מקררים לרכב

סוגי מקררים לרכב וההבדלים ביניהם

מקררים לרכב, מקררים ניידים

אם פעם אנשים היו יוצאים לטיול שטח מלווים ברכב רגיל, שק שינה ובמקרה הטוב בצידנית בעלת ידית, הרי שכיום אנשים יוצאים לטיולים מלווים ברכבי שטח, אוהלי פאר ואף עם מקרר נייד שמאפשר להם להביא לטיול לא רק פיתות ושימורים, אלא גם בירה קרה, מעדנים, ביצים, סלטים ומגוון פינוקים שהופכים את הטיול להרבה יותר טעים. מכאן שאם גם אתם חולמים על מקרר לרכב, ולו על מנת שתוכלו לעצור בצד ולשלוף שוקו קר באמצע יום חם, אנחנו מזמינים אתכם לבחון את הסוגים השונים – לקבל החלטה מושכלת בהתאם לצרכים ואילוצים.

ייבוא מול רכישה מיבואן

בין אם בסופו של יום תבחרו בסוג כזה או אחר, חשוב להקדים ולומר שיש לתת עדיפות למקררים שנמכרים אצל יבואן ישראלי, כזה שמייצג חברות איכותיות. נתון זה מהותי בכדי שתהיו רגועים שגם אם תופיע תקלה, תוכלו לקבל מענה מקצועי במהירות האפשרית. בנוסף, כאשר פונים לחברה (ולא מייבאים באופן עצמאי), מרוויחים ייעוץ מקצועי שמכיר את האקלים בארץ, שבוחן את נתוני הרכב באופן אישי ואף שיודע להעניק טיפים הכרחיים, כך שתוכלו ליהנות מהרכישה באופן אידאלי ולאורך זמן.

סוגי מקררים

בדיקה מעמיקה מעלה שיש מבחר נרחב של מקררים לרכב. כך למשל קיים מקרר ספיגה, מקרר טרמו אלקטרי, מקררים עם לוחות אוטקטיים וכדומה. להלן הסבר מקיף אודות הסוגים השונים:

  • מקרר ספיגה – מדובר במקרר שמכיל 3 מקורות כוח נפרדים ושביחד מספקים כוח חשמלי משמעותי. מקרר זה נחשב שקט, פועל על 12 וולט ולחלופין גם יכול לפעול על גז. בתחום זה ניתן למצוא מקררים שכוללים תא הקפאה נפרד, כך שאם חושבים להביא לטיול מוצרי בשר או קינוחים קפואים, הרי שאין צורך להתפשר. מבחינת טמפרטורה יש לקחת בחשבון שהמקרר מושפע מהסביבה המידית. משמע אם הטמפרטורה בחוץ מעל 20 מעלות, התכולה של המקרר תגיע ל10 מעלות, ואם הטמפרטורה בחוץ מעל 40 מעלות, הרי שהתכולה עשויה לטפס ב5 מעלות. מהו המינוס? סוג זה אינו מקרר מהר ואילו פליטת החום נחשבת גבוהה.
  • מקרר טרמו אלקטרי – אופציה זו נמצאת בעיני רבים כאידאלית, וזאת כי היא ירוקה, שקטה, אמינה, חזקה וללא חלקים שעשויים להתקלקל. סוג זה מזכיר צידנית חשמלית, והוא נעזר ביחידות טרמו אלקטריות. המקרר אינו יכול להקפיא, אך הוא כן יכול לחמם. הוא מצריך מתח של 12 וולט והטמפרטורה נעה בין 5 מעלות (כאשר בחוץ יש 20 מעלות) לבין 30-10 מעלות (כאשר בחוץ יש 40 מעלות). עוד ראוי לדעת שיכולת הקירור נחשבת איטית, הרעש נחשב בינוני ואילו החום שמופץ הנו נמוך. מי שמעוניין לרכוש מקרר טרמו אלקטרי יימצא מגוון נפחים (נעים בין 7 ל 45 ל’) – בהתאם לגודל והאיכות המחיר ינוע בין 300 – 1,500 ש”ח.
  • מקררים עם לוחות אוטקטיים – כאשר מקררים מסוג זה מחוברים למקור מתח הלוחות קופאים, וברגע הניתוק הם נכנסים לפעולה (כל עוד הם קפואים). על מנת לייעל שיטה זו (להאריך את זמן הקירור ולמזער את המתח הנדרש עבור הקפאה) ניתן להיעזר בכיסוי תרמי, כאשר מי שמבקש להימנע מרכישה נוספת שיעטוף במגבת רטובה. עוד אופציה (מעט יותר מסובכת) היא להוסיף מאוורר פנימי, או פשוט לאחסן משקאות קרים שבכול מקרה רצויים.
  • Two-way – בתחום מקררי הרכב יש כאלו שפועלים על חשמל ויש כאלו שפעלים על גז. כך למשל מקרר Two-way פועל באמצעות מדחס. סוג זה מתייחס למצבר כמקור מתח ראשי, הוא מעניק ביצועים טובים (גם כאשר תנאי השטח אינם ישרים) ואף ניתן להפעילו מחוץ לרכב באמצעות פאנל סולארי. עם זאת, סוג זה נחשב רועש ומצריך להקפיד שהמצבר יהיה טעון לגמרי.

בין רצוי למצוי

כאשר עומדים לרכוש מקרר לרכב, ראשית בחנו מהו הצורך, וזאת כי יש מי שמחפש אחר מקרר עבור טיולי קמפינג ויש מי שמחפש מקרר עבור שיפור תנאי העבודה, ולו כי היא נעשית בצמוד לרכב ועל כן מייחלים לרענן את היום עם משקה מיץ צונן, מעדן, ארטיק וכדומה. ההבנה מאפשרת לגזור סוג רצוי לצד תובנות נוספות – מאפשרת לקבל ייעוץ מותאם צורך אישי.

נתונים שיש לבחון לקראת רכישה

מצאתם את הקטגוריה הרצויה? מצוין! עתה הגיע הזמן למקד את הבחירה – לבחון כראוי את הנתונים הבאים: נפח, ייעוד (הקפאה, מזון טרי, משקאות..), תחום טמפרטורה, מידות, אחריות, רזומה וכמובן מחיר. כל פרמטר חשוב ביותר ועשוי להכריע על כדאיות הבחירה. כך למשל גם אם כל הנתונים יושבים במשבצת הרצויה, אך נתוני הגודל בעייתיים, הרי שיש להמשיך לחפש.

שיקולי גודל

ציינו שיש גדלים שונים של מקררים לרכב, אך פה נעצור לחדד שכאשר שוקלים איזה גודל לרכוש, אין להתייחס רק לנתוני המקום ברכב, אלא בין היתר תבחנו לכמה אנשים המקרר מיועד (הן באופן שוטף והן עבור מקרי קיצון), האם הוא רוב הזמן עתיד להיות ברכב, מהו הצפי מבחינת שימוש, בהנחה והצורך יפחת האם יהיה מה לעשות עמו מחוץ לרכב וכדומה.

נפח לצד ייעוד

אם מבקשים להתחיל לקבל מושג כללי לגבי גדלי מקררים, יש להבין ש25 ליטר יידע להכיל ארוחה אחת פלוס פחית. 35 ליטר יידע להכיל אוכל עבור נופש זוגי (או לחלופין 47 פחיות). 40 ליטר יתאים לשלושה נופשים לאורך הסופ”ש (או לחלופין ל60 פחיות), ואילו 50 ליטר כבר יידע להכיל אוכל עבור כל המשפחה (או לחלופין 72 פחיות)! עם זאת, גם קיימים גדלים נוספים (כגון 80 ליטר ומעלה), אך הם כבר יותר מותאמים לקבוצות ומצריכים להתייחס לפרמטר המשקל. מרגישים עתה יותר מומחים? עדיין אל תוותרו על ייעוץ מקצועי!