מקררים כללי

טיפים לשמירה על המקרר לאורך זמן

מקרר מגירות

אם אתם מחפשים מקרר אתם צריכים להיחשף לאפשרויות שונות בשביל להחליט מה הכי טוב לכם מבניהן. אצלנו ב”לנדרס” תוכלו לבחון מגוון רחב של מקררים שיתאימו לכם לכל צורך. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ואנחנו נשמח לתת לכם שירות אישי ואדיב!

המקרר הוא המוצר החשמלי השימושי ביותר בבית. אנחנו אולי לא שמים לזה לב אבל הוא פועל כל הזמן. לא צריך להדליק ולכבות אותו כמו התנור או המיקרוגל אלא הוא שם, עושה את עבודתו בשמירה על המזון והתרופות שלנו בכל רגע ורגע.

אם הוא יפסיק לעבוד אנחנו יכולים להיות בצרה צרורה. במקרה הטוב, התקלה תיפתר מהר והמזון לא יתקלקל או שאולי נספיק להעביר את המוצרים למקרר של השכנים עד שנתקן את המקרר, ובמקרה הפחות טוב, לא נשים לב, לא נהיה בבית או שלא נטפל בבעיה מכל סיבה שהיא וכל מה שבמקרר ייזרק.

בשביל שזה לא יקרה, יש צעדים שונים שנועדו לשמירה על המקרר ובשביל להאריך את חייו. אז הנה כמה טיפים שיסייעו לכם להאריך את חייו של המקרר כמו גם טיפים אחרים שנוגעים למקרר.

לא מתחת לשמש!

ברוב המקרים, מקררים ממוקמים במטבח. יש בתים או עסקים בהם המקרר נמצא בחלל אחר, אבל בכל מקרה הם בתוך חלל סגור, בתוך מבנה מקורה. יש אנשים שרוצים לפנות מקום במטבח או שיש להם יותר ממקרר אחד, והם עושים את הטעות של הצבת המקרר מחוץ לבית, בחצר, במרפסת או בגג. אם אתם רוצים להאריך את ימיו של המקרר שלכם, בשום פנים ואופן אל תציבו אותו מתחת לשמש הקופחת. הוא מתאמץ פי כמה והוא ניזוק לאט לאט והוא ככל הנראה לא ימלא את ימיו.

דבר נוסף, בבואכם להציב את המקרר, אל תצמידו אותו לגוף אחר, לקיר או לכל דבר אחר. למה? כי במנוע של המקרר יש חום שמצטבר. החום הזה צריך להשתחרר וכשיש גוף שצמוד למקרר הוא לא יכול לעשות את זה כמו שצריך.

ניקיון בסיסי

כמו כל מכשיר חשמלי, גם המקרר לא אוהב אבק ולכלוך חיצוני. כדאי מאוד שתשימו לזה לב כי לכלוך יכול לקצר את ימיו של המקרר. אז נכון, כולנו (כמעט) מנקים את המקרר לפני פסח. אחנו מזיזים אותו ומטאטאים את כל מה שמאחורה, אנחנו עוברים עם מטלית לחה על המקרר מבחוץ אבל…. זה לא מספיק פעם בשנה. צריך לעשות את זה עוד כמה פעמים, צריך לוודא שלא מצטבר לכלוך ואבק כדי שהמקרר יעבוד כמו שצריך כמה שיותר זמן.

אל תעמיסו עליו יותר מידי

מקרר אמור לשמור את כל מה שבתוכו בטמפרטורה מסוימת. הוא אמור להכיל בהתאם לגודל שלו אך חשוב לדעת גם שלא כדאי להעמיס עליו יותר מידי. מה זה אומר? זה אומר שיש אנשים שממלאים אותו עד שאי אפשר להכניס אליו גפרור. הם לא מתאמצים להוציא מוצרים שפג תוקפם ועושים את זה אחת לתקופה ארוכה. הם גם לא מתאמצים להעביר כלים מכלים גדולים לקטנים יותר על מנת שהמקרר יעבוד פחות קשה. איך אפשר להאריך את חייו של המקרר? בין השאר לדאוג שהוא יעבוד פחות קשה.

אל תשאירו אותו פתוח

זה אולי נשמע הטיפ הבנאלי ביותר, אבל הוא חשוב. מאוד חשוב. אנשים נוטים שלא להסתכל על המקרר אחרי שהם סוגרים אותו, ואם יש בעיית אטימה שצריך לסדר או שהמקרר לא יכול להיסגר בגלל שיש משהו בפנים שמפריע לו, זה יכול לגרום למקרר להתקלקל. הוא יצטרך לעבוד הרבה יותר קשה והמוצרים לא יישמרו בצורה טובה. איך להימנע מזה? פשוט מאוד. כל מה שצריך לעשות הוא להביט אחורה אחרי שסוגרים את המקרר, לראות שהוא סגור כמו שצריך.

טיפים לקניית מקרר

בבואכם לקנות מקרר, יעמדו בפניכם לא מעט אפשרויות. יש היום מקררים בגדלים שונים ותצטרכו לבחור מהם. אז הנה כמה טיפים איך בוחרים מקרר במבצע:

  • פונקציונאליות – מקרר אמור למלא איזו שהיא מטרה. הוא אמור להכיל בהתאם למה שאתם צריכים ולכן הוא יכול להיות בגדלים שונים. מעבר לכך, חשוב גם לבחון את החלוקה בתוכו. האם הוא מתאים לכם והאם יש לכם אפשרויות “לשחק” עם החלוקה הזו.
  • התאמה למיקום הנכון –מקרר אמור להיות בדרך כלל במטבח אבל לא תמיד זה ככה. הוא יכול להיות גם במסדרון או בחדר כלשהוא, וכשקונים מקרר חשוב לוודא שהוא מתאים למקום אליו הוא מיועד. זה אומר שאם יש נישה בקיר צריך כמובן למדוד אותה, וצריך לוודא שיש מעט מרחק בין הקירות והמקרר.
  • אחריות – בסופו של דבר, מקרר צריך שתהיה לו אחריות וכמה שיותר ארוכה. אתם צריכים לוודא שהיא קיימת ושהיא מכסה את מה שצריך בכדי שאם תהיה בעיה יהיה עם מי לדבר ועל מה לדבר. אתם צריכים שהאחריות תהיה מעין תעודת ביטוח לכך שתקנו לכם את המקרר או יחליפו אותו אם צריך, אם תהיה בעיה שלא נוגעת אליכם בתוך תקופת האחריות.
  • מחיר – אל תתפשרו על מקרר ועל האיכות שלו גם אם אתם צריכים לשלם מעט יותר. אתם צריכים למצוא מקרר במחיר טוב אבל שהמחיר לא יהיה נמוך מידי כי אז זה צריך להדליק לכם נורה אדומה.

מקררים קטנים

חשוב לזכור שהיום יש מקררים קטנים והמקררים הללו יכולים להיות בכל מקום. למעשה, אלו מקררים בנפח של בין 12 ל-100 ליטר והם קלים לנשיאה וחלקם יכולים להיכנס למכונית. כך שאתם לא חייבים בכל מצב לשלם גם על הובלה, אתם לא צריכים למצוא פתרונות אלא יכולים במקרים רבים פשוט להעמיס את המקרר לרכב.