד:

  • אופן הפעולה של המקרר: מקררי מיני מסוימים אינם נזקקים לשטח פתוח סביבם כדי להפחית את התחממותם. מה שזה אומר עבורכם, זה שאתם יכולים למקם את המקרר בכל מקום שתרצו, מבלי להתחשב במרחק מהקירות, במרחק מדופן ארון וכד’. אם אתם רוכשים מקרר לטווח ארוך, כדאי שתרכשו מקרר מהסוג הזה, כך, לא תהיו מוגבלים על ידי מיקום המקרר גם במעבר חדר או בשכירת דירה מחוץ לקמפוס.
  • דלת ניתנת להפיכה: פרט “קטן” שאתם לא זוכרים שאתם אמורים להתחשב בו, עד שאתם מגלים שדלת המקרר שרכשתם נפתחת כך שהיא מפריעה לכם להיכנס לחדר, אתם צריכים להזיז את המיטה בכל פעם שאתם רוצים לקחת פחית קולה, או שאתם מחזיקים את המקרר החדש שרכשתם, ודוחפים אותו ממקום למקום בחדר, על מנת למצוא לו מקום בו פתיחת הדלת שלו לא תשבש לכם את מהלך החיים. חלק ממקררי המיני כוללים צירי הדלת הפיכים, כלומר, תוכלו לפתוח את הדלת שמאלה או ימינה, תלוי בדרך בה החדר שלכם במעונות מסודר.
  • דלת ניתנת לנעילה: חלק ממקררי המיני כוללים דלת נעילה, מה שיכול להיות חשוב בחדר במעונות בו יש תנועה גדולה של אנשים שנכנסים ויוצאים.
  • מדפים: מדפי מוצקים (עשויים זכוכית, לרוב) עדיפים על מדפי רשת, חד משמעית! מדפי זכוכית מספקים לפריטים המאוחסנים יציבות רבה יותר ומגנים מפני המזון במדפים התחתונים מפני חומרים שנשפכים במדפים מעליהם. כמו כן, חשוב שהמדפים יהיו ניתנים לשליפה ולמיקום מחדש.
  • תקציב: הגענו לנקודה כאובה מעט. ככלל, ניתן לומר כי מיני מקרר גדול יעלה יותר ממיני מקרר קטן, אבל, אם תרצו שהמיני מקרר שלכם יהיה בעל תכונות יוצאות דופן מהמפרטים הסטנדרטיים (כמו מיני מקרר העשוי נירוסטה או כזה שהוא בעל דלת זכוכית) כנראה שתאלצו לשלם מעט יותר עבור תכונות אלה. רכישת מיני מקרר מיד שנייה דרך חנויות המתמחות בכך, מסטודנטים במעונות שסיימו את לימודיהם או מאנשים פרטיים מחוץ לקמפוס, גם היא מהווה אופציה לצמצום עלות רכישת המקרר.