מקררים כללי

מקררי רכב לעבודה וטיולים

מקררי רכב לעבודה וטיולים

אין כמו נסיעה ארוכה בכביש כדי לנקות את המוח שלכם ולחגוג את סוף הקיץ. כשחום הקיץ מתחיל לדעוך, הטמפרטורות מתחילות להתקרר, ואנשים רבים מתכננים טיול אחד אחרון עם חברים ובני משפחה לפני שאנחנו נכנסים לשגרת העבודה והחורף. נכון, מדינת ישראל, לכל אורכה, איננה גדולה מידי, אבל אין כמו מזג האוויר המתקרר מעט כדי לגרות בנו את החשק לעוד טיול אחד ודי… שמירה על המזון שלכם טרי בעת נסיעות ארוכות עלולה להיות קשה ומסובכת, אולם, יחד עם זאת (ותודות להתפתחות מקרר רכב לעבודה ולטיולים), קיים סיכוי מצוין שתצליחו שלא להישאר רעבים במהלך הטיול שלכם!

אגב:

יתכן כי חלק מהרעיונות והטיפים המוצעים כאן אינם מודרניים ומתקדמים כאחרים, אבל, בכ”ז, כל אחד מכם יעזור לכם לצלוח בשלום את המשימה המאתגרת של נסיעה ארוכה ללא קלקול קיבה או הרעלת מזון.

בחרו לעצמכם את אמצעי הקירור המתאים

מקררי רכב לעבודה וטיולים, קולרים, צידניות – הם כולם מגיעים בהרבה צורות, גדלים ורמות מחיר, ולמרות שלא תמיד משתלם לכם לקנות את מקרר הרכב המשוכלל והיקר ביותר, צריך לזכור שהצורך בקירור קיים – אין להתעלם ממנו! כך שלכל הפחות, אתם צריכים לרכוש צידנית טובה ואמינה, גם אם מקררי רכב לעבודה וטיולים לגמרי נמצאים מחוץ לטווח הצרכים (והתקציב) שלכם. זה אומר, שאם אתם רוכשים צידנית, תרכשו כבר מראש צידנית טובה ואמינה, אטומה ויעילה, ולא תסתפקו בצידנית מיד שנייה שלא ברורה רמת האמינות שלה. כלל האצבע אומר שככל שאתם משתמשים באמצעי הקירור יותר ולצרכים חשובים יותר (כמו אחסון התרופות שלכם, או אחסון מזון בעת נסיעה לטיול) כך רכישת מקרר לרכב הופכת למשתלמת יותר עבורכם.

למה לא שניים?

במקרה הצורך, תוכלו לשלב גם בין מקרר לרכב לבין צידנית “פושטית” וזול, בנסיעות ארוכות במיוחד, או במקרים בהם יש לכם מצרכים רבים. במקרה כזה, תוכלו לחלק את המוצרים המקוררים לאמצעי קירור אחד למשקאות קרים שיפתח לעתים קרובות יותר ואת אמצעי הקירור השני לייעד למזונות או לתרופות שבשימוש בתדירות נמוכה יותר, או לאמצעי קירור אמין יותר (מקרר לרכב) ואמצעי קירור אמין פחות (צידנית, קולר וכד’). נסו לצמצם את פתיחת אמצעי הקירור לתדירות נמוכה ככל שניתן, למקמו באזור מוצל – בין אם פעולתו מבוססת על חשמל ובין אם לאו.

השתמשו בקרח!

קרח כתוש מקרר מזון ומשקאות מהר יותר, אבל, לעומתו, קוביות, או בלוקים של קרח מחזיקים זמן רב יותר, ומתאימים יותר לשמירה על קירור. ייצור קרחומים (אריזות קרח) משלכם (עבור הצידנית וגם עבור המקרר) הוא דרך מצוינת לשמור על המזון קר, מבלי לבזבז יותר מדי זמן על קרח כתוש.

טיפ קטן – הקפאת מי שתייה בבקבוקי הפלסטיק המכילים שתייה יכולה לייצר גושים גדולים מספיק של קרח שמתאימים לקירור מזון. בונוס נוסף: ברגע שהמיכלים הקפואים יימסו, יהיו לכם מי שתייה נקיים וזמינים לנסיעה בדרך חזרה הביתה. טיפ נוסף – בבקבוקים הקפואים ניתן להשתמש למטרות נוספות, כקירור אזור עקיצה או חבלה, במקרה שאתם מגנטים לצרות בשטח.

רכשו פירות וירקות טריים

כדי להפיק את המרב מהפירות והירקות ולהבטיח שהם טריים ככל האפשר, הקפידו על קניית פירות וירקות טריים בשוק הנסיעה. ירקות ופירות טריים שנרכשים בשוק יכולים להחזיק עד פי שניים זמן יותר אחיהם שנרכשו בסופרמרקטים וברשתות השיווק. מרבית הירקות והפירות ברשתות עוברים בין טמפרטורות שונות מספר פעמים, מה שמקצר את חייהם באופן ניכר.

הימנעו משטיפה מקדימה של הפירות והירקות, אם אתם מתכננים לאחסן אותם בשלמותם לאחר השטיפה בשקיות אחסון רגילות. שקיות אלה לא יאריכו את חיי הפרי/הירק מחוץ למקרר, אלא אם כן הוא היה יבש בעת שנארז. הלחות והעיבוי המצטברים בתוך השקית העשויה ניילון יוביל לריקבון מוקדם של הפרי/הירק, כך שאתם עלולים לגלות שאמנם רכשתם מכל טוב, אבל כעת, יש לכם שקיות המלאות בחומץ פירות מותססים.

סדרו את המצרכים באופן לוגי

צידניות מלאות נשארות קרות לאורך זמן ארוך יותר, בעוד מקררי רכב דורשים סידור מיוחד המתחשב בסירקולציות האוויר שבתוכם. אבל, את שניהם יש לסדר ולארוז באופן שיקצר את משכי פתיחתם לפרקי הזמן הקצרים ביותר שניתן. כך שאם אתם מסתפקים אך ורק באמצעי קירור אחד ויחיד, תצטרכו להחליט באיזה מהמצרכים אתם מתכוונים להשתמש בתדירות גבוהה (למשל, פחיות משקה קל) ובאיזה בתדירות נמוכה יותר (למשל, מזון). בצידניות, המזון הרגיש לקלקול (כבשר ומוצרי חלב) צריך להיות מאוחסן קרוב ככל שניתן למקור הקור (הקרחומים הקנויים או בקבוקי השתייה הקפואים שהכנתם). כדי לשמור על המזון יבש, הפרידו אותו למיכלי פלסטיק אטומים או שקיות זיפ-לוק לפתיחה וסגירה רב-פעמיות. אם נשאר מקום בעת האריזה, מלאו אותו בבקבוקי מים קטנים וקפואים, שישמרו על המזון קר.

שמרו על קור רוח!

הימנעו מראש ממצרכים העלולים להתקלקל בחשיפה לחום (דגים ומוצריהם, מיונז, חומוס ודומים). הדבר האחרון שאתם רוצים, הוא ללקות בהרעלת קיבה שתשבית את שמחת הטיול שלכם!