מקררים כללי

מקרר ללא מקפיא

מקרר יין

הסיכויים טובים למדי כי במקרר הנמצא במטבח שלכם ישנן שתי יחידות – מקרר ומקפיא. המקרר שלכם, כנראה, מלא בדברים כמו חלב ומוצריו, ירקות ופירות, קטשופ, חרדל, ביצים ושאריות המזון המבושל שהכנתם אתמול או שלשום. במקפיא שלכם, אנחנו מהמרים, שנמצא גלידה, ירקות קפואים, פיצה להכנה מהירה ודברים דומים. למעשה, אצל כולנו זה כך, אבל האם, אי פעם, שקלתם לקנות מקרר ללא מקפיא? מקרר שכולו מקרר, בלי צורך לחלוק את המקום עם מקפיא? מסתבר, כי, כיום, כאשר קיימת האופציה הזו, יותר ויותר בתים ומשרדים כבר אינם מתייחסים למקרר ולמקפיא כאל חתונה קתולית, ומפרידים ביניהם – מקרר ללא מקפיא + מקפיא בנפרד, או, אפילו (בעיקר במשרדים, שם קל יותר לוותר על פונקציית ההקפאה) ללא מקפיא בכלל! בתפישה הרגילה, מקרר ללא מקפיא נתפש כמקרר קטן בגודלו מצומצם בנפחו, אולם כיום, ישנם גם מקררים בגודל מלא שהם חסרי מקפיא לגמרי.

חמש סיבות טובות לרכוש מקרר ללא מקפיא

כדי להפוך את המטבח לחגיגה אסתטית ויעילה

אם אתם מחדשים את עיצוב המטבח שלכם והגעתם למסקנה שאינכם זקוקים למקפיא (ישנן מגמות תזונה שונות הדוגלות באכילת מזון טרי בלבד, ללא הקפאה) או שהגעתם למסקנה שאתם זקוקים למקפיא, אבל רוצים למקם אותו באזור אחר לגמרי מהמקרר, מקרר ללא מקפיא, מוקטן או בגודל מלא, יכול להתאים לכם. במטבחים המעוצבים באופן אישי (ולא מטבחים הנרכשים AS IS), מקררים אלה יכולים להיות מוסווים בחוכמה ולהתמזג בעיצוב הכללי, כדי להתאים לארונות שלכם. בדרך זו, הם יכולים להיות ממוקמים בכל מקום ברחבי מטבח מבלי לפגוע במראהו של המטבח. מקררי מגירות, שאף הם, בעצם, מקררים חסרי מקפיא, גם הם מהווים אופציה אטרקטיבית לאחסון חטיפים ומשקאות קלים במיקום קל ונוח לגישה.

כדי לחסוך במקום

בין אם אתם גרים בדירה זעירה, בחדר במעונות, שוכרים דירה עם שותפים בבית גדול ובו מטבח משותף, יתכן שאין לכם צורך במקרר בגודל מלא המכיל מקפיא, וחשוב יותר – פשוט אין לכם את השטח הנדרש לאחסונו. חוסר במקום הוא סיבה טובה לצמצם את גודלו של מקרר המקרר ולהשתמש במקרר ללא מקפיא, התופס נפח קטן יותר באזור המגורים שלכם.

כדי לחסוך בכסף

מקרר ללא מקפיא, לרוב, זול יותר מאשר מקרר בשילוב עם מקפיא או מקפיא רגיל. עוד שימוש אותו ניתן לעשות במקרר ללא מקפיא, הוא להשתמש בו כמקרר יין. אם אתם חובבי יינות אמיתיים, אתם בוודאי יודעים כי מקרר יין עשוי להיות עסק די יקר – בעיקר בגודל מלא. לכן, אם אתם רוצים רק רוצה לאחסן את היין שלכם בטמפרטורה קבועה ואינכם מודאגים לגבי הטמפרטורה המושלמת ביותר, מקרר זול ללא מקפיא יכול לספק לכם חלופה זולה ויעילה.

כדי לחסוך באנרגיה

אם אתה זקוקים למקרר שני בנוסף למקרר קיים (עם מקפיא או בלעדיו) עבור כל הירקות, הבשר, המעדנים והעוגות המצטברים, דגם ללא מקפיא עשוי לחסוך לכם מעט כסף לא רק במחיר רכישתו, אלא גם בצריכת האנרגיה שלו. מכשירי חשמל ביתיים מדורגים לפי דירוג אנרגיה, מה שאומר שהם חייבים לעמוד בסטנדרטים שנקבעות על ידי מחלקת האנרגיה בכל מדינה. נצולת האנרגיה של כל מכשיר חשמלי ויעילותו חייבים להיות מוצגים בתווית / מדבקה אשר מציינת את כמות האנרגיה המשמשת את המכשיר, ולפעמים, תלוי באיזו מדינה יוצר המכשיר – גם את עלויות התפעול השנתיות.

ככלל, ניתן לומר שמקררים חסרי מקפיא צורכים פחות אנרגיה ממקררים המשולבים במקפיא, אבל, כמובן, יש לבדוק ולהשוות כל מקרה לגופו.

כדי להשיג נפח אחסון מקורר נוסף

אנשים רבים המנהלים משקי בית של משפחות גדולות חוסכים כסף על ידי רכישות מזון גדולות ומרוכזות. למרות החיסכון שנובע מהרכישה המרוכזת, אין טעם לקנות מזון בכמות גדולה, כאשר אין לכם מקום לאחסן אותו. זהו המקום שבו המקרר השני הופך לשימושי. מקרר נוסף יכול לשמש לאחסון משקאות בתפזורת, ירקות, בשר טרי ומוצרי חלב. מקרר שני יכול לשמש גם להפרדת מזון לצורך כשרות, טבעונות וכד’. גם אם אין לכם משפחה גדולה, אם אתם מארחים לעיתים קרובות, השימוש במקרר נוסף נוח מאד. אין יותר צורך לשחק טטריס עם כל האוכל שכולם מביאים למסיבה, והשאריות המאוחסנות, אף הן, מאוחסנות בצורה מרווחת שמאפשרת לך לזהות את תחולת הקופסאות, בלי צורך לפרק מגדל, בכל פעם מחדש . השטח המקורר הנוסף מסייע לכם לשמור על הכל מאורגן ומסודר, והחשוב מכל, אם אינכם זקוקים לכל מצרכי המזון שבמקרר הנוסף בהישג יד, תוכלו למקם אותו בכל מקום בבית שעולה על דעתכם, אפילו בחנייה הסגורה שלכם.

“זליגת” טעמים

האם אי פעם הבחנתם כי מוצרי המזון המאוחסנים בפינה השמאלית העליונה של המקרר שלכם קרים יותר מהדברים המאוחסנים בתחתית מקרר, לפעמים הם אפילו קופאים? הסיבה לכך היא שהאוויר במקרר זורם מקצהו של המקפיא עד לתחתיתו של המקרר וחוזר במעגל. זה, בנוסף לקפיאתם של המוצרים, יוצר בעיה נוספת, של זליגת טעמים, מצב שבו מזון המאוחסן באזור אחד של המקרר מתחיל להריח ולקבל טעם של משהו מאזור אחר של המקרר. כך שאם לא בא לכם שעוגת הגבינה שלכם, למשל תקבל טעם וריח של דג, שימוש במקרר נוסף, בעיקר מקרר ללא מקפיא, תפתור את הבעיה.