מדריכים וטיפים, מקררים כללי

מקרר, ארון וכל מה שביניהם

לעיתים מגיע אדם לתובנות מסויימות אשר מולידות במוחו רעיון מסויים. לפעמים הרעיון הזה הוא פרקטי ולפעמים לא.
כאשר חברה גמרנית ייצרה לראשונה את המיני-מקרר (הידוע גם כמיני-בר) בתחילת שנות ה60 המוקדמות, הדבר הפך ללהיט בתחילה אצל המלונות היוקרתיים בלבד. בשנת 1974 מלון ה’הילטון הונג קונג' היה המלון הראשון שהחזיק מקרר מיני בר בכלל חדר ובסה"כ ב- 840 חדרים. זה השתלם להם – מכירות השתייה בתוך החדרים זינקו ב500%!

בעקבות הצלחה מסחררת זו, צוות ההנהלה של הילטון החליט לעשות את אותו הצעד בכל המלונות שלהם ברחבי בעולם. לקראת סוף העשור רוב מלונות ה4/5 כוכבים החזיקו בחדרים מיני מקרר. אולם, תעשיית המלונות הבינה במהרה שהמיני בר מגיע עם כמה חסרונות: הדבר הצריך עוד כח אדם לטפל בכל פעם שיש בעיה באחד (או יותר) ממאות המקררים הנמצאים במלון, אורחים החלו לגנוב את תכולות המקרר ובעיקר את בקבוקי האלכוהול הקטנים למיניהם כאשר שתו את האלכוהול ולאחר מכן מילאו את הבקבוקון במים והחזירו אותו למקרר. כך בעצם החלה ירידה הדרגתית בשימוש במיני-ברים במלונות. מלונות אשר כן החליטו להשאיר את המיני-בר בחדר למרות סכנות הגניבה נוקטים באמצעי ביטחון כנגד גניבות בדרכים שונות כגון: חיישנים אלקטרוניים ומאזניים בתוך המקרר בשביל לדעת אם ומה נגנב, גביית כסף אוטומטית בעת לקיחת המשקה ועוד.

אך סאגת המקררים לא נגמרה כאן. שימוש פרטי בבית/במשרד במיני מקררים הללו התחזק בהדרגה, ואז הגיע האדם למסקנה כי הוא יכול להנות ממקרר יעיל וקטן וגם לחסוך במקום – מה שהוליד את רעיון הכנסת המקרר אל תוך הארון.
היתרון הבולט בהכנסת מקרר לתוך ארון הוא כמובן החיסכון במקום. יתרון נוסף הוא הטמעת המקרר בעיצוב הבית/משרד/עסק כך שיראה כחלק מהנוף. רעיון זה פרקטי למדי למקומות קטנים אשר כל חפץ חדש יקטין את החלל.

הנחיות להכנסת מקרר לתוך ארון/נישה:

  1. הפעולה ההפוכה בכל מכשיר אשר מייצר קור, היא חום אשר נפלט מחוץ למקרר.
  2. ככל שהחום הנפלט מן המקרר מתפזר טוב יותר, איכות הקירור תהיה טובה יותר.
  3. כאשר מכניסים את המקרר לתוך ארון סגור יש לדאוג למספר תנאים הכרחיים:

כאשר אין דלת בחזית הארון:
יש לשמור על מרווח של לפחות 3 ס"מ מצידי המקרר, מעל המקרר ובגב המקרר מדפנות הארון

כאשר יש דלת בחזית הארון והמקרר סגור לגמרי בארון:
בחזית הארון יש לדאוג לפתח בחלק התחתון בגודל של לפחות 25 ס"מ על 3 ס"מ, או ליצור שמונה פתחים עגולים בקוטר של 3 ס"מ כל אחד.
יש לשמור על מרווח בתוך הארון של 3 ס"מ לפחות מדפנות הארון, בצדדים למעלה ומאחור (מצורף שרטוט).
בחלק האחורי של הארון יש לדאוג לפתח זהה בגודלו לפתח בחזית.

חשוב! הפתח בחזית צריך להיות בחלק התחתון והפתח מאחור חייב להיות בחלק העליון, האוויר החם עולה למעלה והאוויר הקר שיכנס מהחזית ידחוף אותו החוצה בצורה טובה יותר וכך תיווצר תחלופת אוויר בתוך הארון.
מקרר שיושב בתוך ארון/נישה ללא אוורור מתאים, נמצא בתנאי טמפרטורה סביבתיים לא מתאימים, דבר שיקצר את אורך חיי המקרר בצורה קיצונית.

  1. ללא שום קשר, יש לדאוג לתחזוקה שוטפת של המקררים!

לעיתים קרובות מצטבר אבק בסביבת המקרר, אבק זה נשאב אל תוך המקרר ומקצר משמעותית את חייו. אחת לכמה חודשים יש להוציא את המקרר ובעזרת שואב אבק לשאוב את פתחי האוורור של המקרר ולנקות אותם מלכלוך ואבק.

כעת, שיש בידיכם את ההנחיות המתאימות להכנסת המקרר לארון בצורה נכונה ולשמירה עליו לאורך זמן, אל תחכו וחסכו מקום יקר עם מקרר לבית/משרד/עסק אשר נכנס לתוך הארון שלכם.

לשאלות נוספות ופרטים נוספים, פנו אלינו: landers.co.il.