מקררים כללי, תרבות היין ומקררי יינות

מקררי יין ביתיים – לשתיין החובב

נעים להכיר. קוראים לי ירון ופחות או יותר אחרי הצבא, במהלך טיול שערכתי עם חבר בצרפת, גיליתי את עולם היין שעד אז היה זר לי לחלוטין. מאז כבר עברו שני עשורים והיום אני אוהב ללמוד על יינות, אני אוהב לקחת חלק במפגשים של חובבי יין ולמזלי גם בורכתי בלשון רגישה במיוחד כך שכבר בהתחלת הרומן ידעתי להבחין בין יין עשיר ואיכותי לבין יין לא מוצלח במיוחד שעדיף לשמור לקידוש.

זו הנקודה לציין כי מאחר וגדלתי בבית שהיין היחיד שזכיתי לראות בו היה באמת יין מתוק לקידוש, הרי שאת כל הידע שלי נאלצתי לצבור בעצמי ובאופן כללי אפשר לכתוב שאת האהבה הזו לא ירשתי מהוריי.

המקרר שעשה עבורי את כל ההבדל

העניין הוא שלמרות שהיין תמיד היה בסביבה, אף פעם לא לקחתי את התחביב הזה יותר מדי ברצינות. כמובן שתמיד התלהבתי ממפגש עם יין חדש ואיכותי ואין ספק שבכל פעם שיצא לי להגיע למפגש של טעימות יין בארץ או בחו"ל, הרגשתי כיצד הפרפרים בבטן עושים לי שמח. עם זאת, התחביב נשאר תמיד בגדר תחביב ובאופן כללי נמנעתי מלהשקיע בו יותר מדי כסף. אתם מבינים, אני אדם פרקטי מטבעי ולהשקיע כסף בתחביב שלך נראה לי כמו דרך לא פרקטית להתנהל בה.

ואז פגשתי את אשתי

כשפגשתי את ליאת, לפני בערך שש שנים, הבנתי די מהר שמצאי את האחת שלי. ליאת הוציאה ממני דברים שלא ידעתי שקיימים בי. היא הסבירה לי כמה זה חשוב לפנק את עצמך, לימדה אותי שהחיים לא חייבים להיות תמיד פרקטיים או אפילו הגיוניים ובאופן כללי הצליחה לשחרר לי את העניבה. ליאת ואני עמדנו מתחת לחופה לפני שנתיים בדיוק ולפני שנה היא קנתה לי לכבוד יום הנישואים מקרר יין ביתי.

אני חייב לכתוב לכם שזה הפתיע אותי כי היא לא כזו חובבת יין גדולה ואני די בטוח שהיא גם לא ממש מבינה על מה כל ההתלהבות. כשהבעתי את התמיהה שלי באוזניה, היא הסבירה לי שהדבר הכי חשוב בחיים האלה זה לטפח את האהבות שלך. מה אומר ומה אגיד? בשנה האחרונה הודות למקרר שאשתי המושלמת רכשה לי, יכולתי בשעה טובה להתחיל לבנות לעצמי אוסף צנוע אך מכובד של בקבוקים. את האמת, עד אז אפילו לא הייתי מודע לקיומם של מקררי יין ביתיים ובכלל לא הבנתי את הצורך. כיום לא רק שאני מבין את הצורך, המקרר שלי מלא באופן קבוע במספר בקבוקי יין שמשתמרים באופן מושלם.
להשקיע במה שאתה אוהב – הסוד לחיים מאושרים
רק בשנה הזו הבנתי שאם אתה באמת אוהב משהו ובאמת נהנה ממשהו – אז אין לך שום סיבה להזניח אותו או להגביל את ההשקעה שלך מטעמים פרקטיים תוך התעלמות מרמת האושר שהוא מסב לך. לסיכום אכתוב שבמידה ואתם חובבי יין ובמידה והיין מסב לכם אושר, הרי שאין שום סיבה שלא תבדקו את קולקציית מקררי יין ביתיים שהולכת ומתפתחת משנה לשנה. אני מבטיח לכם שתוך זמן קצר אתם פשוט לא תבינו איך לא עשיתם את זה קודם וכשזה יקרה, אז אל תודו לי – תודו לאשתי. לחיים!