מקררים כללי

שעות שמחות: המכשיר שישדרג לכם את הבית או המשרד – מקרר יין

מקרר יין

כתוצאה ישירה מתקופות הסגר הממושכות – התחלנו להשקיע יותר בבית ובמשרד, ולאבזר אותם במכשירים חדשים. עקב סגירת המסעדות והברים – רבים התחילו להשקיע בקניית אלכוהול איכותי, ובמיוחד ביין טוב. כיצד מקרר יין ישמור על איכות המשקה ומהו ההבדל המשמעותי בינו לבין מקרר רגיל?

במהלך חצי השנה האחרונה, הברים והמסעדות סגורים ורבים מצויים במתח נפשי בעקבות המצב. מה שהפך את כולנו לבשלנים ולחובבי אלכוהול ביתי. ערכות להכנת קוקטיילים נשלחות השכם וערב, אחוזי המכירות של בקבוקי יין ושאר סוגי שיכר הרקיעו שחקים, ורבים הפכו למומחים של ממש בתחום. 

כמו כן, הסביבה הביתית, או אפילו המשרדית, הפכה להיות הממלכה השולטת בחיינו, והתחלנו להשקיע בעיצוב, בשיפוץ וברכישת רהיטים ומכשירי חשמל חדשים, שיהפכו את השהייה בבית או במקום העבודה לבילוי האולטימטיבי. ההבנה שאנחנו כאן כדי להישאר, לצד הצורך באסקפיזם, הביאו את הבילוי הביתי לנקסט לבל. 

אחד האלמנטים שיכולים להוות שדרוג של ממש בבית או במשרד – הוא מקרר יינות. 

ישמח לבב אנוש: סוד הקסם של מקרר יין

לא סתם, מבין משקאות האלכוהול, היינות תפסו מקום של כבוד בחודשים האחרונים. הוא נחשב למשקה עדין יחסית, בעל אחוזי אלכוהול נמוכים יחסית לחבריו ה”כבדים” יותר, כמו וודקה, וויסקי וכדומה. אם צורכים ממנו במתינות, אפשר ליהנות מיתרונות בריאותיים כמו נוגדי חמצון והגנה על בריאות הלב, הוא הולך נהדר כבן לוויה למגוון סגנונות קולינריים, הוא מתאים כמעט בכל שעה ביום (באירופה שותים כוס יין עם ארוחת הצהריים) והכי חשוב – הוא משמח ועושה טוב על הלב. 

צרות בהייטק: גם במשרד שווה להחזיק מקרר יינות 

ה”שעות השמחות” (happy hours) של ימי חמישי אחר הצהריים (או כל יום אחר) כבר נהיו לשם דבר בארץ. המנהג להוציא שתייה אלכוהולית ונשנושים לעובדים לקראת סוף יום העבודה האחרון של השבוע, כבר השתרש בחברות רבות, לרבות משרדי הייטק, שחשוב להם לפנק את העובדים ולייצר אווירה טובה במקום העבודה. אם אתם והעובדים שלכם באמת אוהבים לשתות יין, כדאי לשקול ולשדרג את המטבח בעבודה עם מקרר יינות, שידאג לטמפרטורה האידאלית ולהגשה המושלמת. 

למה חשוב לדאוג לטמפרטורה מסוימת בקירור היין?

הופה הופה, פה זה לא אירופה… לצערינו, האקלים בישראל חמים מדי ורחוק מלהיות אידאלי כדי לשמור יין באופן שימנע את הפגיעה באיכותו, וכן, ולרובנו אין בבית או במשרד מרתף יינות לאחסון היין בתנאים אופטימליים. לכן, חשוב להקפיד על מקרר מתאים שיענה על הצורך הזה בצורה יעילה, וישמור על הבקבוקים שהשקעתם בהם את מיטב כספכם לאורך זמן.

טמפרטורה, אור ולחות: ההבדלים בין מקרר רגיל למקרר יין

חובבי היין משקיעים לעתים כסף רב בבקבוקי יין איכותיים, אך אם לא עומדים במספר תנאי אחסון בסיסיים – איכות היין עלולה להיפגע, והכסף נזרק לפח. לעתים, המקרר הרגיל עשוי להיראות כפתרון זמני, קל וזול לאחסון, אבל היין זקוק למספר תנאים מסוימים כדי להישמר כמו שצריך, והמקרר הביתי הרגיל אינו מספק אותם. 

טמפרטורה קרה ולא יציבה מול אקלים מדויק ליין:

מקרר רגיל אינו תואם את  הצרכים של בקבוקי היין ועלול להסב להם נזק, במיוחד מאחר שהטמפרטורה בו היא קרה מדי ואינה יציבה. הטמפרטורה האידיאלית לאחסון ושמירת יין  נעה בין 10 ל-16 מעלות צלזיוס. בטמפרטורה כזו נשמרת  איכות היין, ותהליך ההתחמצנות שלו מואט, ומתאפשרת התבגרותו בצורה הטבעית ביותר. בנוסף, תנודות בטמפרטורה גורמות ליין להתרחב ולהתכווץ, מה שיכול לפגוע בפקק ולגרום לייבושו.

אור ולחות מול חסימת קרינה

רוב בבקבוקי היין מיוצרים בזכוכית כהה שמגנה על היין מפני האור, וזה לא מקרי – היין זקוק להגנה הזו. במקרר רגיל, היין עלול להיחשף לקרינת UV שתאיץ את התבגרותו.  למקררי היין הייעודיים, יש דלתות החוסמות את קרני ה-UV. בנוסף, בקבוקי היין זקוקים לדרגת לחות מסוימת, בין 50%-80%, שמקררים רגילים אינם מספקים. אחוזי לחות נמוכים מדי ועלולים לייבש את הפקק ולגרום לחמצון היין, ואילו לחות גבוהה מדי עלולה ליצור עובש. 

אחסון בעמידה מול אחסון בשכיבה

אין זה מקרי כי בחנויות ובמרתפי יין, הבקבוקים תמיד מאוחסנים בשכיבה. הדבר שומר על לחות הפקק ומונע ממנו להתפורר בעת פתיחת הבקבוק.

סביבה עתירת ויברציות מול שקט ומינימום תנועה

המקרר הרגיל נפתח ונסגר פעמים רבות ומרובות במהלך היממה. תנועות מרובות באזור אחסון היין, עלולות לגרום לתגובות כימיות שיאיצו יתר על המידה  את תהליך ההבשלה של היין. מקררי היין, לעומת זאת, מתוכננים כך שהבקבוקים יתקבעו במקומם היטב, וסביר להניח שלא ניגש אליהם הלוך ושוב כפי שאנחנו משתמשים במקרר רגיל.  

ההבדלים האלה, הופכים את מקררי היין לאופציה אידאלית לשמירה על איכות היין, תוך סיפוק התנאים להם כל בקבוק יין טוב ראוי.

האם אתם חובבי יין מושבעים, אספנים, או פשוט רוצים ליהנות מכל העולמות? 

אם החלטתם לרכוש מקרר יין, מומלץ להעריך מראש את סדר הגודל של מספר הבקבוקים שתרצו לשמור בו, מאחר הקיבולת משתנה בין הדגמים השונים. אם אתם חובבי יין או אספנים, יתכן שכדאי לבחור במקרר גדול יותר ממספר הבקבוקים שברצונכם להחזיק.

או לחילופין, במידה ואתם מעוניינים במקרר שיספק לכם מענה גם ליינות אבל גם יתפקד כמקרר רגיל, תשמחו לשמוע שקיים דגם של מקרר יין משולב שמיועד לשמונה בקבוקי יין, בשילוב מקרר רגיל בנפח של  45 ליטר. מקרר כזה עשוי להוות פתרון מושלם למשרדים, סלונים, בתי מלון וחדרי אירוח. 

לסיכום, אם אתם אוהבים לשתות יין, ונוהגים להשקיע בבקבוקים איכותיים – נותר לכם רק להתקדם לעבר מקררי היין שישלימו את החוויה הגסטרונומית, יוודאו שהמשקה היקר נשמר בתנאים האופטימליים ושאתם נהנים מכל לגימה. לחיים!