מקררים כללי

מקרר לאחסון יינות – מהם הפרמטרים שחשוב להכיר?

מחפשים מקרר לאחסון יינות? אנחנו ב”לנדרס” נוכל לסייע לכם. כל מה שאתם צריכים הוא ליצור איתנו קשר ואנו נשמח להציג לכם את האפשרויות השונות בהתאם לצרכים שלכם, ולתת לכם שירות מעולה!

עולם היין הוא תרבות של ממש. מי שחובב יין מעניק לו יחס מיוחד, והוא ישמור את היינות החשובים לו רק במקרר יינות מקצועי. אם נסתכל באופן רחב יותר, נראה שתרבות היין היא כבר לא כזו ששמורה רק לחובבי היין. למעשה, יש לא מעט אנשים שיש להם מקרר יין, והוא משדר גם יוקרה ותורם לעיצוב של החלל.

אם אתם חושבים לקנות מקרר לאחסון יינות, אתם צריכים לדעת כמה דברים לפני. אתם צריכים לקבל את ההחלטות הנכונות ולבחון את הפרמטרים השונים בצורה נכונה, והנה כמה מהפרמטרים הללו שחשוב להכיר לפני שבוחרים את מקרר היינות האופטימלי.

יין ורעידות לא הולכים ביחד

בשביל לתת ליין להתיישן בצורה אופטימלית צריך קודם כל לדאוג שהוא לא יטולטל, כי הטלטלה יכולה לפגוע בהתיישנות. למה זה חשוב? כי מקררים רגילים שעובדים עם מנוע רועש, גורמים ליין לטלטלה מה שלא מוסיף לו. מקררי יין יכולים להגיע בשתי שיטות של קירור. הם יכולים להיות עם מדחס, מדחס שיש במקררים רגילים מה שיכול להיות בעייתי אך יש מקררים עם מדחסים שיש בהם מנגנון אנטי רעידות, מנגנון שהופך אותם לשקטים במיוחד.

האופציה השנייה היא השטה התרמו אלקטרית מה שאומר מקררים שקטים במיוחד שאין להם מנוע ואין להם מדחס כך שהיין לא רועד אלא נשמר בתנאים האופטימליים לו.

עיצוב המקרר

בבואכם לבחור מקרר יין בשבילכם אתם תירצו מן הסתם שהוא ישתלב יפה בחלל. אתם תירצו שהוא ייראה טוב בין שאר האלמנטים במטבח, בסלון או בכל מקום אחר בו הוא יוצב ותשימו דגש מן הסתם על המראה שלו ועל העיצוב שלו. למקררי יין יש כמה דברים משותפים. יש בהם מסנן אבק ויש תאורה פנימית, ויש כמובן גם בקרת טמפרטורה דיגיטלית. מעבר לכך, כל מקרר יין הוא עם עיצוב ייחודי לו, ואתם צריכים לבחור אותם בהתאם למקום הייעודי להם. חשוב גם לדעת שהם יכולים להיות עצמאיים לגמרי מה שאומר כמו רוב מקררי היין, שנרכשים כמו שהם בחנות, אך יכולים להיות גם מובנים בארון.

חשוב גם לזכור שיש את העיצוב הפנימי של הארונות הללו. יש הרי בקבוקי יין ששונים ברוחבם ובאורכם, יש בקבוקים סטנדרטיים ובקבוקים של פעם וצריך לבחור מקרר כזה שייתן מענה לכולם. גם אם כרגע יש לכם רק בקבוקים סטנדרטיים זה לא אומר שזה לא ישתנה. אתם חייבים לקחת גם את זה בחשבון.

קיבולת ונפח של המקרר

יש אנשים שאספנות של יינות היא בדמם. זה הרבה יותר מתחביב אצלם והם יכולים להיות גם עם עשרות בקבוקי יין או אפילו יותר. אבל עבור רוב האנשים, לא צריך מקרר גדול מידי מכיוון שהם לא מחזיקים ברשותם כמות גדולה של יינות. סביר להניח שאתם מאלו ואתם צריכים מקרר יינות עם מקום מצומצם, רק חשוב שאל תהיו מדויקים עם מה שיש לכם כרגע אלא תשאירו מקום לכמה בקבוקים נוספי שיצטרפו לאוסף.

אם נעשה חלוקה גסה, נראה שמקררי היין מתחלקים לשלושה גדלים. יש את המקררים שמתאימים לחובבי היין בתחילת דרכם, מקררים שיכולים לקבל 12-28 בקבוקי יין, יש את המקררים הבינוניים בגודלם שהקיבולת שלהם היא של 50 בקבוקים עד ל-100 בקבוקים, ויש את המקררים הגדולים שהקיבולת שלהם היא של 200-300 בקבוקים. במקררים הללו יש בדרך כלל גם אזורים נשלפים בהם אפשר לשים יינות ששותים ויש יותר מאזור קירור אחד על מנת שאפשר יהיה לשלוט בטמפרטורה הנכונה.

בקרת לחות במקרר

ידוע שיש למקררים רבים בעיית לחות, בעיה שיכולה להשפיע על הקירור שלהם. הלחות יכולה להשפיע על האוכל וצריך לתת על כך את הדעת, אבל כשמדובר על יינות זה עוד יותר קריטי. למה? כי הלחות יכולה להשפיע הן על התוויות של הבקבוקים והן על פקק השעם שבבקבוקים לרעה. בבואכם לבחור מקרר ליינות שלכם אתם צריכים לוודא שיש בו בקרת לחות ששומרת מפני עובש. זה רלוונטי לכל מי שיש לו מקרר עם יינות אבל הכי רלוונטי עבור מי שיש לו יינות ישנים במיוחד.

וסת הטמפרטורה – בסופו של דבר הכול עניין של טמפרטורה ספציפית מה נשמרים היינות במקרר הייעודי להם כי אם לא היה אפשר להניח אותם במקרר הרגיל… יש גם הבדלים בין סוגי היין, היין הלבן והיין האדום ויש מקררים שמציעים חלוקה בה אפשר לשלוט על כל חלק עם טמפרטורה אחרת. בבואכם לרכוש מקרר יין אתם צריכים לבחון טו טוב את האפשרויות העומדות בפניכם ולקבל את ההחלטות הנכונות.

סוג הדלתות

עוד פרמטר שצריך לבחון כשבודקים מקררי יין ומנסים לבחור את זה שמתאים הוא אילו דלתות יש במקרר. יש חשיבות רבה לחסימת קרני UV כדי שהיין יישמר בצורה מיטבית, ויש כמה סוגים של דלתות למקררי יין. יש את הדלתות שיש בהן זכוכית מראה, יש את הדלתות שיש בהן זכוכית כהה ויש את דלתות הזכוכית שיש בהן מסגרת נירוסטה. כדאי מאוד שמקרר היין יהיה מזכוכית כהה רב שכבתית בשביל להצליח ולקבל באמת הגנה מפני קרני ה-UV.

בחירת החנות המתאימה

בבואכם לבחור מקרר יין אתם צריכים כמובן גם להחליט על חנות ממנה תיקנו. חשוב שזו תהיה חנות עם וותק, חנות שיש לה ניסיון בתחום מקררי היין. חשוב גם שהיא תיחשב לאמינה ושיהיו עליה המלצות כמה שיותר. חשוב כמובן גם שתהיה תעודת אחריות למקרר.