מקררים כללי

מקרר לרכב מסחרי

מקררים לרכב, מקררים ניידים

המקרר ברכב שבתחילה היה נחשב רק כגימיק או מוצר מותרות, הפך בשנים האחרונות למוצר שהוא כמעט הכרחי. השינויים והשיפורים שחלו במקררים הללו הפכו אותם ליעילים ממש כמו המקרר הביתי. כיום ניתן לעשות בהם שימוש במשך כל שעות היממה, כך שהיום אנחנו מוצאים כלי רכב רבים, מסחריים ולא רק, הנהנים ממקרר בתוך הרכב! אז מה חשוב לדעת לפני שקונים מקרר לרכב?

חברות רבות עושות כיום שימוש במקררי רכב ניידים לצרכים או מטרות שונות. השימוש המסחרי במקררים בכלי רכב שהיה קיים גם קודם לכן, גדל מאוד. כמו לדוגמא מקררים לצורך העברת תרופות, שינוע דגימות מעבדה וכך גם כמובן לצורך שינוע מזון הצורך קירור או אפילו הקפאה כמו בשרים, עופות, דגים, גלידות וכדומה.

המקרר לרכב יצר מהפכה של ממש גם בתחום הפרטי כאשר ניתן לאחסן במכונית או ברכב המסחרי שתייה קרה, מוצרי מזון הדורשים קירור ועוד. כך נהנים נהגים הנמצאים שעות רבות בנסיעות, כמו מובילים, סוכני מכירות ועוד, מתנאים משופרים הרבה יותר.

מקרר לרכב – חלום שהתגשם

ניתן בהחלט לומר כי מדובר בחלום שהתגשם עבור נהגים רבים. הם ידעו עד כה כי אם הם רוצים להתרענן עם שתייה קרה באמצע הנסיעה, שלא לדבר על שלגון או ארטיק, הם חייבים לעצור באמצע הדרך לשם כך. אז אולי העצירה היא לא כל כך נוראה, אבל התשלום על המוצרים הללו בדרכים כידוע, מדובר במחירים שהם בעשרות אחוזים יקרים יותר ביחס לכל חנות מכולת שכונתית.

כך גם עם מזון שהיה מתקלקל בגלל האחסון הלקוי בתנאי החום שבדרכים. אין ספק כי המקרר מבטיח רמת בטיחות גבוהה יותר לנוסע.

אם נתייחס לטיולי הקמפינג שהפכו לטרנד נפוץ בשנים האחרונות, הרי שאלו נהנים משדרוג מהותי, כאשר ישנה אפשרות לצאת לטיול עם בשרים בתא ההקפאה, ירקות, מוצרי חלב, גבינות וכדומה בתא הקירור, למשך טיול בן כמה ימים וברגע האמת לשלוף את האוכל ולהכין ארוחה טרייה.

קופסאות השימורים הנצחיים שהיו מנת חלקם של המטיילים, מפנים את מקומם – הודות למקרר – לאוכל אמתי בלי שיהיה צורך להתפשר על כלום, הן מבחינת הטעם והן מבחינת התזונה הערכית והבריאה.

מקרר לרכב ולא צידנית

אך חשוב לדעת כי כמו בהרבה תחומים אחרים, גם כאן ישנם שרלטנים המייצרים או משווקים מוצרים שונים ומכנים אותם בשם היומרני של ‘מקרר לרכב‘. לעיתים מדובר בלא יותר מאשר צידנית פשוטה עם מאוורר.

אז האמת שישנה דרך פשוטה לבדוק את העניין. אם תבדקו את המפרט הטכני של המקרר, תוכלו לוודא כי יש לו מדחס, יש לו מנוע והוא בהחלט יהיה מסוגל לקרר עבורכם מוצרי מזון בתנאי החום הקיצוניים השוררים במכונית. (שכידוע עשויה לטפס בקיץ עד 80 מעלות)

איך פועל מקרר לרכב עם מדחס?

למעשה אם רכשתם מקרר עם מדחס, הוא יפעל ממש כמו המקרר הביתי. המערכת עם המנוע (המדחס) דוחס את נוזלי הקירור אל מערכת של צינורות כאשר הנוזל קולט את החום בתא המקרר, משם הוא מועבר אל הצנרת האחורית שאחראית על פליטת החום וקירור הנוזל. למעשה זהו התהליך בכל מקרר סטנדרטי שפועל באופן מעגלי שוב ושוב. כך הוא מייצר קור בצורה הכי יעילה והוא מצליח לעשות זאת גם כאשר הטמפרטורה הסביבתית היא גבוהה מאוד.

חשוב לשים לב:

לפני שקונים מקרר, חשוב לשים לב לכמה נקודות חשובות.

  • אספקת מתח – מקרר נייד לרכב זקוק כמובן לאספקת מתח. חשוב לרכוש כבל מתח שיוכל להתחבר אל המצבר. כדאי לדעת שהמקרר למעשה לא אמור לדרוש הרבה מהמצרר ואם החיבור יהיה יעיל ונכון ישירות אל המצבר, המקרר יוכל לפעול באופן סדיר ומעולה.
  • מילוי תא ההקפאה – חשוב לדעת כי במקררים רבים, תא ההקפאה אמור להיות מלא עד למקסימום. רק כך תישמר הטמפרטורה הנכונה גם בתא הקירור. במקררים מן הסוג הזה, עשוי תא הקפאה ריק לגרום לירידה של הטמפרטורה בתא הקירור לרמה נמוכה מידי שתקפיא ותהרוס את מוצרי המזון שזקוקים רק לקירור.
  • כיסוי מגן עם בידוד – כדאי מאוד לרכוש גם כיסוי מגן מבודד עבור המקרר. הכיסוי ישפר את יעילותו של המקרר ויתרום לקירור ולהקפאה של המזון באופן משופר פי כמה. מלבד זאת המקרר יישמר יפה וחדש לאורך זמן גם במראה החיצוני שלו.
  • חנייה בצל – כדי להשיג את מירב היעילות מהמקרר, מומלץ להחנות את הרכב במקומות מוצלים. מלבד ניצול המקרר תיהנו גם מחיסכון בחשמל היות והמקרר ידרוש פחות כוח ממצבר הרכב.
  • מרווחי אוורור למקרר – כמו המקרר הביתי, גם המקרר ברכב זקוק למעט מרחב נשימה. חשוב לשים לב כי משני צדדיו יש לו את המרווחים הללו. אלו יבטיחו עבודה יעילה של המקרר כמו גם ישמרו על המקרר לאורך זמן.
  • רצועות עיגון למקרר – בניגוד למקרר הביתי, המקרר ברכב חשוף לטלטלות רבות ולזעזועים בהתאם למסלולי הנסיעה. המקרר ברכב זקוק לאבטחה מיוחדת כדי לשמר את תפקודו ואת יעילותו. לשם כך חשוב לעגן את המקרר ולוודא שהוא לא יהיה חשוף לטלטלות יתר.

מקרר לרכב לא קונים בכל מקום

כדי ליהנות ממענה מושלם, כדי שהמקרר אכן יתאים לרכב, יתאים לצרכים הספציפיים של הנהג או של העסק ויעניק את מלוא התפוקה בהתאם לצרכים, חשוב לפנות אל חברה מקצועית המתעסקת בדיוק בתחום הזה של ייצור מקררים והתאמה שלהם ליעד. התאמה של מקרר לרכב זהו אתגר שונה לחלוטין מהתאמה של מקרר לבית או למשרד ולעסק.

רק צוות מקצועי ידע להצביע על המוצר שאכן ישיג את כל המטרות.