מקררים כללי

מקרר מיני בר וסירים איכותיים: גאדג’טים ואביזרים שכל בשלן רציני צריך

מקרר למשרד ולבית

ישראלים רבים הפכו ל”פודיז” ולבשלנים חובבים או מקצועיים בשנים האחרונות, ובמיוחד אחרי הקורונה, במהלכה כולנו בישלנו בבית והשתכללנו כשפים. עם כמה מכשירים ואקססוריז, תוכלו להפוך את המטבח הביתי למתחם מקצועי, שיאפשר לכם לעבוד ביעילות וגם להיפתח בפני שלל מנות חדשות. צ’ק ליסט לבשלנים

כבר למעלה מעשור שמדינת ישראל הקטנה ממצבת את עצמה בעולם כאימפריה של קולינריה משובחת ומגוונת, ושפים בכל רחבי העולם שואבים השראה מהמטבח שלנו, שמשלב את חומרי הגלם הים-תיכוניים, יחד עם ההשפעות המזרחיות, לרבות תבלינים שלא מתביישים להיות נוכחים, וגם עם השפעות שהישראלים שאוהבים לנדוד – ספגו בכל קצוות תבל. בקיצור, יש לנו את כל הסיבות להיות בשלני על. במיוחד מאז שהגיעה הקורונה וסגרה לנו את המסעדות לתקופה ארוכה מדי, נאלצנו להתחיל ולגוון את המטבח הביתי, ולקחת את הבישול הפרקטי, שנועד במקור פשוט להזין את בני הבית – צעד אחד קדימה.

אין ספק שאנחנו אוהבים לאכול, פתוחים מאוד לטעמים ולהשפעות שונות, וגם לא מפחדים לנסות ולהכין בבית מנות מתוחכמות. העידן הדיגיטלי מסייע לנו להיפתח לעוד רעיונות וכיוונים, כאשר בלוגרי אוכל ומתכונאים, מספקים לנו חומר למחשבה (ולבישול) ברמה היומיומית.

אם גם אתם גיליתם את הצד הפודי והבשלני שלכם לאחרונה, ואתם רוצים לייעל ולמקצע את המנות שאתם מכינים בבית, לאורחים ולבני המשפחה, צריך להתחיל מאבזור המטבח, ולוודא שהכלים, האקססוריז והגאדג’טים ההכרחיים יעמדו לשירותכם בכל עת שיתחשק לכם להרים ארוחה, או סתם לסגור פינה עם סיר פסטה גדול לילדים. 

הכי בייסיק – סט סכינים וקרשי חיתוך

כל בשלן, מקצועי וחובבן כאחד, יודע שעבודה במטבח חייבת להתחיל מחיתוך וקיצוץ של מרכיבים שונים, ואם הסכין מקרטעת, קהה, או לא מספיק חדה – אי אפשר לצאת לדרך. ההמלצה להצטייד בסט סכינים במבחר גדלים, עדיפות לכאלו העשויים ממתכת אל-חלד, שתבטיח להם חיים ארוכים. באותה נשימה, חייבים להצטייד גם במשחזת ואף לעשות בה שימוש מעת לעת, על מנת לוודא שהסכינים עדיין חדות כמו שצריך.

עוד אביזר שלא תוכלו לחתוך בלעדיו הוא כמובן קרש חיתוך. מצד אחד, כדאי להשקיע בקרש חיתוך מאסיבי ואיכותי, ומהצד השני לזכור שמדובר בכלי שסופח אליו אינספור חיידקים שנכנסים בתוך החריצים שנוצרו מהחיתוך, ולכן חשוב להחליפו מעת לעת.

סירים איכותיים – שיישארו לכל החיים

הבישול הישראלי בלי ספק מושתת על סירים גדולים, כאלו שהמזון שבתוכם יספיק לשבט שלם. בעבר, נהגו להעניק סט סירים כמתנה לחתונה (לפני עידן הצ’קים), ואלו היו אמורים לשרוד ולשרת אותנו למשך כל החיים. כיום, ישנו מבחר עצום של סירים ברשתות השיווק, וכדאי לבחור סט המורכב מכמה גדלים וגבהים שונים של סירים, שיתאימו למטרות שונות. ברמה הבסיסית, רצוי שיהיה לכם בבית סיר גדול ועמוק, שמתאים למרק או לתבשילי קדרה גדולים, סיר רחב ונמוך (סוטאג’) המתאים לתבשילים מהירים, לשקשוקה, בולונז (להכין בתוכו ואז להוסיף את הפסטה המוכנה) ועוד, סיר קטן יותר המתאים להכנת אורז, ואם אתם מרבים לבשל פסטות, כדאי להצטייד בסיר ייעודי לפסטה, הכולל בתוכו מסננת שממש תשנה לכם את החיים.

מקרר מיני בר – לתוספת מקום לאחסון

אנחנו הישראלים אוהבים אירוח המוני, וגם לא פעם מתאפיינים במשפחות מרובות ילדים, שיש לדאוג לתזונה של כולם באופן שוטף. במילים אחרות, אנחנו מבשלים בכמויות גדולות, שיספיקו ל”גדוד”, ואוהבים לדעת שלא חסר כלום לאף אחד. המשמעות של העניין הזה היא קניות ענק בסופר, ואחסון של שפע מוצרי מזון בבית. מי לא מכיר את התרחיש הזה, כשחוזרים מהסופר עם מיליון שקיות ומתחילים לנסות להנדס את תכולתן במקרר הביתי… אם אתם אוהבים לבשל ולארח, וסובלים מבעיה של חוסר שטח אחסון בבית, הפתרון האידיאלי עבורכם הוא להוסיף מקרר מיני בר שלמעשה יהווה שטח קירור נוסף בבית, וישחרר אתכם מהדאגות הנ”ל. מקרר קטן שכזה הוא לרוב קל משקל, נייד, בהחלט לא דורש תקציב כמו מקרר גדול, וניתן להציב אותו בכל נישה פנויה שיש לכם בבית, אפילו במרפסת, מעל ארונית, או בחדר השינה. 

מעבד מזון – מייעל את העבודה ופותח בפניכם עוד אפשרויות במטבח

יש המון מאכלים שפשוט יוצאים הרבה יותר טעימים כשמכינים אותם בבית. במיוחד כשמדובר בממרחים, רטבים ועוד. מי שניסה להכין למשל פסטו או מיונז בבית, יודע שזו דרך האל-חזור, ואף ממרח כזה קנוי לא יוכל להתחרות יותר עם הגרסא הביתית. לצורך הכנת כל אלו, חובה שיהיה לכם בבית מעבד מזון חזק, איכותי ועמיד, שלא רק יפתח בפניכם מגוון של מאכלים חדשים, אלא ייעל ויקצר את העבודה של מאכלים שהתרגלתם לקצוץ ולערבל באופן ידני. עולם שלם של בצקים, סלסות, מאכלי בשר שתקצצו בעצמכם (הרבה יותר טעים וטרי מאשר זה שהקצב טחן עבורכם), ואפילו נוטלה וחמאת בוטנים תוצרת בית, שבוודאות יכילו מרכיבים טהורים ובריאים יותר מאלו שתקנו בסופר.

מטחנת תבלינים – קטנה אך ממזרה

מטחנת תבלינים היא כלי קומפקטי וזול למדי, אך זה הקטן עשוי לחולל לכם מהפך של ממש בתחום הבישול. הוסיפו לתבשילים תבלינים הנטחנים אצלכם בבית מעכשיו לעכשיו, ותיווכחו שמדובר בעולם אחר ומרגש של טעמים מודגשים ושל ארומות משכרות. כמו כן, תוכלו לעשות שימוש במטחנת התבלינים כדי לטחון אגוזים ושקדים לשימוש בעוגות ובעוגיות, ואף לטחון קטניות, שיבולת שועל ושקדים לקמחים, שישמשו אתכם לשלל מאכלים מזינים וטעימים.

לסיכום, כמה כלים בסיסיים במטבח יכולים להפוך את שטח העבודה הזה למקצועי ויעיל, וכל מה שנשאר לכם זה לוודא שאתם שומרים על הסדר והניקיון בחלל זה, וכל מה שיוצא מהמטבח שלכם, נעשה באהבה.