מקררים לרכב

מקררים לרכב ולשטח

רכישת מקרר נייד נחשבת להשקעה גדולה, כך שעל מנת להיות מסוגלים לבצע החלטה מושכלת לצורך רכישת מקררים לרכב ולשטח, תזדקקו לפחות למידע הראשוני, אשר יאפשר לכם להבין מי נגד מי, ובעברית – לאיזה מקרר אתם זקוקים. מאחר והמבחר גדול וישנם סוגים רבים, המתפרשים על פני כמה מותגים מובילים ומאות הדגמים שלהם – ידע (לפחות בסיסי) עשוי להיות מכריע. לכן, ריכזנו עבורכם מבוא קצרצר העוסק במקררים ניידים, ומרכז את כל מה שתצטרכו לדעת, לפני שתעשו את הצעד הראשון ברכישת המקרר הנייד הראשון שלכם.

בואו נתחיל בשאלה הטריוויאלית ביותר:

מהו מקרר נייד?

מקרר נייד, כפי שרומז עליו שמו, הוא יחידת קירור ניידת. מערכת ניידת לחלוטין, אשר נועדה לשמש כאמצעי לשמירה על טריות וקור המזון, המשקאות, התרופות ומוצרי הקוסמטיקה שלכם, על מנת להעריך את חייהם ולשמור עליהם במצב שמיש ובריא. למקררים לרכב ולשטח ישנם הרבה מטרות, – הם מתאימים לקמפינג בשהייה בשטח, לאחסון המשקאות הקלים, הכריכים והתרופות להם אם נזקקים בזמן נסיעה ארוכה, ומהווים גם, במקרים רבים, מקרר גיבוי נוסף למסיבות ולאירוח. קל יותר, כמובן, לשים את המקרר הנייד שלכם בהישג יד בחצר או בגינה כאשר אתם מארחים חברים לברביקיו, מאשר לגרור לשם את המקרר הביתי על כל גודלו המלא, לא?

איך אני יודע איזה מקרר לשטח אני צריך?

רוב המקררים הניידים ידרשו שלושה דברים:

  • המקרר הנייד עצמו
  • סוללה לאספקת המתח הנדרש לפעולת המקרר
  • אמצעי לטעינה של הסוללה

גם מקררים לרכב ולשטח, כמו המקררים הביתיים, אינם פועלים ללא מקור מתח כלשהו. וכאן, נעצור לרגע לצורך הבהרה – ישנן צידניות משוכללות, שהן עמידות יותר מהצידניות הקלאסיות והישנות שאנחנו מכירים, אבל הן עדיין צידניות בלבד, על כל השכלול שלהן, והן אינן מקררים ניידים, ולא יכולות לשמש ככאלה. אתם מכניסים לתוכם את הדברים, בליווי של כמה קר-חומים קפואים, והקור שבתוכן נשמר בזכות הקר-חומים ובזכות בידוד הצידנית. הן אינן מייצרות את הקור בעצמן. כל זאת, בניגוד מוחלט למקררים הניידים. לאחר שחידדנו נקודה זו, ברור כי מקררים ניידים פועלים על מתח – 240v בדומה למתח שבשקעי החשמל בבית, מצבר הרכב, גנרטור, או, חלקם, אפילו מסוגלים לפעול על גז, בדומה לברביקיו הגז הביתי שכולנו מכירים.

איזה סגנונות מקררים לרכב ולשטח זמינים לרכישה?

מרבית המקררים ניידים מעוצבים ובנויים בצורת תיבה עם מכסה עליון הנפתח כלפי מעלה, בדומה למקרר הגלידות ולארגזי הקרח הישנים. למרות זאת, ישנן גם אפשרויות אחרות, למשל, מקררים ניידים עם דלת בקדמת המקרר, בדומה לצורת המקרר הקלאסי יותר.

כיצד לבחור את גודל המקרר הנייד המתאים לכם?

גודל מקררים ניידים נמדד ומבוטא בליטרים (L), אבל זה לא עוזר הרבה כאשר אתם מנסים לקבל מושג מדויק על הנפח והקיבולת של מקרר ספציפי. לנוחותכם, הנה פירוט קצר, כשיחידה המידה – פחית שתייה, מוחשית הרבה יותר, מאשר המונח המעורפל “ליטרים”:

  • מקרר של 25 ליטר יאחסן כ-27 פחיות,
  • מקרר 35 ליטר יאחסן כ-47 פחיות,
  • מקרר 40 ליטר יאחסן כ-60 פחיות,
  • מקרר 50 ליטר יאחסן כ-72 פחיות,
  • מקרר 65 ליטר יאחסן כ-106 פחיות,
  • ומקרר 80 ליטר יאחסן כ-120 פחיות.

מקרר הפועל על מדחס או מקרר 3 Way?

מקררים ניידים פועלים בשתי דרכים שונות. רוב הדגמים נקראים מקררי מדחס, הם משתמשים במדחס ליצירת כוח הקירור, ודורשים מקור כוח כדי לתפקד (כרשת החשמל או מצבר). מקררים עשויים נוספים הם מקררי 3 Way, 3 Way מייצג את 3 שיטות של המתח בו הם יכולים להשתמש – רשת החשמל, סוללה/מצבר או גז.

האם ניתן להשתמש במקרר נייד גם כמקפיא?

חלק גדול מהמקררים הניידים יכולים לשמש גם מקרר וגם כמקפיא. תכונה זו תהיה מצוינות מפורשות במפרט של המקרר. מותגים רבים מציעים גם פתרון עבור שתי האופציות באותה העת. מקררים אלה נקראים בדרך כלל “Dual Zone” או “Combi”, ויש להם תאים נפרדים בתוך יחידת הקירור.

לעומתם, ישנם דגמים הפועלים כמקרר נייד בלבד, ודגמים אחרים שיכולים לשמש גם כדי לחמם את המזון המאוחסן בתוכם. כך שכדאי להקפיד לקרוא את המפרט בזהירות.

כמה עולה מקרר לרכב ולשטח?

בשלב זה, כבר ברור לכם בוודאי כי מקררים ניידים מגיעים במגוון שלם של מותגים, גדלים ותכונות, ולכן, המחירים שלהם, אף הם, שונים, רבים ומגוונים. טיפ קטן בנוגע להשוואת מחירים – אם אתם מתכננים להשתמש במקרר הרחק ממקור מתח ביתי ויציב (למשל, לצורכי מחנאות או בזמן נסיעה), אל תשכחו לכלול את מחיר הסוללה ואת אפשרויות הטעינה במחיר הכולל של המקרר הנייד!

מה אורך החיים של מקרר כזה?

כמו כל ציוד אחר, אורך החיים של מקרר נייד יכול להשתנות בהתאם לתדירות ואופן השימוש במקרר, כמו גם למסירות הטיפול והתחזוקה בהם הוא זוכה. רוב המקררים הניידים מגיעים עם אחריות של שנתיים או שלוש שנים על היחידה כולה, אבל עם טיפול טוב, תחזוקה נכונה וקצת מזל, מקרר מאיכות טובה יכול להחזיק מעמד ולשרת אתכם בין 5 ל-20 שנים!