מקררים למשרד

מקרר משרדי מומלץ 2018

מקרר למשרד ולבית

הרבה מדריכים נכתבו על בחירת מקרר משרדי מומלץ 2018 במהלך השנה האחרונה. למעשה, 2018 הייתה שנה ככל שנה אחרת שקדמה לה, ובכל שנה, גם בעבר, זכינו לקרוא את אותן ההמלצות בערך. אותם שינויים קלים בין שנה אחת לקודמתה, לרוב, נבעו מהתפתחות הטכנולוגיות ומיציאתם לשוק של דגמים חדשים ומשוכללים יותר, אשר נסמכו על אותן הטכנולוגיות העדכניות. כך שמאמר נוסף העוסק בבחירת מקרר משרדי מומלץ 2018, לכאורה, איננו נחוץ. אבל, ישנה סיבה טובה מאד לכך שמאמר זה נכתב, כי, הפעם, איננו מתכוונים לעסוק בחידושים האחרונים שמציעה לנו הטכנולוגיה, אלא במשהו מהותי הרבה יותר – בחירת מקרר משרדי מומלץ 2018 מתוך האספקט ה”ירוק” – הדאגה לאיכות הסביבה.

בחירת מקרר משרדי מומלץ 2018 – האספקט האקולוגי

מכל כיוון שלא תסתכלו על זה, מבחינת עסק או משרד, המגנה הירוקה היא הבחירה הנכונה. רוצים לדבר על יח”צ ותדמית? חברות ומשרדים “ירוקים” נתפשים כהרבה יותר מתקדמים מעסקים שאינם כאלה, ולכן, לקוחות מעדיפים אותם על פני עסקים אחרים. גם מבחינת חיסכון מציעה המגמה הירוקה “בונוס” נאה לעסקים המאמצים אותה, בדמות של תקציב שאיננו ניזוק קשות על ידי חשבון החשמל האימתני המוכר (וכואב בכיסם של עסקים) ובסעיפי חיסכון נוספים. ועוד לא דיברנו על תחושת המעורבות והתרומה של העובדים, או על התרומה המשמעותית האמיתית לאיכות הסביבה, כי אלה – מובנים מעליהם. אם כך, בחירת מקרר משרדי מומלץ 2018 צריכה להתחשב באספקט האקולוגי, אבל איך בדיוק עושים זאת?

מקרר משרדי ידידותי לסביבה

אם אתם מחפשים משהו שהוא גם ידידותי לסביבה וגם חוסך באנרגיה (ומפנה תקציב עסקי), הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לצלוח את רכישת המקרר החדש שלכם:

מקרר ישן חייב לעוף!

אם מצאתם את עצמכם בוהים בחשבון החשמל העצום של העסק ותוהים “לאן, לעזאזל, כל זה הלך? להאיר את אצטדיון טדי?!” הסתכלו על המקרר המשרדי שלכם, סביר להניח כי האשם נעוץ בו. באופן טבעי, מכשירים חשמליים צורכים חשמל, אבל כאשר יש לכם דגם בן עשור וצוות של עובדים שעושים שימוש בו יומיומי ולאורך כל היום, חשבון החשמל המסיבי שלכם יעיד על כך. אם יש לכם מקרר משרדי בן עשור ומעלה, פשוט היפטרו ממנו! הטכנולוגיה עברה כברת דרך ארוכה בשנים הללו, ודגמים ישנים יותר עלולים להשפיע באופן דרסטי על צריכת החשמל בעסק שלכם.

המקררים החדשים תוכננו ונבנו במיוחד כדי לחסוך לכם חשמל, ליצור נזק מצומצם יותר לסביבה וגם לעבוד בצורה יעילה יותר. אם רכישת מקרר חדש איננה מתאים לתקציב המיידי שלכם, ודאו שאתם מבצעים בדיקת תחזוקה למקרר הנוכחי שלכם כדי לוודא שהוא איננו פגום. נקו אותו היטב, פנימית וחיצונית, ולמדו את העובדים שלכם את הצורך לחסוך באנרגיה גם בשימוש במקרר המשרדי שלכם.

בחרו מודל חסכוני מבחינה אנרגטית

כיום, כל המכשירים מחויבים בדירוג אנרגטי של גוף מוסמך, על מנת להוכיח את יעילותם מבחינה זו. כל אחת מרמות הדירוג מגיעה עם תכונות שונות, המתבטאות, בין השאר, גם במחירו של המקרר. אל תתמקדו רק בדירוג האנרגטי של המקרר, מאחר וישנה שורה של גורמים חשובים אחרים אותם יש לשקול לפני שאתם בוחרים מקרר, למשל kWh, הסירקולציה או עוצמות הקור. קריטריונים אלה יקבעו עד כמה קשה המקרר שלכם יצטרך לעבוד כדי לשמור על הדברים שבתוכו קרים, תוך שמירה על צריכת האנרגיה נמוכה.

תשכחו לגמרי ממתקני הקרח והמים

מקרר ביתי ובו מותקן מתקן מים הוא דבר אחד, אבל מקרר משרדי המכיל מתקן כזה, הוא סיפור אחר לגמרי. מתקנים כאלה במקרר המשרדי עשויים להגדיל את צריכת האנרגיה בעד ל-20%, מאחר והמקרר צריך לעבוד קשה במיוחד כדי לשמור על המים קרים ולייצר קרח. העצה הטובה ביותר, במקרה שאתם מתעקשים על הצורך במים קרים דווקא, תהיה לרכוש מכשיר קירור מים קלאסי נפרד, שיחסוך לכם חשמל רב.

אין צורך במקפיא

בסביבה הארגונית, חשוב לצמצם את צריכת האנרגיה באמצעות ציוד יעיל ושימושי בלבד. לדוגמה, הצורך במקפיא. ברגע שאתם משתמשים במקרר המשלב בין מקרר למקפיא, אתם, מראש, מגדילים את חשבון החשמל שלכם, וזה, עוד בטרם השתמשתם בכלל במקפיא. כאשר אתם בוחרים מקרר ללא מקפיא, תוכלו להרשות לעצמכם לרכוש מקרר בעל קיבולת גדולה יותר, שיעמיד לרשות העובדים מקום רב יותר לאחסון המזון והמשקה.

גודל מקרר אף הוא קובע במשרד

בין אם אתם מפעילים משרד בן ארבעה עובדים או 40 עובדים, אל תיפלו במיתוס הקובע כי רכישת מקרר קטן, פירושה, באופן טבעי, חסכון בחשמל. מרבית המקררים הקטנים יותר, סובלים מחוסר בנפח המאפשר להם להפיץ אוויר קר מסביב לפריטים המאוחסנים. כאשר המקרר עמוס, הוא ייאלץ לעבוד קשה יותר על מנת לשמור על הכל קר. מקררים בגודל מלא מגיעים במגוון גדלים שונים, וככל שהיחידה גדולה יותר, כך גדלה צריכת האנרגיה שלה. דבר נוסף אותו יש לשקול, הוא מיקומו של המקרר – נסו שלא למקם אותו כשהוא חשוף לאור שמש ישיר או ליד מקור חום, שכן החום הנפלט ממנו משפיע על קרירות המקרר ומאלץ אותו לעבוד קשה יותר על מנת להגיע לרמת הקירור הנחוצה.

השתמשו בכלי זכוכית במקום בפלסטיקים

כן, גם אנחנו מכירים את כל הבדיחות על מיכלי הפלסטיק שבעבר הכילו גלידה וכיום מכילים את הקציצות של שבת. אבל, במידת האפשר, נסו לשכנע את העובדים שלכם לעשות שימוש במיכלי זכוכית ולא לאחסן דברים שאינם מכוסים. לא רק שתתרמו לצמצום פסולת הפלסטיק (זכוכית היא חומר המיועד למחזור, בניגוד לפלסטיק הבעייתי), המקרר יצטרך גם לעבוד פחות קשה, כדי לשמור על מזון ומשקאות קרים.

בשורה התחתונה

חשוב לבחור מקרר העונה על דרישות המשרד שלכם. ברור שאם אתם זקוקים למקפיא, תצטרכו לרכוש יחידה משולבת, עם זאת, אם אינכם זקוקים למקפיא (או שאינכם בטוחים אם אתם זקוקים למקפיא), נסו כמיטב יכולתכם לרכוש מקרר בלבד. חשיבותה של ידידותיות לסביבה היא מעבר למדבקות המצהירות על כך, ומשפיעה גם על האופן שבו העובדים שלכם משתמשים בציוד – מצמצום פתיחת דלת המקרר למינימום הנדרש ועד לאחסון הנכון ולסידור הפריטים באופן האופטימלי – לכל אחד מהשינויים הקטנים הללו בהרגלים ישנה השפעה על חשבון החשמל שלכם, כמו גם על הפגיעה בסביבה.