מקררים כללי

מקרר שקוף – הפריט שישדרג כל סלון ביתי או משרד

מקררי תצוגה מסחריים

רבים משקיעים לאחרונה בעיצוב מחודש של הבית, ובמיוחד בחללי הסלון והמטבח. אם אתם מחפשים פריט שיעניק טאצ’ ייחודי לבית או למשרד, וגם יוכל לשמש אתכם לצורך קירור משקאות ומזון, כדאי לשקול שילוב של מקרר שקוף. הכירו את הפריט שמשלים את העיצוב הביתי – וכבר לא מיועד לעסקים ומסעדות בלבד

 

בתקופה האחרונה, התחלנו להשקיע בעיצוב הבית באופן מיוחד. אנחנו מבלים בין ארבעת הקירות הללו יותר מאי פעם, ובמיוחד במטבח ובסלון. לא פעם, נחפש את הפריט הייחודי הזה, שיעניק טאצ’ שונה ומרענן לעיצוב החלל. זה יכול להיות גוף תאורה מעניין, ספה בצבע לא שגרתי, שטיח עם דוגמא יוצאת דופן, תמונות שמושכות את העין או אפילו פסל מיוחד. 

 

במידה ואתם מחפשים אחר אלמנט כזה, שיעשה את ההבדל ויקנה לחדר את הלוק המבוקש – כדאי לשקול שילוב של מקרר שקוף.

בניגוד לדעה הרווחת, הגורסת שאלו מתאימים רק לבתי עסק או מסעדות, תשמחו לשמוע שהמקררים הללו מתאימים להפליא גם במרחב הביתי – במטבח, בסלון, בחצר וגם במשרד. 


בשונה ממקררים קטנים רגילים, המקררים השקופים, הידועים גם כמקררי תצוגה, מצוידים בדלת זכוכית או דלת העשויה מחומר שקוף אחר, המאפשרת לראות את מה שנמצא בחלקו הפנימי של המקרר גם כשהדלת סגורה. ישנם גם מקררים שבנוסף לדלת השקופה, הם מאובזרים גם בקירות שקופים, המאפשרים לראות את תכולתם מכל זווית. 

 

אם החלטתם ללכת על מקרר שקוף לבית, יש כמה דברים שיש לקחת בחשבון:

שימו לב, למרות שמדובר בפריט שהוא קודם כל פונקציונלי וישרת אתכם למטרת אחסון וקירור מזון ומשקאות, עליו גם להציג א המוצרים שבתוכו באופן נאה, מושך ומסודר. מה שאומר שעל המוצרים להיות מאורגנים יפה בפנים בכל עת, ניצבים במרווח הולם אלו מאלה, ולא בצפיפות ובעומס.

הדגש כאן צריך להיות על הנוי והנראות, פחות מאשר על השימושיות.

 

בנוסף, אם גם לכם קשה להיזכר מתי בפעם האחרונה ניקיתם את המקרר, דעו שכשמדובר במקרר שקוף, אין לכם את הפריבילגיה הזו. זה גם עשוי להוות יתרון, מאחר שהמקרר הזה לא יאפשר לכם להזניח אותו – תדרשו לנקות אותו על בסיס שבועי, כי כמו כל פריט אשר מצוי בתוכו – גם את הלכלוך ממש ניתן לראות. על המקררים בעלי דלתות הזכוכית עלולות להסתמן גם טביעות אצבע שיש לחזור ולנקות. רצוי לעשות זאת באמצעות מגבוני חיטוי ולסיים בייבוש באמצעות נייר מגבת. 


עוד עניין שחובה לקחת בחשבון לפני שבוחרים את המקרר, הוא הגודל שלו. תכננו מראש בדיוק היכן אתם רוצים למקם אותו, מדדו את החלל ובחרו אחד שנכנס בדיוק בנישה הזו. יש לשים לב שנשאר גם רווח בין גב המקרר לקיר, וכן מרווח שיספיק לפתיחת הדלת. .

 

אלוהים בפרטים הקטנים: עיצוב, אקססוריז ותאורה


שימו לב שמקררים קטנים בכלל ומקררים שקופים בפרט, מגיעים לא פעם עם אביזרים משתנים, או כאלה שניתן להוסיף להם. לדוגמא, מדפים שקופים עשויים לשדרג את המראה של המקרר, וגם ייצרו אשליה של מרחב ושל חלל גדול יותר. במידה ואתם רוצים להגדיל את החלל בו יוצב המקרר – זו אופציה שכדאי לקחת בחשבון.

 

תאורה שעושה את ההבדל:

כשמדובר בפריט שהוא מעבר לשימושי, אלא גם משמש כאלמנט עיצובי לכל דבר, כדאי לתת את הדעת לעניין התאורה. תאורה טובה ונוכחת בתוך המקרר, עשויה להשפיע באופן משמעותי על מראה התצוגה, וכן להוסיף עוד נגיעה של אור בחלל החדר שלכם. 

 

לא רק לבית – מקרר שקוף גם למשרד

 

בשנים האחרונות, התחום של עיצוב משרדים עבר מהפיכה של ממש. אם פעם היה מדובר בחלל אפרורי, מואר בניאון מסנוור, וחלוקה גנרית ל”קיוביקלס” (תאים) משמימים, הרי שהיום כבר משקיעים מאוד בעיצוב המשרדים ובחללי העבודה, במיוחד כשמדובר בתחום ההייטק. מעצבי פנים מחפשים כל הזמן כיצד לרענן את העיצוב המשרדי, להעניק לו אווירה וטאצ’ ייחודי, ולגרום לעובדים לרצות לבלות בו שעות ארוכות. 


בנוסף, הרגל שכבר הפך למסורת במשרדים רבים, הוא ה”האפי האוורס”. במיוחד בימי חמישי, לקראת אחה”צ, נשלפים הבקבוקים, הכוסות והקרח, ומתקיימת הרמת כוסית לכבוד סוף השבוע המתקרב. בדיוק כאן, יכול להשתלב באופן מושלם מקרר זכוכית קטן ומעוצב, שלא רק יוסיף את הטאצ’ המודרני והקולי למשרד, אלא גם ישמש לאחסון בקבוקי האלכוהול. את המקררים הללו ניתן למקם במטבח המשרדי, במיוחד כשמדובר בחלל עבודה רחב ידיים ומרווח, או כפריט עיצובי לכל דבר באחת הפינות של חלל העבודה עצמו. כך או כך, מקרר זכוכית יוסיף את הנגיעה לה אתם זקוקים וירענן את האווירה במשרד. 

 

לסיכום, המקררים השקופים הם כבר מזמן אינם נחלת בתי העסק והמסעדות בלבד, אם כי פריט עיצובי שיכול בקלות להשתלב בבית או במשרד. במיוחד בתקופה בה המסעדות והברים סגורים ואנחנו שותים יותר אלכוהול, מתפנקים ומשקיעים יותר בחללים בהם אנחנו שוהים רוב היום ואולי גם במהלך הלילה.

אם החלטתם ללכת על מקרר שקוף, חשוב לקחת בחשבון פרמטרים של מרחב, מיקום וגם לתכנן מראש את אופן התחזוקה, האחסון והניקיון השוטף שלהם, שדורש קצת יותר תשומת לב מאשר מקררים בעלי דלתות אטומות