מקררים כללי

מקרר בנוי למטבח מעוצב אדריכלית – איך לבחור?

מקרר מגירות מנירוסטה

מחפשת מקרר בנוי? הגעת למקום הנכון. אנחנו ב”לנדרס” נשמח לייעץ לך ולתת לך שירות לא פחות ממצוין. את מוזמנת ליצור איתנו קשר!

המטבחים של היום שונים לגמרי מהמטבחים של פעם. זה נובע מכך שבאופן כללי ההתייחסות היום למטבח שונה לגמרי ממה שהיא הייתה בעבר, מה שאומר שהמטבחים של היום מקבלים הרבה יותר כבוד. למה? כי היום בישול ואפייה הם כבר לא רק בשביל ש”יהיה מה לאכול”, הם הרבה יותר מזה והם מקבלים התייחסות היום כמעט של טקס דתי.

מספיק להסתכל מסביב, לראות מה קורה בעולם המגזינים שמציג היום הרבה יותר מגזינים שנוגעים לאוכל ממה שהוא הציג בעבר. ומה עם תוכניות הבישול שהשתלטו על הפריים טיים ועל כל זמן מסך אחר? שלא לדבר על אתרי האינטרנט, תחרויות האוכל ועוד… אין ספק שאוכל היום הוא לא מה שהיה בעבר וכל מה שמסביבו הפך לקדוש.

מטבחים היום הם גם מקום לאירוח שלא כמו בעבר אז הם היו בדרך כלל נסתרים ואינטימיים. ההשקעה היום במטבח היא הרבה יותר ממה שהיה בעבר וכל רכיב בו ומכשיר בו נשקלים טוב טוב לפני שמתקבלת החלטה לגביהם. כך גם כמובן בנוגע לעיצוב המטבחים, היום מושקע בעיצוב פי כמה מאשר בעבר ואנשים מוציאים על מטבחים מאות אלפי שקלים.

אחד ממכשירי החשמל הקריטיים ביותר למטבח הוא כמובן המקרר. הוא זה ששומר את האוכל טרי או לפחות במצב בו ניתן לאכול אותו, והוא המכשיר החשמלי השימושי ביותר. יש אין ספור של סוגי מקררים בגדלים שונים ובצבעים שונים, ואחד מאלו שהפכו לפופולאריים יותר ויותר הוא המקרר הבנוי. מתי צריך אותו ומה הוא בכלל? איך בוחרים מקרר בנוי למטבח מעוצב אדריכלית? הנה כמה דברים שכדאי לדעת…

מהו מקרר בנוי?

לפני שנסביר איך בוחרים מקרר בנוי צריך כמובן להסביר מהו בכלל מקרר בנוי ומי צריך אותו. מקרר בנוי הוא מקרר שעונה על צורך פונקציונאלי כמו גם על צורך עיצובי כאחד, מקרר אשר הופך להיות חלק בלתי נפרד מהמטבח עצמו. מה זה אומר? זה אומר שמחליטים איזה מקרר זה יהיה כבר בתכנון של המטבח, והוא לא נראה כמו מקרר אלא כמו עוד ארון שיש במטבח. הוא מספק את המראה העיצובי המושלם, הוא נותן למטבח אמירה עיצובית והוא בדרך כלל גם איכותי ואמור להחזיק מעמד שנים ארוכות.

מקרר בנוי הוא למעשה מקרר אינטגרלי. הוא מקרר שנראה כמו כל ארון אחר במטבח והוא משתלב בו כמו שמדיח הכלים אמור להשתלב.

מקרר בנוי הוא מקרר שאפשר עקרונית להתאים רק כשמתכננים את המטבח. נכון שאפשר להתאים גם כשיש כבר מטבח אבל זה הרבה יותר מורכב וגם יעלה ככל הנראה הרבה יותר כסף. חשוב לדעת שמקרר בנוי ככל הנראה לא יתאים לדירה הבאה ולכן אם את גרה בדירה שכורה, מקרר כזה הוא לא בשבילך כי חבל עליו אחרי שתעזבי את הדירה.

מה קודם למה?

השאלה הנשאלת היא מה קודם למה. האם המטבח צריך להיות מעוצב בהתאם למקרר או שהמקרר הבנוי צריך להיות בהתאם לעיצוב של המטבח. התשובה היא למעשה מה שקורה בשטח. ברור שבמצב אידיאלי צריך קודם לעצב את המטבח ובהתאם לו לעצב את המקרר. המקרר צריך להילקח בחשבון על ידי הנגר והוא צריך להיות חלק מרצף עיצובי. אבל אם משום מה יש לך כבר מקרר בנוי קיים אצלך כמו במעבר דירה וכדומה, האופציה היחידה היא עיצוב של המטבח תוך לקיחה בחשבון את המקרר.

איך בוחרים?

בחירת מקרר בנוי כמו בחירה של כל מקרר, כוללת בתוכה כמה דברים חשובים שצריך לתת עליהם את הדעת. אז הנה הפרמטרים הללו שצריך לקחת בחשבון:

  • חיסכון בחשמל – מקרר הוא אחד מצרכני החשמל המשמעותיים של הבית. למה? כי הוא עובד כל הזמן, הוא לא נח והוא כל הזמן צורך חשמל. זה משהו שאת חייבת לקחת בחשבון כשאת בודקת את האופציה של מקרר בנוי כמו גם כל מקרר אחר, ואת חייבת לוודא שהוא עם דירוג אנרגיה A שזהו הדירוג הטוב ביותר עבור מקררים. גם אם את רואה מקרר זול יותר אך עם דירוג צריכת חשמל טוב פחות, את צריכה לחשוב לטווח הרחוק וחשיבה לטווח הרחוק זה אומר לזכור שחשבון החשמל הוא משהו שיישאר איתך עוד שנים רבות.
  • חלוקה נוחה בשבילך– לכל מקרר יש את החלוקה שלו למרות שבגדול היא די אוניברסלית. אבל את צריכה לוודא שהחלוקה מתאימה לך או שיש לך את האפשרות לשנות אותה, חייבתלוודא שהוא יהיה פונקציונאלי בשבילך.
  • גודל המקרר –מקרר בנוי הוא מקרר שמגיע בגודל כזה שהוא יוכל להשתלב במטבח אך את צריכה לקחת בחשבון שזהו מקרר שצריך להתאים לך מבחינת הנפח שלו. אל תהיי שבויה רק של המראה החיצוני ושל ההשתלבות של המקרר עם שאר החלקים במטבח. תהיי פרקטית ותחשבי האם מקרר בגודל הזה הוא מה שאת צריכה.
  • חלקי חילוף – מקרר בנוי יהיה ככל הנראה מקרר איכותי, מקרר חזק וכזה שאפשר להיות רגועים איתו ללא מעט שנים. אבל בכל מקרה, את חייבת לוודא שזהו מקרר שאפשר גם למצוא לו חלקי חילוף במידת הצורך. את לא רוצה להגיע למצב בו אם חלק כלשהוא יישבר תצטרכי לחיות עם זה או להחליף אתה מקרר כולו, ולכן כדאי מאוד לוודא את זה.

אם את מחפשת מקפיא או מקרר בנוי למטבח שמעוצב אדריכלית את בכיוון הנכון. זהו מקרר שישתלב מצוין בנוף שיש סביבו, מקרר שיהיה איכותי ויאפשר לך לעשות כל מה שאת רוצה במטבח