מקררים למשרד

טיפים לתחזוקת מקרר משרדי

מקרר משרדי

משרדים רבים בוחרים להשקיע בעובדים – להעניק להם מטבחון מאובזר שבין היתר כולל פינת קפה, קומקום, מיקרו, ארון קטן וכמובן שגם מקרר. השקעה זו אינה גדולה ועל כן כל עוד יש מקום במשרד, מומלץ לייעד עבור כך פינה, וזאת כי באופן שכזה העובדים מרגישים שמשקיעים בהם (וכפועל יוצא משקיעים בחזרה), פחות נוטים להיעלם להפסקות קפה ממושכות מחוץ למשרד, מחזקים קשרים חברתיים, אינם מושפעים לרעה מתחושת רעב מציקה וכדומה. עם זאת, על מנת לוודא שההשקעה אכן תצדיק את עצמה, יש לרכוש את סך המוצרים באופן מושכל ולשמור עליהם כנדרש, וכיוון שמקרר הנו הפריט היקר ביותר שניתן למצוא במטבחון משרדי, נציין כיצד ראוי לשמור עליו באופן שיאפשר ליהנות ממנו לאורך זמן.

נהלים שמיועדים לעובדים

רגע לפני שנקפוץ אל מאפייני המערכת החשמלית, נציין שכיוון שמדובר במקרר משרדי, יש ליישר קו מול סך העובדים (החדשים והקבועים), כך שכולם יידעו כיצד להשתמש בו כהלכה, באופן שמראש ימנע בעיות. מכאן שמוטב להחליט על כמה נהלים, להדפיס אותם, לשים בשמרדף ולתלות על המקרר באמצעות מגנט. על אלו נהלים מדובר? עברו על הרשימה הבאה:

  • הקפידו לסגור היטב את דלת המקרר.
  • אם מבחינים שהמקרר מראה סימני מצוקה (למשל משמיע רעשים מוזרים, או אינו מקרר כראוי) העלו זאת בפני ההנהלה.
  • אין להשאיר זמן רב את דלת המקרר פתוחה.
  • הקפידו על מדפים נקיים.
  • השליכו מוצרים שאינם בתוקף.
  • הימנעו משימוש בחומרי ניקיון.
  • הקפידו שזווית המקרר תישמר ישרה.
  • אל תדחפו את המקרר לכיוון הקיר (הרווח שהושאר רצוי).
  • שמרו מזון בכלים אטומים.

נהלים שמיועדים למנקה

לצד נהלים שמיועדים לעובדים, גם יש נהלים שיש להעביר לעובדי התחזוקה, קרי המנקה. מכאן שאם אתם נעזרים בשירותי ניקיון באופן מסודר, הרי שבין היתר גם מוטב לנצל אותם עבור ניקוי תקופתי של המקרר. האם לא מדובר בבזבוז משאבים אתם תוהים? ממש לא, במיוחד אם זוכרים כמה עלה המקרר ומבקשים לשמור עליו יעיל לאורך זמן. להלן דרישות שיש להפנות למנקה:

  • פעם בשבוע יש לבקש מהמנקה לנקות את המקרר באופן חיצוני, באמצעות סבון כלים ומטלית.
  • אין לבחור בכל חומר ניקוי אקראי (ובטח שלא מסיר שומנים), אחרת ניתן לפגום במראה החיצוני.
  • טרם הניקוי יש לנתק מהחשמל (ולזכור להחזיר לחשמל בתום הניקיון).
  • מוטב להוציא את כלל התכולה ורק אז לנקות את המדפים.
  • אין לשפוך מים בחלק התחתון של המקרר (במיקום זה נהוג למצוא מעגלים חשמליים).
  • הגומיות שומרות על איכות איטום המקרר ועל כן פעם בחודש יש לנקות אותן – להסיר מהן פירורים יבשים וכתמים (באמצעות השרייה בחומץ או כל חומר ייעודי) ולהברישן באופן עדין.
  • מדי חודש יש לנקות באמצעות מטלית את פתחי האוורור.
  • יש להימנע מפירוק חלקים, טרם עוברים על הוראות היצרן.

מעקב אישי

לצד הדרישות שניתן לבקש מצוות העובדים ומצוות הניקוי, יש דברים שעליכם כבעלי העסק לעשות בעצמכם, וזאת כי הפעולה מצריכה היכרות מעמיקה עם הוראות היצרן והתנהלות זהירה – שני פרמטרים שלא תמיד הגיוני לצפות מאנשים אחרים. במה מדובר? יש לעקוב אחר תפקוד המקרר, משמע רצוי לבדוק מדי כמה ימים שהוא אינו מסריח, שהוא נקי (מבפנים ומבחוץ) ואף שהוא אטום כראוי, כאשר אם הממצאים שליליים, יש לבחון שגומיות האטם שעל הדלת ישרות ואינן בלויות. בהנחה ומצב הגומיות אינו אידאלי החליפו אותן – סה”כ מדובר בפעולה פשוטה.

דגשים

להלן שתי פעולות נוספות שעל מנהל בית העסק לבצע:

  1. בחינת המעבה – בחנו מדי חודש את תפקוד המעבה (חלק אחורי אשר אחראי על פליטת החום החוצה). בהנחה והבדיקה העלתה שהמעבה מלוכלך, תתפסו מטלית יבשה, נתקו את המקרר מהחשמל ותנקו.
  2. בחינת פילטרים – סמנו לכם ביומן תאריך חד שנתי בו אתם בוחנים את מצב הפילטרים. מראש נציין שמדי שנה מומלץ להחליפם, גם כאשר מדובר במקרר קטן ממדים. מרגישים שזה גדול עליכם? עומדות לפניכם שתי אפשרויות: לראות סרט הדרכה, או להזמין טכנאי מקררים.

הזמנת טכנאי מקררים

ציינו שיש סיטואציות אשר מצריכות להיעזר בטכנאי מקררים, ופה נציין שבעל העסק צריך לנהוג באופן אחראי, משמע גם אם מדובר במקרר קטן ושאינו עולה הרבה, עדיין אין להימנע מעזרה מקצועית. מכאן שיש לבחון רזומה ומקצועיות וכמובן להשוות מחירים. כמו כן, אנו ממליצים לשתף את הטכנאי בסוג הבעיה לפני שמזמינים אותו להגיע, וזאת כי יש טכנאים מספיק הוגנים על מנת להעניק טיפ כזה או אחר, טיפ שיאפשר לטפל בבעיה בעצמכם.

רכישה חכמה

לצד מגוון טיפים לתחזוקת מקרר משרדי, נציין שהטיפ הראשוני עמו היינו צרכים להתחיל הנו לבצע רכישה חכמה, כלומר מראש חשוב להתמקד במקרר איכותי ושמגיע עם כמה שיותר שנות אחריות. מכאן שיש לבחון את איכות היצרן ואת החברה ממנה רוכשים, וזאת כי כל עוד בוחרים בחברה מקצועית ואמינה, ניתן לדעת שיתאפשר להיעזר בייעוץ מקצועי (נצלו זאת).

להבדיל מהמקרר הביתי

מכאן שאם גם אתם עומדים לרכוש מקרר עבור המשרד, קחו בחשבון שלא ישמרו עליו כמו בבית, ועל כן למרות שהוא יחסית קטן, הוא עדיין צריך להיות איכותי, אך לא בהכרח יקר. בנוסף, קחו בחשבון שיבואו עמו במגע לא מעט אנשים ואף באופן יחסית תדיר. אי לכך יש להקפיד על איכות ולברר מראש אודות טכנאי מקררים איכותי, כזה שיהיה מספיק הוגן על מנת לספק טיפים, שעובד באזור של המשרד, שאינו גובה מחירים גבוהים, שעובד עם חשבוניות ושמבין את חשיבות התגובה המהירה כאשר מדובר במקרר משרדי (ולו כי בין היתר הוא גם משרת לקוחות).