מקררים כללי

מקרר מגירות למטבחי פנים וחוץ

מקרר מגירות מנירוסטה

אם פעם אנשים היו רגילים שמקרר מכיל תא הקפאה עליון ותא קירור תחתון, הרי שכיום הדברים שונים לגמרי. כיום לא רק שניתן למצוא מקררים שבהם החלוקה הפוכה (או לחלופין שמחולקת בין צד ימני לשמאלי), אלא כיום גם הדלת כבר אינה בהכרח נעה על ציר – אלא קיימים תאים שמתפקדים כמגירות, כך שהרבה יותר נוח לבחון את התכולה. באמצעות מגירה שנעה על מסילה מתאפשר באופן פשוט למשוך החוצה את התא ולבצע את הפעולה הרצויה.

חלוקה נוחה

מקרר מגירות מהווה אופציה אידאלית הן עבור אנשי מקצוע והן עבור אנשים פרטיים, וזאת כי מגירות מאפשרות לשמור את סך התכולה הרבה יותר מסודרת, ולו כי באופן פסיכולוגי קל יותר לזכור מה נמצא בכל תא. בנוסף מגירות מאפשרות לייצר חלוקה נוחה. שנדגים? ובכן ניתן לקבל החלטה שבמגירה התחתונה מחזיקים דברי בשר, במגירה האמצעית מוצרי חלב ובמגירה העליונה מוצרים שנמצאים בשימוש תדיר, קרי ירקות וממרחים.

נטו מקרר

לצד העובדה שניתן למצוא מקרר שמכיל יחידת מקפיא לצד יחידת קירור, הרי שגם קיימת חלופה – מקרר שכולו עשוי ממגירות והוא חסר יחידת הקפאה. מתי מקרר שכזה יימצא כאידאלי? ובכן ממש כשם שיש אנשים שבוחרים להרכיב שתי יחידות תנור נפרדות, ולו עבור חיסכון בחשמל והתייעלות במטבח, כך גם יש אנשים שמעדיפים לרכוש בנפרד יחידת קירור לצד יחידת הקפאה. מדוע? ובכן יש מי שיבחרו באופציה זו בשל שיקולי פרקטיקה (הסיבות לכך מגוונות) ויש מי שיבחרו באופציה זו בשל שיקולי עיצוב, אך ללא ספק מדובר באופציה נוחה ואיכותית ביותר. באופן שכזה הרבה יותר קל לוודא שהבלאי הכללי יהיה מזערי ושחווית השימוש תהיה הרבה יותר נוחה – אם כי נקבל מקום יותר מסודר לכל קטגוריה ואם כי נוכל ליצור הפרדה הרמטית בין המוצרים השונים (למשל עבור מוצרי בשר וחלב).

מקרר מגירות עבור הבית

מקרר מגירות יכול להגיע במגוון גדלים, אך לרוב הנפח שלו אינו יהיה גדול כמו הנפח של מקרר רגיל. האם מדובר במינוס? עניין של השקפה וצרכים. כך למשל אם מדובר באדם יחיד שזקוק רק למקרר, הרי שפתרון זה עשוי להיות אידאלי עבורו. באופן שכזה הוא גם ייהנה ממקרר מאוד נוח לתפעול, גם ייהנה מגודל רצוי, גם יוציא פחות במהלך הרכישה ובו זמנית ישאיר במטבח מקום לאלמנטים נוספים. בנוסף, רבים בוחרים במקרר מגירות למטבח הביתי בתור מקרר משלים. אופציה זו במיוחד רלוונטית כאשר מדובר במשפחה גדולה. כאשר זו הסיטואציה, נהוג לאחסן במקרר הגדול תבשילים ושתייה קלה, ואילו במקרר הנוסף ירקות, פירות ומוצרי חלב. כמו כן, יש בתים שמכניסים את המקרר השני לפעולה רק כשמארחים בחגים, כשהמקרר הרגיל כבר אינו מספיק.

דוגמאות: מקרר מגירה 21 ליטר סופר שקטמקרר מגירות בנוי 138 ליטר.

מקרר מגירות עבור הגינה

אחד הטרנדים החמים כיום בעיצוב הבית מתמקד בגינה, היכן שאזור הישיבה. לצד רהיטי גינה, מנגל וצמחייה, גם ניתן למצוא מטבח חיצוני. מטבח חיצוני אידאלי עבור אירוח של חברים, כאשר מבקשים שריחות הטיגון יישארו מחוץ לבית ובאופן כללי עבור ניצול אידאלי של מרחב הגינה. כיצד מקרר מגירות נכנס למשוואה? מקרר מגירות מבית לנדרס מגיע בנפח של 138 ליטר, כך שהגודל אידאלי – אינו גדול מדי ועדיין יודע להכיל כל מה שבישול מחוץ לבית עשוי להצריך.

היכרות אישית

ציינו שרבים כיום למדים להעריך את יתרונותיו של מקרר מגירות, ועל כן חיפוש מהיר עשוי להעלות מגוון סוגים, אך פה נתמקד במקרר מגירות מבית “לנדרס”. מקרר זה מגיע עם שנה אחריות והוא ידוע כאופציה מאוד נוחה ואיכותית. הנפח שלו 138 ל’ והוא מכיל שתי מגירות, אחת מתחת לשנייה. בתוך המקרר ניתן למצוא תאורה פנימית ואף תצוגה דיגיטלית שמסייעת לקבוע את הטמפרטורה בקלות יתרה.

אלמנטים משמעותיים

לפני שרוכשים מקרר לבית או לגינה, ראוי לבחון מהן המידות, וזאת כי לרוב מחפשים מקרר לאחר שהמטבח כבר בנוי, משמע יש לנצל נכונה את המיקום הפנוי. מכאן שראוי לדעת שהמשקל של מקרר מגירות מבית לנדרס (138 ליטר) הנו 59 ק”ג, העומק והרוחב 60 ס”מ ואילו הגובה 86 ס”מ. בנוסף למידות, גם ראוי לדעת שאופציה זו עשויה נירוסטה והיא מגיעה עם מדחס חזק ולא פחות חשוב מדחס שקט, כך שאם המקרר מיועד לפנים הבית, רעשי רקע לא יהוו מטרד.

חומריות

ציינו שמקרר מגירות 138 ליטר מבית לנדרס עשוי מנירוסטה ואילו פה נבקש להתעכב על כך. מדוע? כיוון שנירוסטה אינה מאפשרת לאוויר ולמים לחדור את שכבת המתכת, היא תמיד שומרת על נראות מבריקה והיא אינה נשרטת בקלות. מכאן שגם אם בוחרים להעמיד את המקרר במטבח שבגינה, היו בטוחים שהוא יישמר כהלכה, מבלי שרטיבות תהווה הפרעה.

מקרר לצד מקפיא

ציינו שמקרר מגירות מחזיק במגוון יתרונות ואף שיש אנשים שמעדיפים לרכוש יחידת מקרר בנפרד ויחידת מקפיא בנפרד. פה נחדד שאם מתמקדים בחברת לנדרס, מוצאים שתי אופציות די זהות מבחינת נראות ומידות, רק שהאחת הינה מקרר מגירות והשנייה מקפיא מגירות. מכאן שניתן לפרק את המראה של המקרר הביתי לשני חלקים, או לחלופין לשדרג את המטבח החיצוני הן עם מקרר והן עם מקפיא. כמו כן, באופן שכזה ניתן לשחק עם מיקומים (להרחיק או להצמיד את שני החלקים) ואף ניתן להחליט שראשית רוכשים את יחידת המקרר ורק לאחר מכן את יחידת המקפיא – אם כי ראשית מעדיפים לבדוק שהאופציה משרתת אתכם נאמנה ואם כי מבקשים לפצל את ההוצאה.

שווה בדיקה

לסיכום נציין שאם טרם נעזרתם במקרר מגירות, אתם עומדים לגלות עולם חדש, אתם עומדים לגלות כיצד סך ההתנהלות מול המקרר הרבה יותר מסודרת ויעילה, במיוחד אם המקרר מיועד עבור מוצרים סגורים, פירות, ירקות ומארזים – שווה בדיקה!