מקררים כללי

איך לקנות מקרר קטן חדש

בחירת מקרר היא בחירה שצריך לעשות בשיקול רב, היות והמקרר (בתקווה רבה) צפוי להישאר איתנו שנים ארוכות נרצה לעשות את הבחירה הנכונה. אך, דווקא כשעולה הצורך לקנות מקרר קטן אנחנו עשויים להיתקל במספר שאלות – לשם כך נועד המדריך שיעזור לכם לבחור מקרר קטן שיענה היטב על כל הצרכים שלכם:

בכל בית ומשרד יש פריט אחד לפחות שחייב להיות בו בתצורה או בגודל כלשהו – מקרר. כל מקום שבו רוצים לעבוד או לחיות חייב להבטיח את האפשרות לשמור מזון בקירור, ולכן מובן מאליו שצריך גם לדעת בדיוק מה לקנות ולהתאים לאורח חייכם. המבחר בשוק מאפשר לכם היום למצוא מקרר בכל גודל ובדגמים שונים, ולכולם יתרונות וחסרונות. למקרר קטן מהגודל שהתרגלתם אליו יש יתרונות רבים והוא כבר מזמן הפך למשוכלל ורב גוני ממה שזכרנו.

לאחרונה מגלים רבים את היתרונות של שימוש במקרר קטן דווקא, אם משום שאנשים החליטו לחסוך בהוצאות ואם משום שיש יותר לגיטימציה לאורח חיים שמאפשר להסתפק במועט. זה נוסף, כמובן, על העובדה שמקומות עבודה ומשרדים יסתפקו בגודל סביר שכזה לצרכים שלהם. עדיין, גם במקררים קטנים וזולים יחסית כדאי לדעת מה לקנות והיכן.

מה חשוב לבדוק כשקונים מקרר קטן?

  • מקרר קטן צריך להכיל כל מה שאתם צריכים – גם בגדלים הקטנים יש רצוי ורצוי פחות, ולכן גם במקרר קטן אתם יכולים לקנות בנפח של 12 ליטר ועד 100 ליטר ויותר. הגדירו מה שאתם זקוקים לו וחפשו בקטגוריה הרלוונטית כדי למצוא את הדגם הנכון לכם.
  • חלוקה פנימית ופונקציות חשובות מקררים קטנים נועדו בדרך כלל לאנשים שהצרכים שלהם מדודים ומדויקים והם יודעים בדיו מה הם צריכים ולא מוכנים לשלם על דברים שהם אינם צריכים. ועדיין, מקרר כזה חייב להכיל כל מה שנחוץ אפילו למינימליסטים ביותר. בדקו שיש במקרר אפילו תא הקפאה קטן לצרכים שלכם, כי סביר להניח שזה חיוני גם לכם, מקום להנחת בקבוקים, מדפים ואפילו מגירה לאחסון ירקות ופירות אם אתם צריכים זאת. לכל השאר יספיק מקרר שמאחסן מצרכים לקירור בכל חלוקה פנימית ותו לא. כמו כן, בדקו אם תוכלו לשנות את מיקום וגובה המדפים לפי נוחותכם.
  • הדגם צריך להתאים למיקומו – נשמע אולי טריוויאלי אבל תתפלאו כמה אנשים מגלים שהם קנו מקרר שלא ייכנס לנישה שחצובה לו במטבח או במשרד, או שבגלל כיוון הדלת או צורת הפתיחה תצטרכו לשנות מחדש את העיצוב כדי להציב את המקרר במיקום הנכון והנוח ביותר. קחו מידות גם של המיקום המיועד בבית, וגם של המקרר עצמו. קחו בחשבון רהיטים שעומדים לידו ויפריעו לכם בגישה, ורק אז תדעו מה נכון לקנות. אל תשכחו להוסיף מרווח חיוני בין גב המקרר לבין הקיר שמאחוריו.
  • בדקו את המקרר בחנות – בדקו לא רק אם נוח לכם לתפעל אותו, לפתוח דלת לפי המקום המיועד לו בבית, אלא גם אם נוח לגשת למגירות ולמדפים, אם נוח לשלוף אותם, אם רעש המקרר בעוצמה שאינה מפריעה לכם, אם מידת פיזור הקירור שווה בכל חלקי המקרר, אם יש בקרה חכמה על הטמפרטורה ואם יש צורך – גם בלחות. אם נוח לכם גם להוציא את כל המדפים ומהגירות לצורך ניקוי ואם יש צפי לבעיות בתחום זה. הרי הניקיון של מקרר חייב להיות מוחלט וסטרילי.
  • חלקי חילוף – מקררים עשויים מחומרים שונים וגם החלקים הפנימיים שלהם. בדקו אחריות ואפשרות לקנות חלקי חילוף שונים, כמו חלקים פנימיים שהם חלק ממנגנון הקירור, או אפילו מדפים ומגירות מזכוכית או פיברגלס או מדפים מרשת מתכת. הכל יכול לקרות, ואם אתם קונים מקרר לכל החיים אתם צריכים לדעת שאתם מכוסים לכל בעיה.
  • תוספות – מקרר ביתי יספק אתכם בדרך כלל ללא תוספות ושינויים מיוחדים. אם מדובר במשרד בדקו אם נוח לכם לקבל תוספת שמתאימה לבר, להכנת קרח, ברז קיוסק, אחסון בקבוקים בנפקד וכדומה.
  • הפשרה – יש שני סוגי מקררים עיקריים – מקרר נו פרוסט ומקרר די-פרוסט. אחד אינו צובר קרח ואת השני יש להפשיר מדי פעם כשמצטבר הקרח. אם ההפרש במחיר מאוד משמעותי לכם בחרו מה שזול יותר, אבל קחו בחשבון את הטרחה.
  • דירוג אנרגיה וצריכת חשמל – הדירוג החסכוני ביורת הוא דרגת A והדרגה הכי פחות חסכונית היא דרגה G. העניין חשוב לא רק לחשבון החשמל שלכם כי אם גם לאיכות הסביבה ובכלל, לאיכות החיים שלכם. מקררים מתקדמים גם מותאמים בדרך כלל לקלאס T, שהוא תקן שמתאים לאקלים הישראלי החם, כך שהקירור יעיל יותר ואינו מושפע מהחום. זה חשוב במיוחד למי שקונה מקרר קטן גם כדי להציב בחללים פתוחים או כאלה שאינו ממוזגים כל הזמן. במקרה הזה רצוי מאוד לא לחסוך כי התוצאה תפגע בסופו של דבר בתכולה המאוחסנת.
  • אחריות – כמו כל מכשיר חשמלי, חובה לוודא לא רק לכמה זמן יש אחריות, כי אם גם על מה בדיוק. אתם עלולים לגלות להפתעתכם שהאחריות לא חלה על כל תקלה ופגם. לכן, ודאו כי האחריות חלה הן על המקרר בכלל, על מערכת הקירור ועל המנוע וכל חלק שעלול להתקלקל וזקוק להחלפה. אחריות צריכה להיות לתקופה מינימלית של שנה וכמה שיותר שנות אחריות מסמנות לכם שמדובר בחברה וביצרן שבטוחים באיכות המוצר שלהם ובתקינותו.
  • מחירים – הסעיף האחרון והאינדיבידואלי ביותר. תמצאו בו מחירים של מקרר קטן וחדש הגבוהים ממחירי מקרר גדול יותר, בגלל החידושים והעיצוב שיש בו, ותמצאו מקררים קטנים במחירים נוחים מאוד שיענו בדיוק על הצורך שלכם במקרר שיש בו בדיוק מה שאתם צריכים, לא יותר ולא פחות. המחיר מותאם הן לחברה היצרנית והן למוניטין שלה, אבל בסופו של דבר תוכלו למצוא מקרר קטן שיתאים לכם במחיר הנוח שאותו חיפשתם.