מקררים כללי

מקרר אינטגרלי מלא: מה זה אומר?

בעוד שבעבר מטבחים תוכננו תוך התייחסות למקרר כמוצר פונקציונאלי שבמקרה הטוב אינו מפריע לעיצוב, כיום ראיה עיצובית חדשנית גייסה גם את תעשיית ייצרני מוצרי החשמל בניהם המקררים, לתכנון וייצור של מקררים מעוצבים המתוכננים בהתאמה לסגנונות עיצוב שונים.

מקרר אינטגרלי מהווה את המילה האחרונה בתחום המקררים החדשניים והמובילים, כאשר מושג זה מתייחס לדגמים מתקדמים של מקררים המתוכננים ומשתלבים במטבח כחלק בלתי נפרד ממנו, ולעתים אף משתלבים בתוך ארון ייעודי הנסגר על המקרר ושומר על קו מטבח אחיד לחלוטין.

מקרר אינטגרלי מלא: מה זה אומר?

המונח מקרר אינטגרלי מלא נבדל ממקררי בילד אין הנרכשים ומשתלבים בעיצוב הקיים, וממקרים מסוג אינטגרלי חלקי, המספקים מענה מוגבל לצורך.

המונח מקרר אינטגרלי מתייחס לתכנון ועיצוב המטבח כולו בשני אופנים:

בחירת מקרר ותכנון המטבח סביבו: שיטה זו מתאימה לרוכשים דירה או בית מקבלן, ונמצאים כשותפים פעילים בתכנון המטבח. במקרה כזה ניתן לבחור מקרר תוך הבאה בחשבון של האמירה העיצובית המתוכננת (מטבח כפרי, מטבח אוריינטאלי, מטבח מסורתי, מטבח מודרני וכדומה), ובהתאם למידותיו לתכנן עבורו נישה מותאמת. הנישה תביא בחשבון את עומק המקרר, רוחבו וגובהו, ולמעשה תספק לו מקום מדויק בהתאמה מלאה, ללא בליטות של המקרר על פני ארונות המטבח ואביזרים אחרים. המקרר יוצג בקו נקי ואחיד לעין ויהווה חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מן המטבח.

בחירת מקרר בהתאם למטבח הקיים- כאשר מדובר במטבח קיים, בדירה נוכחית או בעת מעבר של דירה ובית מגורים, יש לקחת מידות של המטבח בכלל והנישה המיועדת למקרר בפרט ולבחור מבין הדגמים הקיימים של המקררים מקרר אינטגרלי במידות מותאמות ובעיצוב משתלב. שוק המקררים כולל יצרנים רבים ואין ספור דגמים ועיצובים, ובמרבית המקרים ניתן יהיה למצוא מקרר אינטגרלי מלא שישתלב בצורה מדויקת בחלל המטבח.

חשוב לזכור כי אורך החיים של מקרר ממוצע עומד על 15-20 שנים, וכי אנשים בוגרים נוטים להחליף מקום מגורים כ- 2-3 פעמים בחיים. משמעות הדבר היא כי גם מקרר אינטגרלי שהותאם באופן מדויק לחלל המטבח ולעיצוב הכללי עשוי לשנות את מיקומו. במידה ואינכם מן האנשים הנוהגים להחליף מוצרי חשמל יקרים לעתים קרובות, מסיבה זו מומלץ לבחור מקרר אינטגרלי בעל עיצוב סולידי אשר יכול להשתלב במגוון סגנונות.

מהו מקרר אינטגרלי חלקי?

מקרר אינטגרלי חלקי זוכה לשכבת ציפוי זהה במראה לארונות המטבח במטרה לייצר את המראה הנקי. מדובר באמירה עיצובית גרידא הניתנת לשילוב על גבי מרבית הסוגים של המקררים המצויים בשוק.

מקרר אינטגרלי מלא – כיצד בוחרים?

התנאי הראשון כאמור הוא גודל ומידות, במטרה לייצר קו עיצובי אחיד וחיבור טבעי עם ארונות המטבח. יחד עם זאת, בבחירה של מקרר אינטגרלי מלא איכות המקרר, הפונקציונאליות והסגנון האישי בהתאמה למשפחה ולצרכיה, חשובים לא פחות.

המראה של מקרר מלבני הכולל שני שלישים יחידת קירור ושליש יחידת הקפאה עליונה הוא המראה המסורתי, אולם ניתן כיום למצוא מקררים בסגנונות שונים, המשרתים צרכים שונים. מקרר בעל מקפיא תחתון, מקרר בעל שתי דלתות צדדיות, מקררים בחלוקה שונה של נפח ואפילו מקררים ללא מקפיא (מתאימים למקררים משרדיים, מקררים קטנים לצורך השלמת פתרון הקירור, או לבתים המחזיקים במכשיר מקפיא נפרד).

שיקול חשוב נוסף בבחירה של מקרר ביתי אינטגרלי או אחר, הוא צריכת האנרגיה של המקרר. לצריכת האנרגיה השפעה ישירה על חשבון החשמל, כמו גם על תרומת המוצר לסביבה ירוקה. העדפה של מקררים ומוצרי חשמל בעלי צריכת אנרגיה נמוכה ודירוג אנרגיה גבוה (מוצרי חשמל בדירוג A  שהוא הסימן לצריכת אנרגיה נמוכה ואופטימלית) תתרום הן לכיס והן לראיה סביבתית ירוקה.

מקררים מתקדמים ואיכותיים כאמור מיועדים לשרת את המשפחה לאורך שנים ארוכות. מאחר והרכב המשפחה כמו גם צרכיה עשוי להשתנות, מומלץ לבחור גם במקרר המספק מידוף מודולרי וניתן לשינוי, תכנון מחדש של מדפים, העמדה וגובה בתוך המקרר עצמו. מודולריות זו גם משמשת במקרה של ריבוי אורחים ואירועים מיוחדים או כל צורך משתנה של המשפחה.

מקררים מופעלים באמצעות מנוע חשמלי, ובניגוד למוצרי חשמל אחרים הם פעילים למשך כל שעות היממה באופן רציף. המקרר יוצר מטבע הדברים רעש קבוע בעוצמה נמוכה, כאשר ככל שמדובר בדגמים חדישים ומתקדמים יותר, ניתנת האפשרות לבחירה בדגמים בעלי עוצמת רעש פחותה באמצעות טכנולוגיות בליעת רעשים. הרעש נמדד באמצעות DB  (עוצמת דציבלים) כאשר העוצמה המקסימלית המומלצת היא 30 DB. חשוב לזכור כי רעש אשר נשמע כחסר חשיבות במהלך המולת ורעשי היום יום עשוי להיות טורדני בשעות הלילה השקטות בהן המקרר מוסיף לעבוד.

מקרר אינטגרלי מיועד לקירור של פרטי מזון שונים, אשר זקוקים לטמפרטורות שונות לשמירה על איכותם ואורך חייהם.  מומלץ לבחור בדגמים החכמים המציעים מספר תאי אחסון בעלי שליטה נפרדת. לרוב החלוקה תתבצע על פי חלל כללי של המקרר, תא למוצרי חלב ויחידת קירור לפירות ולירקות. תכנון המקרר והתאים חשוב הן על מנת להבטיח את נוחות המשתמשים, חלוקה וסדר במקרר והתמצאות בו, והן על מנת לספק תנאי קירור אופטימליים לכל מוצרי המזון על פי צרכיהם. מקרר איכותי המספק יחידות קירור מותאמות יסייע בשמירה על טריות ואורך חיי מוצרי המזון, והפחתה ניכרת במזון הנזרק אל הפח.

תכנון של מטבח הוא בין החלקים המושקעים והיקרים בעיצוב, הן במעמד שיפוץ והן במעמד של רכישת דירה או בית חדשים. עלותו של מקרר אינטגרלי מלא או חלקי אמנם אינה מבוטלת, אולם מדובר בעלות זניחה ביחס להוצאות המטבח כולו, ובמוצר חשמלי איכותי המיועד לעמוד על תילו ולשרת את בני הבית במשך שנים ארוכות. מומלץ כמובן לבצע סקר והשוואת מחירים אולם חשוב שלא לחסוך בהיבט זה ולהתפשר על דגמים פחות מותאמים משיקולי חיסכון, אשר בראיה רחבה הוא מינורי.