מקררים לעסק

מקרר יין מקצועי – המדריך המלא לקנייה

 חושבים לרכוש מקרר יין מקצועי לבית? לנדרס מקררים עם כל האפשרויות וגם כל הטיפים. מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.

כשאנחנו מדברים על מקרר ליין אנחנו לא מדברים על מקרר שכל אחד צריך כמותו בבית. אם יש לכם בקבוק יין או שניים לקידוש של שבת אתם ממש לא חייבים מקרר יין לצורך כך. אך אם אתם חובבי יין ואתם מחזיקים ברשותכם מלאי גדול של בקבוקים, אתם בהחלט צריכים לדאוג שיהיה לכם מקום מתאים לאחסון בקבוקי היין. המקרר הביתי לא יוכל להבטיח לכם כי בקבוקי היין שלכם יישמרו היטב. אבל איך תדעו לבחור את מקרר היין הכי טוב עבורכם? כיצד תוכלו להבטיח לעצמכם כי אוסף היינות שלכם אכן יקבל את המקום הנאות והראוי לו? בדיוק לשם כך אנחנו כאן.

אז איך תבחרו את מקרר היינות שלכם?

ישנם כמה וכמה נתונים אשר אליהם אתם חייבים להתייחס בבואכם לבחור את מקרר היינות. נמנה אותם כאן אחד לאחד על מנת להקל עליכם את מלאכת בחירה.

  • התייחסות לקיבולת של המקרר –יש אספנים חובבנים המחזיקים ברשותם כמה עשרות בודדות של בקבוקי יין. מנגד יש את האספנים הכבדים המחזיקים אצלם הרבה יותר מזה. האוסף שלהם עשוי להגיע למאה ואף יותר בקבוקי יין. על מנת לשמור על אוסף בסדר גודל שכזה, הן של החובבנים והן של האספנים הכבדים, יש צורך לרכוש מקרר מיוחד לשם כך. המקרר הביתי ממש לא יוכל להבטיח כי האוסף היקר אכן יצליח להישמר היטב לאורך זמן. אז כאן חשוב להתאים את המקרר לגודלו של האוסף. אם אנחנו נכללים תחת הכותרת של אספנים חובבנים או אספנים קטנים, אנחנו בהחלט יכולים להסתפק במקרר קטן. אך אם אנחנו אוספים כ הזמן ומעשירים את האוסף בעוד ועוד יינות, ברור שיהיה עלינו לרוכש מקרר גדול שיאפשר לנו את התענוג.

שוק המקררים מציע מקררי יינות בגדלים שונים. יש מקררי יין קטנים המיועדים לכמויות קטנות של בקבוקי יין ויש את המקררים המציעים את המענה לעשרות או אף מאות בקבוק יין. חשוב להיצמד לכמות ולבחור בהתאם לכך את המקרר. אך חשוב לזכור תמיד כי עדיף ללכת על מקרר שיהיה מעט גדול יותר ביחס לצרכים על מנת שלא ייווצר מצב בו יהיה עליכם לוותר על רכישה של בקבוק יין נכסף רק בגלל היעדר מקום אחסון עבורו במקרר.

  • מקרר עם מדפים מתכווננים – בקבוקי היין הם פחות או יותר אחידים בגודלם. אך בכל זאת יש בקבוקים שהם בגדלים יוצאי דופן. הם דורשים מקום גדול יותר מהרגיל. אם זה למשל בקבוק שמפניה רחב או סתם בקבוק יין בגודל שונה מהרגיל. על כן חשוב כי המקרר יהיה כזה שמאפשר את הכוונון של המדפים בהתאם לגודלם של הבקבוקים.
  • אפשרות של בקרת טמפרטורה – הרבה אנשים שלא ממש מבינים ביינות טוענים כי יין הוא לא מוצר ממש מפונק. הוא לא צריך קירור, וגם אם כן לא ממש משנה לו רמת הקירור. אך אנשים שכן מבנים ביינות יודעים ועומדים על ההבדל בין סוגי היין השונים. הם יודעים מהי הטמפרטורה המומלצת לכל סוג של יין והם יעמדו על ההבדלים בין הטמפרטורה המתאימה ליין לבן לבין הטמפרטורה המתאימה ליין אדום. על כן כדאי מאוד לבחור מקרר אשר מציע את האפשרות של בקרת טמפרטורה כאשר אפשר יהיה לשנות את רמת הקירור בהתאם בכל חלק של המקרר.
  • מקרר שיש בו בקרת לחות – לחות במקרר היא האויב של בקבוקי היין. אם קיימת לחות גבוהה עשוי להתפתח עובש ביין, פקק השעם עשוי להתקלקל ובאופן כזה גם איכות היין תיפגם. מעבר לכך פוגעת הלחות גם בתוויות שעל גבי בקבוקי היין כך שלחות ברמה שאינה מתאימה בהחלט עשויה לפגוע גם במראה האסתטי של בקבוקי היין.
  • מקרר רגוע – מקררים רגילים אינם בהכרח שקטים. לעיתים הם רועדים, הם גם זזים ממקומם מעט. אז בעוד שמדובר במקרר רגיל ביתיהבעיה היא לא כל כך גדולה, הרי שבמקרר יינות הבעיה הזו עשויה להיות חמורה. כי הרעידות למעשה פוגעות ביין. ככל שהמקרר יסבול יותר מרעידות ותזוזות, היין עשוי להיפגע ואפילו להתקלקל. חשוב לציין כי ביינות אדומים הבעיה היא חמורה עוד יותר. היינות זקוקים למקרר רגוע וחשוב לשים לב כי המקרר מוגן ויש לו פעילות שקטה.
  • סינון אור – זוכרים את מרתפי היין האפלים? אז זהו שאלו לא נבנו לחינם. יין אוהבים לשהות במקומות חשוכים. האחסון הקריר והחשוך מיטיבים עם היין. כאשר בוחרים את מקרר הין חשוב לשים לב כי מדובר במקרר אפל. ישנם דגמים אשר בהם מציעים הצללה לדלת המקרר כאשר מדובר במקרר שאמור לעמוד במקום מואר מאוד.

מקרר שמפאר את הבית

רק לאחר שהתאמתם את המקרר בהתאם לצרכים שלכם, בדקתם כי הוא עונה על כל הדרישות שלכם והוא מתאים ליינות שיש ברשותכם מכל הבחינות תוכלו להרשות לעצמכם להתפנק גם מבחינת המראה של המקרר והיופי שלו. בניגוד למקרר הביתי שמקומו כבוד במטבח, מקרר היין יכול בהחלט למצוא את מקומו בכל חלק אחר של הבית כאשר הוא תורם מיופיו והדרו. המקרר יכול לעמוד בסלון ולהעניק לו יוקרה וחן. באותה מידה הוא גם יכול לפאר את חדר השינה. הוא יכול לעמוד בכניסה לבית והוא גם יכול להיות במטבח. כל מקום אפשרי ומתאים.

מקררי היין קיימים במגוון צבעים והגימורים שלהם יכולים להיות מיוצרים ממגוון חומרים. אלו יכולים להיות עץ והם גם יכולים להיות מתכת. כמובן שאפשר להתאים את החומרים בהתאם לכל מה שכבר קיים בחלל וכך להשלים את העיצוב כולו.