מדריכים וטיפים, מקררים כללי

מקרר נירוסטה – טיפים לעיצוב המטבח

כל הטיפים לעצב את המטבח הבא שלכם בלי עזרה של אדריכל

המטבח המודרני הוא מזמן לא רק הלב של הבית אלא חלל מעוצב שעושה חשק להישאר בו הרבה אחרי שהארוחה נגמרת. אבל שנייה לפני שמתחילים במלאכת העיצוב כדאי לבחור בחומרים שקלים לניקוי ויספקו מענה מלא לתנאים הייחודיים ששוררים בחלל זה.
מקרר נירוסטה לנדרס

איך נבחר אריחים שיראו נהדר גם לאחר שנים, מדוע חשוב לבחור בארונות תלויים ולמה תאורה נכונה היא הדבר הראשון שצריך לחשוב עליו? כל הדרכים לעצב את המטבח הבא שלכם באופן מושלם.

תאורה שתספק אווירה מזמינה

אין פתרון תאורה אחד שיאפשר לכם להאיר את המטבח באופן מושלם והדרך הכי טובה היא פשוט לבחור בכמה שכבות של תאורה. למעשה רצוי לבחור שני סוגי תאורה: תאורה שתשמש אתכם לצורך עבודה ותאורה אשר תיצור את האווירה המתאימה. ניתן לבחור בשימוש חכם בין שקועי תקרה לבין נברשות מתכת אשר יגיעו כמעט עד לאזור העבודה.

עוד טריק ישן של מעצבי פנים אשר ניתן ליישום ללא כל ידע מוקדם הוא להשתמש בנורות בעוצמה שונה ובגוונים שונים בכדי לקבל מיקס ייחודי לחלל המטבח. מומלץ לבחור בשילוב של נורות לד והלוגן בכדי ליצור אווירה מזמינה.

מדפים וארונות מטבח שפרוסים לגובה

אם יש לכם מטבח קטן ואתם רוצים לנצל באופן חכם כל סנטימטר פנוי, כדאי לכם לשקול שימוש במדפים. נסו לבחור בצבע מיוחד לאזור המדפים ואל תפחדו להשתמש בטפט מודפס בכדי לתחום באופן וויזואלי את אזור האחסון ולספק אשליה של מרחב נוסף. גם שימוש בארונות תלויים יעניק לכם דרך נהדרת לנצל את השטח הקיים בלי להתפשר על המראה שלו.

מומלץ לבחור בידיות שעשויות ממתכת ונהנות מפרזול עדין שיעזור לכם ליצור תחושה יוקרתית בכל אזור ובעלות נמוכה, ולא לשכוח לנצל את הניואנסים הדקים של כל חריטה בכדי להדגיש את הסגנון הדקורטיבי המועדף עליכם.

אי במרכז המטבח

למרות שזהו טיפ שטוב יותר לבעלי מטבחים גדולים, כדאי לשקול ליישם אותו גם במטבחים קטנים כתחליף עיצובי לאזור שולחן האוכל והוספה של כיסאות בר. ניתן לרכוש אי מוכן אשר יאפשר לכם לעבוד עליו בנוחות או לבקש מנגר לייצר לכם אחד שכזה בעלות נמוכה ועל פי המידות המדויקות שאותן אתם צריכים. כדאי לשים לב למיקום של האי ולמקם אותו במרכז המטבח באופן שימנע כל צפיפות או מראה אקלקטי בעקבות כך.

ניתן לקשט את האזור על ידי צביעה של המבנה החדש בלקה כהה או להעדיף את מראה העץ בסגנון המחוספס והטבעי יותר ולדמות לאי מראה כפרי במעט.

מקרר נירוסטה – שילוב בין עיצוב מנצח לתחזוקה מינימלית

מקרר נירוסטה נחשב בשנים האחרונות לבחירה העיצובית של אדריכלים ומעצבי פנים רבים בזכות העובדה שהוא מאפשר תחזוקה מינימלית ותורם לאספקט הוויזואלי של חלל המטבח. הנירוסטה, שהחלה את דרכה כחומר הבסיסי לייצור של כלי מטבח והתבלטה בזכות העובדה שהיא מתמודדת בקלות עם כל נוזל ודוחה התפתחות של קורוזיה, הפכה בשנים האחרונות לחביבת המעצבים התעשייתיים וניתן לראות כיצד החומר הנפלא הזה הפך לאלמנט עיצובי שחרג מזמן מגבולות המטבח.

מקרר נירוסטה יספק לכם את הבסיס לשפה עיצובית מודרנית, ויותר ממומלץ להמשיך אותה עם בחירה בתנור שעשוי מאותו החומר ועם נברשות שמקרינות תחושה של יוקרה ללא כל מאמץ.

בריקים ואריחי קיר למראה תעשייתי

אריחי הקיר מספקים את המעטפת העיצובית של כל מטבח ולכן הם חייבים להיות בסינרגיה מושלמת עם אזור הכיור, משטח העבודה וקולט האדים. כדאי לבחור באריחי חרסינה ולוותר על השיש הישן בכדי להשיג בידוד טוב ביותר ולא לשבור את הסגנון העיצובי הקיים. במידה ופלטת הצבעים השולטת היא כהה, הרי שבחירה באריחי חרסינה אפורים או שחורים יעשו את העבודה.

לחלופין במידה והגוונים השולטים מתבססים על צבעים בהירים יותר, נבחר בחרסינה הלבנה הקלאסית ונשקול להשתמש בעיטוריים באחד הקירות. שימו לב שקיום ניתן להשיג בקלות אריחי חרסינה אשר מורכבים ממגוון של חיתוכים וניתן להגיע למראה הבריקים הפוסט תעשייתי בקלילות או לבחור באריחים בגרסת האובר סייז ולהדגיש את הסגנון הקיים.

השתמשו בעקרון המשולש למראה מעוצב ולעבודה קלה יותר

טרנד הרטרו לא פסח על עיצוב המטבח ואם מעצבים רבים בוחרים להשתמש באחת הטכניקות המפורסמות בעולם, אין שום סיבה שאתם לא תכניסו אותה גם למטבח שלכם. על פי השיטה שהתפתחה בשנות השלושים של המאה הקודמת ושילבה בין האספקטים הפונקציונליים לאספקטים הדקורטיביים של מטבחים רבים בחו"ל – המקרר, הכיור והתנור צריכים להיות במרחק כמה צעדים אחד מהשני.

העובדה שמרכזים את הפריטים הכי חשובים באותו המרחב חוסכת לכם מאמץ, יוצרת מתחם עבודה של ממש ומעניקה אשליה אופטית של מטבח גדול. מומלץ גם לשמור על אחידות החומרים ולהשתמש במקרר נירוסטה, לצד תנור וקולט אדים מאותו החומר.

קרמיקה איכותית עבור רצפת העבודה

קרמיקה היא חומר נהדר עבור רצפת המטבח משום שהיא כמעט ואינה סופגת כתמים ונחשבת לנהדרת בהתמודדות עם הרטיבות שקיימת באזור זה. כדאי לבחור בקרמיקה בסגנון קלאסי, כזו אשר תעניק תחושה בטוחה ומראה רענן.

כדאי להימנע משימוש בשיש או בפרקט שאולי יראו לכם נהדר בזמן השיפוץ אך לא יוכלו להתמודד עם החום הגבוה ושפע הנוזלים שאופייניים לחלל המטבח. הפרקט יתנפח כבר לאחר החודש הראשון והשיש יחייב ליטוש מיוחד.

ניתן לראות שעיצוב של מטבח יכול להיות קל ופשוט מאי פעם. בחירה נכונה של חומרים, עבודה עם קו עיצובי מוגדר מראש ושימוש חכם באקססוריז יהפכו את המטבח הבא שלכם ללא פחות ממרהיב. אז אחרי שיש לכם את כל הסודות של המקצוענים, אתם יכולים כבר להתחיל במלאכת העיצוב

לשאלות נוספות ופרטים טכניים, פנו אלינו: לנדרס טריידינג בע"מ.