מדריכים וטיפים, מקררים כללי

​מקרר קטן ללא מקפיא

לפני כשלושה חודשים החלטנו במשרד להשקיע סכום מסוים של כסף ולרכוש מקרר קטן משרדי חדש. המקרר הישן כבר מזמן עשה את שלו והיינו תמימי דעים בנוגע לכך שהגיע זמנו להימכר לרוכל בשוק הפשפשים במחיר מציאה. מדי שבוע גילינו תקלה חדשה במקרר הישן והחבוט כשלפעמים היה מדובר בקצר חשמלי, לפעמים בנזילה ולפעמים בנורה פנימית שרופה.

מחפשים מקררים קטנים ללא מקפיא? ליחצו כאן >>

בתור מנהל החשבונות החלטתי לקחת את היוזמה ולבצע סקר מחירים מקיף ובסופו של דבר האחריות על רכישת המקרר הוטלה עליי. לרוע מזלי, אף פעם לא הייתי חזק בקבלת החלטות ולכן החלטתי לשתף את חבריי למשרד בהתלבטויות שתקפו אותי בתהליך קבלת ההחלטה הגורלית בנוגע לדגם המתאים ביותר לצרכי המשרד.

מרוב מקררים לא רואים את היעד
אני לא יודע אם יצא לכם פעם לצלול למים העמוקים של המקררים המשרדיים. מדובר על עולם מגוון בצורה בלתי רגילה ומדי שנה באים לעולם הזה אינספור דגמים חדשים. מאחר וכך הם פני הדברים, אתם יכולים להבין בעצמכם מדוע היה לי כל כך קשה לברור את המוץ מן התבן. הייתי צריך לקחת בחשבון את חלל הקירור הנחוץ, לבחור את העיצוב, להתאים את ממדי המקרר לחלל הייעודי במטבחון, לבחור את החברה שתספק את המקרר ואת החברה המייצרת, לקבל החלטות בנוגע לרמת היעילות האנרגטית של המקרר ועוד כהנה וכהנה שיקולים שקצרה היריעה מלהכיל.

בשלב מסוים החלטתי שאני לא האדם המתאים למשימה, אבל ברוך, מנהל המשרד, טען בתוקף שדווקא בגלל היכולת שלי לרדת לפרטים, אני הוא האיש המושלם למשימה. חוץ מזה הוא רמז לי באגביות שאף אחד אחר לא מוכן להשקיע ממרצו לטובת העניין ולכן אין לי יותר מדי ברירות אלא להמשיך ולחפש אחרי המקרר המושלם.

מקרר עם מקפיא או בלי מקפיא?
אחרי כל הבדיקות עדיין נשארה התלבטות האם לרכוש מקרר קטן ללא מקפיא או עם מקפיא. מצד אחד מקרר המצויד בתא הקפאה מאפשר לאחסן בו מוצרי מזון קפואים כמו למשל גלידה או ארטיקים אך מצד שני תא ההקפאה תופס לא מעט מקום ובמקרים רבים גם דורש יותר תחזוקה וכרוך בהוצאות חשמל גבוהות יותר. מקרר ללא מקפיא יכול להתלבש לכם טוב בתור מקרר לרכב, למשל.

העליתי את ההתלבטות שלי בישיבת הצוות השבועית שלנו והופתעתי לגלות שהנושא מעורר רגשות רבים כל כך. כך לדוגמה שרית המזכירה של ברוך טענה בתוקף שאסור לנו לוותר על תא ההקפאה כי מדובר על אלמנט בסיסי ואי אפשר לדעת מתי נזדקק לו וירון המהנדס טען שמדובר על בזבוז של מקום ושבמקרה הכי גרוע תמיד נוכל תמיד לרכוש מקפיא קטן במידה ואכן נזדקק לאחד.
בסופו של דבר ברוך השקיט את הרוחות ואמר לי שיסיר ממני את האחריות ויקבל את ההחלטה בעצמו. יומיים מאוחר יותר הוא הודיע לי חגיגית שהחליט על רכישה של מקרר קטן ללא מקפיא. אני חושב שזו החלטה נבונה וחסכונית, אבל בסתר לבי אני חושד שהוא פשוט רצה למנוע את האפשרות שנתחיל לאכול במשרד גלידות ללא הכרה…