מקררים כללי

התוספת הכי טרנדית לבית או למשרד: מקרר רטרו

פריטים בסגנון רטרו מוסיפים נגיעה של טעם טוב וסטייל בכל חלל שתבחרו להציב אותם. במיוחד מקררי רטרו קטנים, המהווים הרבה מעבר למכשיר פונקציונלי ושימושי, אלא גם פריט עיצובי בולט וטרנדי. אם החלטתם להכניס מקרר קטן הביתה או למשרד, יש כמה דברים חשובים שכדאי לדעת. כללי אצבע לבחירת מקרר רטרו

סגנון הרטרו פרץ לחיינו בשנים האחרונות וניתן להבחין בביטויים שלו בערך איפה שלא תסתכלו – בבגדים, באקססוריז, בריהוט לבית, במכשירי חשמל ואפילו במכוניות. לא ברור אם מדובר בהתרפקות נוסטלגית או פשוט בחיבה עזה לעיצובים ולסגנון של פעם. כך או כך, מדובר בפריטים שתמיד מזוהים עם טעם טוב ועם שיק. 

כשזה נוגע לעיצוב פנים, תוספת של מכשיר חשמל או רהיט בסגנון רטרו, יכול לשדרג את המראה העיצובי של הבית כולו. בין אם מדובר בטוסטר, במיקסר, או במקרר רטרו, הרי שהכנסתם הביתה לא רק תהווה פונקציה שימושית עבורכם, אלא גם תוספת סטייל מכובדת.

קצת על ההבדל בין רטרו לוינטג’

הבלבול בין המושגים “רטרו” ו”וינטג'” הוא נפוץ למדי, אז בואו נעשה רגע סדר:
רטרו הוא מוצרים חדשים ועדכניים, המעוצבים בסגנון “של פעם”. האופנה הזו למעשה מחקה ומשחזרת את הסגנונות שהיו טרנדיים בעשורים הקודמים.
וינטג’, לעומת זאת מדבר על פריטים ישנים של ממש. כלומר, הואזה של סבתא, הסרויס שההורים קיבלו לחתונה, המקטורן הישן של אבא, מפת התחרה שאמא קיבלה במתנה כאשר עברה לדירה משלה וכו’. כדאי לעמוד על ההבדל, במיוחד אם אתם מתכננים להכניס מכשירי חשמל כמו מקררי רטרו הביתה, ולשים לב שהם אכן מוצרים חדשים שיוצרו לאחרונה, ולא פריטים עתיקים, בלויים וישנים, כמו המקרר של האמא בסרט “אלכס חולה אהבה” שבכלל הופעל באמצעות גושי קרח גדולים.

מקררי רטרו  – פריט שימושי שמכניס המון סטייל הביתה

בין מכשירי החשמל בסגנון רטרו הנפוצים מאוד כיום, בולטים מקררי הרטרו. הסיבות לכך נעוצות בכך שמקרר הוא קודם כל מכשיר הכרחי בכל בית. אין דבר כזה בית בלי מקרר, והיום זהו כבר סטנדרט גם במקומות עבודה, לרבות משרדים, בהם אנחנו מבלים את רוב שעות היום שלנו. 

ואם כבר להכניס מקרר הביתה, למה שלא יהיה גם פריט עיצובי מושלם, שמכניס צבע וסטייל הביתה?
במיוחד במקרה שאתם זקוקים למקרר קטן כתוספת בבית או כמקרר ראשי במשרד, מומלץ מאוד לשקול רכישה של מקרר רטרו. מדובר בצעקה האחרונה בתחום, שכן מקררי הרטרו הקטנים הם גם שימושיים מאוד – חלב לקפה, קופסאת אוכל שהבאתם לצהריים, ואפילו בירות ויין ל”האפי האוורס” של יום חמישי, וגם שיא השיק והטעם הטוב. במקרים רבים, מספיק שיהיה פריט אחד קטן אבל בולט ומסוגנן – כדי להכניס אווירה וטעם טוב. 


היתרונות הבולטים בהכנסת מקרר קטן לבית או למשרד

עוד יתרונות משמעותיים בהכנסת מקרר קטן בסגנון רטרו לבית או למשרד, מתבטאים בחסכון בחשמל שמקרר קטן צורך על פני מקרר גדול, תחזוקה שוטפת קלה יותר – מקרר בעל נפח קטן יותר, מצריך פחות ניקיון וכו’, ואולי היתרון החשוב ביותר – מקרר קטן משמעותית זול יותר לרכישה מאשר מקררים גדולים. 


כמה טיפים לבחירת מקרר רטרו קטן

אם החלטתם לבחור במקרר רטרו קטן, רגע לפני שאתם מכניסים אותו הביתה או למשרד, יש כמה דברים שכדאי לבחון:

איזה גודל של מקרר מתאים לצרכים שלכם?

מקררי רטרו קטנים מגיעים בשני גדלים שונים מאוד לבחירה: ישנו דגם בנפח של 46 ליטר וישנו דגם בנפח של 115 ליטר. עליכם לשאול את עצמכם מספר שאלות: לאן מיועד המקרר – לבית או למשרד, ובאיזה חדר תכננתם להציבו? כמה אנשים המקרר הזה אמור לשרת, אילו פריטי מזון ומשקאות אתם עומדים לאחסן בו וגם – היכן אתם עומדים להציב אותו? האם החלל שהקצתם עבור המקרר מספיק גדול כדי להכיל אותו, ויש בו מרווח מספק גם לפתיחת דלת המקרר וגם רווח מסוים בין המקרר לקיר שמאחוריו? אלו שאלות קריטיות שיש לשאול לפני שבוחרים את גודל המקרר.

האם היצרן מספק תעודת אחריות, ולכמה שנים?

במיוחד כשמדובר במכשירי חשמל, האחריות חשובה ביותר. על אחת כמה וכמה כשמדובר במקרר, מכשיר שימושי שאתם זקוקים לו ברמה היומיומית. חשוב לדעת שיש מי שמגבה אתכם במקרה של תקלה. רגע לפני שאתם קונים מקרר, חשוב להקפיד על קבלת תעודת אחריות מהיצרן או מהמשווק, לעבור על האותיות הקטנות ולוודא שהאחריות תקפה לכמה שיותר זמן. 

לרכוש מקרר רטרו קטן ממשווק אמין שמתחתמה בתחום

בנוגע למכשירי חשמל, במיוחד מכשירים ספציפיים וחשובים כמו מקררים, מומלץ לבחור לבצע את הרכישה מידי משווק אמין, בעל מוניטין בתחום, ורצוי, במידה ומדובר במקרר, שיהיה זה ספק המתמחה ספציפית בשיווק מקררים, ולא חברה המספקת מוצרי חשמל באופן כללי. 

עיצוב המטבח משיק לעיצוב מקרר הרטרו

במידה ואתם מעוניינים להכניס שיק רטרו עם קריצה של פעם למטבח, לבית או למשרד, מומלץ שסביבת המכשיר הזה לא תהיהי מנותקת מהסגנון העיצובי העתיק שלו. אם כן, רצוי להכניס כמה אלמנטים שיתכתבו עם הסטייל הזה. זה יכול להיות מכשיר חשמל נוסף בסגנון וינטג’, כמו טוסטר או תנור, זה יכול להיות עוד ריהוט או אביזרים באותו הצבע. לדוגמא, אם בחרתם במקרר רטרו בצבע אדום, הוסיפו עוד כמה נגיעות של אותו הצבע בחלל החדר, זו יכולה להיות אפילו תמונה או מסגרת אדומה על הקיר, כד אדום על אדן החלון ועוד. כך או כך, מקרר רטרו קטן יקנה לחדר בו הוא ניצב המון סטייל.