מקררים כללי

צידנית חשמלית ברכב ונעליים להליכה במים – טיפים לטיולי קיץ עם הילדים

מקרר לרכב

עוד לא הספקנו להחזיר את הילדים למסגרות מהסגר האחרון – וכבר החלו מסיבות הסיום בגנים ובבתי הספר. כעת, פנינו אל חופשת הקיץ. כמה עצות חכמות וטיפים חשובים, יעזרו לכם לתכנן טיול קייצי מהנה וצונן עם הילדים – אפילו בחום הלוהט של אוגוסט בישראל

אז מבלי ששמנו לב, עוד שנת לימודים חלפה, עוד בקושי הספקנו להחזיר את הילדים למסגרות מהסגר האחרון ואז הגיע מבצע שומרת חומות, ומפה לשם, מסיבות הסיום החלו, והאיום הגדול מכולם – קיץ עם הילדים ובלי מסגרות, חזר לרחף מעל ראשינו ההורים.

בנוסף, המון דברים שבדרך כלל ברורים לנו ההורים, כפתרון לחופשת הקיץ של הילדים, כמו קייטנות וטיסות לחו”ל, קצת מוטלים בספק השנה ולא ברור בדיוק האם הם יתקיימו כסדרם או שנצטרך למצוא פתרון אחר. כך או כך, אם יש משהו שהוא וודאי – נצטרך למצוא פתרונות, בילויים ואטרקציות כדי להעביר את הזמן עם החבר’ה הנמרצים הללו במהלך התקופה הזו. כמו כן, מיד לאחר חופשת הקיץ מתחילה תקופת החגים, שהשנה היא גדושה במיוחד בימי חופש. 

אז מאחר ולא בטוח שנוכל לטוס (כלומר די בטוח שנוכל אם נרצה, אבל נצטרך “לשלם” בבידוד של עשרה ימים עם הילדים בבית), ולא ברור מה קורה עם מסגרות, זה הזמן להתחיל לחשוב על “פלאן בי”, שהיא כמובן בילויים וטיולים בארצנו הקטנטונת.

כמה טיפים ועצות חכמות להתנהלות בטיולים עם ילדים, יכולים לשדרג לכם את החוויה ולהפוך אותה מאילוץ לכיף אמיתי.

הכל מתחיל בחשיבה ותכנון נכון 

תשאלו כל מפיק אירועים, ותקבלו את התשובה הזאת – תכנון הוא הכל. גם כשמדובר באירוע או בילוי משפחתי, חייבים לרדת לפרטים ולתכנן היטב מבעוד מועד, ובטח כשמדובר בחודשי הקיץ בישראל שלאחר הקורונה, בה כאמור אף אחד לא טס ויש עוד עשרות אלפי , אם לא מאות אלפי משפחות שבדיוק כמוכן, מחפשות איזה בילוי לימי החופש עם הילדים. לפני שיוצאים לטיול, אפילו אם מדובר בטיול של יום אחד, חשוב לערוך רישום מדויק של התוכנית, ובמיוחד להדגיש את ההיבטים של אוכל (בין שמדובר באוכל שאתם מביאים או בעצירה במסעדות), ושל מסלול הנסיעה והטיול. כשמדובר בטיול של יותר מלילה אחד, יצטרף לרישום ולתכנון גם כמובן העניין של הלינה. ברגע שיהיה לכם מסודר מול העיניים, תדעו גם בדיוק אילו מטלות יש לבצע בהתאם, ונקודת הפתיחה של הטיול שלכם כבר תהיה מוצלחת יותר.

תמיד תמיד – לחשוב קודם על אוכל

מכירים את הפרסומת ההיא של חטיף שוקולד כלשהו – “אתה לא אתה כשאתה רעב”? אז כזה בדיוק, ובמיוחד כשמדובר בילדים. כל הורה יודע שרוב הסטרס שלו ביומיום עם הילדים זה לדאוג לתזונתם ולשביעות רצונם ובטנם. על אחד כמה וכמה כשמדובר בטיולים מחוץ לבית. גם מבחינת האוכל, תקפה מאוד העצה של לעבוד מסודר ולתכנן בדיוק מה תאכלו ואיפה, לאורך כל שעות היממה, מהרגע שיצאתם מהבית ועד החזרה אליו. השיגו מבעוד מועד המלצות על מקומות לעצור בהם לפי מסלול הנסיעה הספציפי, וכמובן, הצטיידו היטב בכל חומרי הגלם והמזונות הדרושים לכם. במיוחד אם אתם מטיבי לכת, ומרבים בטיולי שטח או בקמפינג, מומלץ להחזיק באוטו באופן קבוע צידנית חשמלית, שתשדרג לכם את כל חוויית הבישול בשטח. הצידניות הללו פועלות באופן דומה למקררים קטנים, רק שהן פשוטות, קלות וזולות יותר. מדובר בצידנית שלא רק שומרת על הקור של המצרכים שהכנסתם בתוכה, אלא גם מקררת אותם באופן אקטיבי. חשוב לדעת שברוב המקרים הצידניות הללו יוכלו גם לחמם את המזון שבתוכן, אבל אנחנו עוסקים פה בטיולי קיץ, אז קירור איט איז.

אם מדובר בטיול קמפינג הכולל הכנת ארוחות בשטח, תוכלו בכיף ובביטחון להביא איתכם מוצרי חלב, ביצים ובשרים, ולדעת שאלו יעמדו לרשותכם במצב הצבירה האידיאלי בעת הצורך. 

קיץ? רק מסלולים הכוללים צל ומקורות מים

אנחנו קצת נוטים לשכוח לאיזו רמות של חום הקיץ הישראלי מגיע, וחשוב לזכור את העניין הזה במיוחד כשמתכננים טיול. מעבר לאי נוחות ולהזעה הלא נעימה, לפעמים מדובר בסכנה של ממש. לכן, אם מתכננים מסלול קייצי, חשוב מאוד שיהיה בו הרבה צל, ורצוי מקור מים כמו נחל או אגם. רוב הנחלים מתאפיינים בצל שהוא “בילט אין” לאורכם, כך שהם בדרך כלל מתאימים גם לטיולים בשיא הקיץ. אם מדובר באוגוסט, העדיפו לצאת למסלולים מאתגרים יותר בשעות המוקדמות מאוד של הבוקר או החל מארבע אחה”צ, בימים הארוכים בהם השמש שוקעת מאוחר. כמו כן, חשוב מאוד לקחת בחשבון את המצב הגופני והבריאותי של כל אחד ממשתתפי הטיול, בין שמדובר בתינוק במנשא/עגלה, באמא בהריון או באבא שעבר הליך רפואי כלשהו. חשוב לזכור שבאנו להנות ולא לסבול.

בגדים להחלפה, מגבות ונעליים להליכה במים

בהורות, בכל בילוי שאנחנו עושים עם הילדים, יש לצפות לבלתי צפוי… אם כך, ובמיוחד כשמדובר בטיול ארוך מחוץ לבית, כדאי להיערך לכל תרחיש שיהיה מבחינת מה שאורזים איתנו. מבחינת ביגוד, כדאי לדאוג לכל ילד והורה לסט שלם של בגדים להחלפה, גם אם מדובר בטיול יום), וגם תחתונים ושתי מגבות, שיעמדו לרשותכם במקרה הצורך. כמו כן, כשאורזים בגדים וכו’, חשוב לקחת בחשבון את סוג הטיול ומאפייני המסלול. לדוגמא, אם מדובר במסלול הכולל מקור מים כלשהו, חשוב להצטייד בנעליים להליכה במים, בבגד ים וכמובן עוד מגבות, מעבר למה שדובר קודם.

לסיכום, גם בשיא הקיץ הלוהט, אפשר למצוא אטרקציות ומסלולים שיספקו לכם הרבה הנאה. הצטיידו באוכל מספק, בבגדים להחלפה, תיק עזרה ראשונה וכמה חברים טובים, וצאו לדרך.