מקררים כללי

מקרר יין בקיץ הישראלי – מה צריך לבדוק?

אם אתם מחפשים מקרר יין לאוסף שלכם בין אם אתם חובבנים ומתחילים ובין אם אתם מקצוענים, הגעתם אל המקום הנכון. אנחנו ב”לנדרס” נשמח לסייע לכם ולתת לכם מענה על כל שאלה!

תרבות היין היא לא תרבות ששמורה לאמריקאים או לאירופאים. יש היום יותר ויותר אנשים שמתעניינים ביין והופכים את העיסוק בו לתחביב ברמה כזו או אחרת, וכמו כל תחביב, גם הוא דורש פרודוקטים שונים, מכשירים ואמצעים כאלו ואחרים.

יין הוא אהבה של רבים בין אם זה עם בשר, בארוחה כבדה, מול הטלוויזיה או בערב מהנה עם חברים ואם שותים אותו אחת לזמן ארוך מספיק בדרך כלל המקרר הביתי הרגיל. אבל מה עם אלו שרוצים לקחת את העיסוק ביין עוד צעד אחד קדימה? מה עם מי שרוצה לשמור על יינות לתקופה ארוכה? אלו צריכים כבר מקרר יינות ובקיץ הישראלי צריך שהוא יהיה איכותי במיוחד. למה? כי הוא מציע תנאים אופטימליים לחום הישראלי.

למה בכלל מקרר יין…

אז אם אתם מחובבי היינות או שאתם רק נכנסים לתחום ובטח אם אתם רואים את עצמכם כמקצוענים, מקרר יין איכותי הוא בדיוק מה שאתם צריכים. יש לו כמה יתרונות שהופכים אותו לפופולארי יותר ויותר בשנים האחרונות.

מקרר יין קודם כל כפי שציינו, מציע את תנאי הטמפרטורה האופטימליים ליין. שמירה אופטימלית על הטמפרטורה שלו תתרום לשמירה על הטעמים שהוא מציע. בנוסף, מקרר יין יכול להיות אינטגרלי במטבח ויכול להיות בפני עצמו, מה שאומר שהוא יכול להיות מוצב לא רק במטבח אלא גם בחדר השינה, במשרד, בחדר העבודה בפינת האוכל או בכל מקום אחר.

מקרר יין מוסיף המון לחלל בו הוא מוצב. הוא הופך אותו למיוחד יותר וייחודי יותר ושוב, לא משנה איפה הוא מוצב. הוא משדר יוקרה ואותנטיות והוא אמצעי מצוין להרשים איתו אנשים, בין אם אלו אורחים ובין אם אלו לקוחות שעוברים מידי פעם במשרד.

אבל איך בכלל בוחרים מקרר יינות? מה צריך לעשות בדרך אל הבחירה הנכונה? הנה כמה דברים שחשוב לדעת…

מקררי יין – שיטות הקירור

כולנו מכירים את המקררים הסטנדרטיים שיש בכל בית ומשרד, מקררים שמקררים בשיטת קירור אחת והיא שיטת המדחס. יש לא מעט פולמוס בעניין בקרב אוהבי היין ואלו שקוראים לעצמם “מבינים” ביין, כי עם מדחס יש יותר רעש ויש גם מעט רעידות של היין. יין, בעיקר אם הוא נשמר לשנים ארוכות, אמור להיות במצב בו הוא לא זז. כל תנודה פוגעת בו ופוגמת אותו ולכן שיטת המדחס לדעת רבים בעייתית.

אלו שבעד המקררים הללו טוענים ובצדק שיש היום מנגנונים במקררי היינות שמפחיתים משמעותית עד מעלימים את הרעידות הללו. הם טוענים שהמקררים של היום לא בעייתיים ליינות גם אם הם בשיטת המדחס.

לעומתם יש את המקררים שהם תרמו אלקטריים. המקררים התרמו אלקטריים מונעים רעידות של היין ובנוסף, אלו מקררים שנחשבים לשקטים במיוחד מה שחשוב מאוד בכל חלל.

יתרון נוסף למקררי היין התרמו אלקטריים הוא שהם צורכים פחות חשמל מהמקררים בעלי המדחס. כשמדובר על מכשיר חשמלי שעושים בו שימוש אחת לתקופה זה לא יהיה משמעותי, אך כשמדובר על מכשיר בו עושים שימוש כל הזמן והוא לא מפסיק לצרוך חשמל, זה יכול להיות מאוד משמעותי לכיס ולאיכות הסביבה.

בהקשר לאיכות הסביבה, יש היום יותר ויותר מודעות לשמירה עליה. יש היום יותר ויותר ארגונים שעוסקים בתחום ועוד ועוד ממשלות שנרתמות לעניין, אך מה שחשוב הוא שיקול הדעת של האזרח הקטן, של האנשים הרגילים בדיוק בדברים הללו. בחירת מקרר שצורך פחות אנרגיה הוא לא רק בחירה בחיסכון של כסף אלא גם בתרומה משמעותית לכדור הארץ.

קיבולת ונפח של המקרר

חובבי היין מתחלקים אם כן לשניים, אלו שהתחביב אצלם הוא חדש או שהם “חובבים לייט” ויש את אלו שמשוגעים לדבר. בדרך כלל אלו שמשוגעים לדבר יהיו אלו ששומרים כמות גדולה יחסית של יינות וכמה שיותר זמן. בכל מה שנוגע לנפח וקיבולת, זה רלוונטי כמובן לכמות הנשמרת כך שמי שהוא חובב מתחיל לא צריך לבחור במקרר גדול ומי שהוא כבר עמוק בעניין, יכול לבחור מקרר בנפח גדול יחסית.

שליטה על הטמפרטורה

יש יינות אדומים ויש יינות לבנים, ולכל סוג של יין יש את הטמפרטורה האופטימלית עבורו. יש מקררי יין עם טמפרטורה אחידה בכל חלקי המקרר ויש מקררי יין שיש בהם אפשרות לשלוט על חלקים שונים במקרר ואם יש לכם יינות שונים או שאתם מתעתדים לאסוף סוגים שונים של יינות, שליטה על הטמפרטורה תהיה בדיוק מה שאתם צריכים.

עיצוב המקרר

מקרר יין הוא אם כן לא רק מרכיב פרקטי במטבח או בכל מקום אחר בו הוא מוצב אלא גם אלמנט עיצובי. הוא תורם משמעותית למראה החלל ולכן חשוב מאוד לבחור את מקרר היין בעל המראה המתאים ביותר מבחינתכם. יש מקררים עם מדפי עץ ויש מקררים בעלי מדפי מתכת, יש כאלו עם תצוגה דיגיטלית על דלת המקרר וכאלו שלא, יש מדפים מתכווננים ורגילים ועוד הבדלים רבים בין מקררי היין השונים.

נוחות השימוש

בסופו של דבר אתם צריכים שמקרר היין שלכם גם יהיה נוח לשימוש. הוא צריך להיות כזה שיתאים למיקום שלו בחלל כך לדוגמא עם צד פתיחת הדלת שלו, הוא צריך להיות פרקטי וצריך להיות כזה שאפשר לשלוף ממנו את בקבוקי היין בלי לגרום לנזק לבקבוק.

לפני שאתם קונים מקרר יין, תעשו שיעורי בית ותבינו מהן האופציות העומדות בפניכם וכמובן, תקנו מחנות שתתן לכם אחריות על המוצר.