מקררים כללי

מקרר דלת זכוכית

מה עושים עם מקררים שיש להם דלת זכוכית ואיך קורה שמקרר התצוגה מגיע גם לבית? כשאנשים מתעסקים כל כך בתזונה ומשנים אותה גם למקרר יש תפקיד בכך:

מקררים הם לא רק מה שאנחנו חושבים עליהם – מתקן שמאחסן את המזון שלנו. הם אוצרים בתוכם גם את כל מה שאנחנו חושבים וזוכרים על הבית, כשאנחנו מאחסנים בו אוכל אנחנו מאחסנים גם את הגישה שלנו למשפחה, לחיים ולבריאות שלנו, למעשה. משום כך יש קשר הדוק בין התפתחות ההעדפות שלנו למקררים לבין השינויים שלנו בתזונה ובאורח חיים.

היום אפשר למצוא מקררים עם דלתות זכוכית דווקא בבתים ולא רק בעסקים, כאשר בהחלט נכון להם השם מקרר תצוגה. זה קורה בעיקר אצל אנשים ומשפחות שהחליטו לקחת את התזונה שלהם לידיים ולהפוך אותה לבריאה יותר. זה כולל הרבה מוצרי מזון שבאים מהטבע ומהצומח ולכן יש הרבה יותר אסתטיקה במקרר כזה, אבל גם מעין הצהרת כוונות: יש לנו אג’נדה בנוגע לתזונה והמקרר שלנו משקף זאת.

הקשר שבין בריאות לבין המקרר

נוצר טרנד מעניין שלפיו מקרר דלת זכוכית מגיע גם לבית והופך את המטבח שלנו למקום שבו שומרים על תזונה בריאה, מחושבת וחכמה. איכות החיים שלנו גם היא משפיעה על המקרר ומשנה אותו בהתאם ליכולות שלנו ולתדמית שיש לנו. יש קשר בין הנהייה העכשווית אחר טרנדים קולינריים לבין העובדה שהמטבח משנה את פניו ומכניס אליו יותר מכשירים חשמליים שנראים מקצועיים ומסחריים. בישול הפך לתחביב מקובל והתעסקות בלתי פוסקת באוכל ובליקוט שלו ממקורות שונים כמו משקים שמציעים חקלאות אורגנית מחייבת מקרר שיציג זאת.

בתוך כל אלה, למקרר תצוגה שעובר מבית האוכל לתוך הבית יש מקום מיוחד שכדאי לחשוב עליו. הוא משקף בהחלט את השינוי שאנחנו עוברים היום ביחס למזון שלנו. לא בכדי טבעונות ותזונת פליאו הפכו לטרנדים לוהטים שעומדים להישאר אתנו להתמיד, כך זה נראה, ואפילו להפוך לזרמים מקובלים בתזונה.

מטבח ביתי הפך מקצועי יותר

זה נכון גם לגבי אנשים שמכניסים מיכון מיוחד לבישול, ממכונת פסטה וגלידה ועד אספרסו בר ומעשנות לבשר. המטבח הפך למקום שבו משתקפת גם האג’נדה שלנו לחיים טובים ובריאים ולא רק למקום שעוברים בו מדי פעם לקחת משהו מהמקרר או לבשל רק פעם ביום, לפעמים פחות מכך. אנשים שמארחים ואנשים שמבשלים לא מתביישים לקנות גם מקררים שמתאימים לתחביבים שלהם. כך, אנחנו מוצאים גם מקררים ליינות ומקפיאים, לצד מקררים שמפנקים אותם בברז מיוחד או תא לקרח ושאר המצאות כמו מקרר עם מסך מחשב או טלוויזיה עליו. במקררים היום יש גם אפשרות  לברור טמפרטורות שונות באזורים שונים בו וכך אפשר למקסם את האפשרויות שלו לאחסון ולנצל את כל פוטנציאל המקום. יש תאים שבהם אפשר לאחסן ירקות ויש תאים שבהם אפשר לאחסן מוצרים שדורשים יותר קירור במקום אחר.

איך עברנו ממקרר אטום לדלת זכוכית?

אם כך, למה השתרשה אצלנו הנטייה לבחור מקרר שיש לו דלתות אטומות והוא אינו מציג לראווה את התכולה שלו? אולי משום שאנחנו לא נוטים להיות מסודרים ולארגן את המקרר בצורה מסודרת, במיוחד כאשר מדובר במשפחה ישראלית שבה המזון הוא העיקר. אולי משום שלהציג את תכולת המקרר יגרום לנו נקיפות מצפון על כך שמנקים אותו רק אחת לכמה זמן ולכן לא רוצים לראות מה קורה בו בשאר הזמן.

אלא שאנחנו יודעים שההפך הוא הנכון באופן מפתיע, ודווקא מקרר דלת זכוכית יכול לגרום לנו לרצות לשנות את ההתנהלות שלנו ולהתחיל להיות מסודרים. זה לא אמור להיות מסובך כל כך משום שאנחנו מחזיקים גם ויטרינה בסלון ושם בטוח שחובה לנקות, לפחות בגלל האורחים שמגיעים מדי פעם. כאשר גם התזונה שלנו משתנה והופכת להיות בריה ומעניינת יותר, למקרר עם דלת זכוכית יש תפקיד מיוחד בהצגת השינויים וגם, מותר לומר, טפיחה עצמית על השכם הודות להישג.

אפשר וכדאי לשמור על מקרר ייצוגי

בדרך כלל, מקרר חייב להיות נקי כל הזמן כדי לשמור על ההיגיינה והבריאות שלנו, כך שלא יהיה הרבה הבדל אם נבחר במקרר תצוגה שמתאים גם לבית. הוא יישאר נקי ומסודר יחסית לפחות גם כאשר נשנה ונבחר במקרר שיש לו דלת זכוכית. למעשה, לא רק בעסק מזון מקפידים על כך. זה נכון לגבי כל מקרר ולכן לא הגיוני דווקא לחשוש מהזנחה. המקרר שאותו אנחנו מציגים לעולם יכול בהחלט להיות מקרר לדוגמה כאשר אנחנו הופכים אותו לכזה.

כשיש לנו מקרר ייצוגי יותר אפשר גם להציג לראווה את הירקות והפירות, האריזות של המזון שהפכו אסתטיות יותר עם נטייה לווינטג’, כמו בבקבוקי חלב ויוגורט, או אריזות של גבינות. האסתטיקה משחקת מקום חשוב לא פחות מהבריאות כדי למשוך אותנו למזון מסוים, ולכן משקיעים גם בעיצוב אריזות והגשה של מזון בצורה מעניינת.

מקרר שקוף עוזר לחסוך

לכל בית אפשר להתאים מקרר עם דלת שקופה שגם עוזרת למצוא בקלות כל מה שאנחנו צריכים וגם חוסכת לנו בקניות. תארו לעצמכם שאנחנו קונים שוב ושוב מצרכים מסוימים רק משום שאנחנו לא רואים שיש לנו אותם. במקרר עם שקיפות היא עובדת גם לטובת חיסכון. אנחנו לא רק שלא צוברים מצרכים שנערמים בו ואחר כך נזרקים ללא שימוש משום שפג התוקף שלהם, אלא אנחנו מקפידים לקנות רק מה שאנחנו צריכים וזה עוזר בהחלט גם לאג’נדה בריאה של חסכנות ושל קנייה בת קיימא, של מה שצריך מבלי לזרוק. מהבחינה הזאת מקרר עם דלת זכוכית משרת את מטרת הטרנד הבריאותי והאקולוגי במזון.