מקררים כללי

מקררי יין – הבדלים בין יינות אדומים ולבנים וצרכי הקירור

מקרר יין

מקררי יין לא קונים בכל מקום ומכל חברה. צריך לדעת איך לבחור וצריך ייעוץ מקצועי ושירות איכותי. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בהקדם ולקבל את כל המידע שאתם צריכים!

אם אתם חובבי יין, אתם ודאי מודעים לחשיבות הגבוהה לאחסון של בקבוקי היין בתנאים הנכונים והמדויקים ביותר. כיום, האמצעים הזמינים ביותר לאחסון של יינות בתנאים המדוברים, הם באמצעות מקררי יין ייעודיים. כל מי שיתחיל לאסוף מידע לגבי מקררי יין, עתיד לגלות, שהאפשרויות אשר מוצעות להם כיום בתחום הן רבות וחשוב לאסוף כמה שיותר מידע לגבי הסוגים השונים וההבדלים ביניהם. היכרות עם היצע הסוגים וההבדלים ביניהם (גדולים כקטנים), תאפשר לבחור בסופו של דבר את מקררי היין האופטימאליים אשר יענו בצורה הטובה ביותר על הצרכים הפרטניים של המשתמשים בו.

הפרמטרים אשר ישפיעו על בחירת מקררי יין

בין הפרמטרים אשר ישפיעו על בחירת מקררי יין ניתן לציין את הבאים:

קיבולת – נשאלת השאלה כמה בקבוקי יין אתם מתכוונים לאחסן באותו המקרר. ניתן למצוא מקררי יין אשר מיועדים למספר בקבוקים בודדים ויש כאלו אשר יהיו מיועדים ל-20 בקבוקים ויותר. לכן, כדאי לשים דגש על הנושא הזה בהליך בחירת המקררים.

טמפרטורה – אחסון בקבוקי יין אמור להיות בטמפרטורה מסוימת – ההמלצה היא ברוב המקרים על 17 מעלות, אך ישנם מקרים בהם הטמפרטורה המומלצת תשתנה בהתאם לסוגי היינות המאוחסנים – יינות אדומים, יינות לבנים (במקרים כאלו, ההמלצה תהיה על מקררים בטמפרטורות נמוכות יותר של בין 10 ל-12 מעלות), יינות מבעבעים (אמורים להישמר בטמפרטורה נמוכה אף יותר אשר תנוע בין 6 ל-8 מעלות, בהתאם להמלצות) ועוד.. כאן חשוב לציין שכאשר זה נוגע לטמפרטורה, ישנן לא מעט המלצות, כאשר אחת ההמלצות לדוגמא, היא להוריד את הטמפרטורה של הקירור בטרם ההגשה – דבר זה רלוונטי ונכון רק לגבי חלק מסוגי היינות ולא גורף לכולם.

טכנולוגיה – הטכנולוגיה המתקדמת והחדשנית הגיעה גם לעולם מקררי היין. כך שכל מי שמתעניין במקררי יין, עתיד לגלות טכנולוגיות שונות כמו: טכנולוגיה תרמו  אלקטרית וטכנולוגיה המתבססת על מדחס. ההמלצה תהיה להכיר את הטכנולוגיות השונות, מכיוון שיכולה להיות להן השפעה גדולה על בחירת מקרר יין ועל מידת המענה שלו על הדרישות והצרכים של המשתמשים בו.

בקרת לחות – מכיוון שישנם לא מעט מקרים בהם הצורך יהיה לאחסן בקבוקי יין לפרקי זמן ארוכים, יש לשים דגש גם על הנושא של בקרת לחות. דגש על בקרת הלחות, תאפשר למנוע מצבים כמו התפתחות של עובש.

הימנעות מרעידות – כאשר מדובר במקררי יין, חשוב לוודא שהבחירה תהיה במקרר ללא רעידות. הסיבה לכך טמונה בעובדה כי הרעדת הבקבוקים אשר מאוחסנים במקרר, עלולה לפגוע עם הזמן ביין – הטלטלה תגרום לזירוז של הליכים כימיים שונים, מה שיפגע בסופו של דבר בטעמו של היין ובמידת ההנאה ממנו.

כמובן, שיש גם פרמטרים נוספים אשר ישפיעו על בחירת מקררי יין כמו:

מחירים – יהיו כאלו, שיהיו מוכנים להשקיע סכומי כסף גבוהים, בכדי ליהנות בסופו של דבר ממקרר יינות איכותי, אשר ישרת אותם נאמנה לתקופת זמן ארוכה והיו כאלו, אשר יבקשו ליהנות מהפתרון הזול ביותר למטרה. כמובן, שיש לקחת בחשבון שיש לא מעט פרמטרים אשר משפיעים על מחיר המקרר כמו: גודל המקרר, הטכנולוגיה עליה הוא מתבסס, המותג אשר עומד מאחוריו, התכונות השונות ועוד.. לכן, יהיו לא מעט מקרים, בהם העדיפות תהיה לשלם קצת יותר, במטרה ליהנות מתנאי האחסון האופטימאליים של בקבוקי היין.

אחריות – מי שכבר משקיע סכומים לא קטנים של כסף ברכישת מקררי יין, ישים דגש גם על הנושא של האחריות על המקררים – יהיו חברות אשר יספקו אחריות בין שנה ל-3 שנים, כך שכדאי לשים דגש גם על הנושא הזה בהליך בחירת המקררים.

כמובן, שבהליך בחירת מקררי יין, כדאי לשים דגש על כל הפרמטרים הללו, כאשר אם יעלה קושי בהליך בחירת המקררים, קיימת חשיבות גבוהה לפנות ולקבל ייעוץ בנושא.

חשיבותו של ייעוץ בבחירת מקררי יין

חובבי יין אשר עושים את צעדיהם הראשונים בהליך בחירת מקררי יין, לא ירצו למצוא את עצמם מקבלים החלטות מוטעות – מה שיכול לפגוע במידת ההנאה שלהם משתיית היין אשר יאוחסן באותם המקררים. מהסיבה הזאת, קיימת חשיבות גבוהה לקבל ייעוץ מקצועי בנושא. עכשיו, כאשר מדובר בבחירת מקררי יין, חשוב לבדוק שהיועץ הינו מתמחה באופן פרטני בעולם היין ומכירים בצורה מקיפה, את הסוגים השונים של מקררי היין, התכונות שלהם וההבדלים ביניהם. היועץ יבין לעומק את הדרישות והצרכים של אותו הלקוח כמו לדוגמא – איזה סוג של יין הוא מעוניין לאחסן במקרר, כמה בקבוקים הם מעוניינים לאחסן בו זמנית, לאיזו תקופת זמן וכיוצא בזה. לאחר ההבנה של הדרישות והצרכים הפרטניים, היועץ יוכל להתאים את מקררי היין המתאימים ביותר בעבורו. מה שיאפשר לבצע את הבחירה המושכלת ביותר באותם  מקררי יין.

לסיכום, בחירת בקבוקי יין היא לא בחירה אשר יכולה להתבצע על “רגל אחת” בלבד, מכיוון שתהיה לה השפעה רבה על טיב היין ועל טעמו – וכל חובב יין יבקש ליהנות מהטעמים הטובים ביותר של יינות. מהסיבה הזאת, ההמלצה היא לאסוף את כל המידע הרלוונטי לגבי הסוגים השונים של מקררי יין, ההבדלים ביניהם, התכונות ועוד ולהשקיע בבחירה של המקרר האופטימאלי מתוך היצע האפשרויות – זאת, תוך התאמה כמובן, לסוגי היין המיועדים לאחסון באותו המקרר – כאמור, חשוב לזכור כי יש הבדלים בין תנאי האחסון של יינות אדומים, לבין אלו של יינות לבנים לבין אלו של יינות מבעבעים וכיוצא בזה… ולכן, חשוב להשקיע בבחירה.